فهرست مقالات کریم حمدی


  • مقاله

    1 - طراحی الگوی مفهومی اقتصاد مقاومتی در بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری کشور
    مدیریت بازاریابی , شماره 51 , سال 16 , تابستان 1400
    یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است توجه به مسائل اقتصادی کشور می‌باشد نامگذاری سال‌های پی در پی با موضوعات اقتصادی و با محوریت اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد در این میان بانک و نظام بانکی که نقش اصلی و اساسی در چکیده کامل
    یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است توجه به مسائل اقتصادی کشور می‌باشد نامگذاری سال‌های پی در پی با موضوعات اقتصادی و با محوریت اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد در این میان بانک و نظام بانکی که نقش اصلی و اساسی در رگ‌های اقتصاد جامعه دارد. هدف از این مطالعه طراحی الگوی اقتصاد مقاومتی در نظام بانکی کشور است. این مطالعه از حیث هدف از نوع مطالعات کاربردی و از حیث جمع‌آوری داده از نوع مطالعات توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه صاحب نظران عصر بانک‌داری است که با مفاهیم اقتصاد مقاومتی آشنا بوده و نقش آن در نظام بانکی به درستی درک نموده‌اند. جهت تحلیل داده‌ها در بخش طراحی مدل از روش کیفی استفاده شده است و جهت اعتبار سنجی مدل مفهمومی از تحلیل عاملی تأییدی (نم افا پی ال اس) استفاده شده است. مدل طراحی شده در این مطالعه شامل چهار بعد می‌باشد که عبارتند از: مدل جهادی در نظام بانکی، یکپارچگی و انسجام نظام بانکی، اصلاح و بهسازی نظام بانکی و مقاوم‌سازی نظام بانکی. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی حفظ مشتریان با تجربه استفاده از تلفن همراه در کانال‌های یکپارچه با توجه به نقش اضافه بار اطلاعاتی محصول و جذابیت محصولات جایگزین
    مدیریت بازاریابی , شماره 60 , سال 18 , پاییز 1402
    پیشرفت تکنولوژی و دیجیتال‌سازی، کانال‌های ارتباطی مختلف مانند اینترنت، تلفن‌های همراه، رسانه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های فیزیکی، در دسترس مشتریان برای ارتباط با خرده‌فروشان است، اما این کانال‌ها مستقل مدیریت شده و منجر به عدم تطابق داده‌ها و اطلاعات در کانال‌های مختلف می‌ چکیده کامل
    پیشرفت تکنولوژی و دیجیتال‌سازی، کانال‌های ارتباطی مختلف مانند اینترنت، تلفن‌های همراه، رسانه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های فیزیکی، در دسترس مشتریان برای ارتباط با خرده‌فروشان است، اما این کانال‌ها مستقل مدیریت شده و منجر به عدم تطابق داده‌ها و اطلاعات در کانال‌های مختلف می‌شود و برای دست‌یابی به یکپارچه‌سازی در کانال‌های مختلف، باید به رویکرد همه جانبه تغییر کرد. این پژوهش به "بررسی حفظ مشتریان با تجربه استفاده از تلفن همراه به عنوان ابزار کانال‌های همه جانبه با توجه به نقش اضافه بار اطلاعاتی محصول و جذابیت محصولات جایگزین" می‌پردازد. تحقیق از حیث هدف، کاربردی، و از حیث ماهیت و روش، توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری کلیه مشتریان برندهای رستورانی شهر تهران که به هر دو صورت حضوری و تحت نرم‌افزارهای موبایلی به ارائه خدمات می‌پردازند، در یک نمونه 384 نفره تشکیل داده‌اند که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای نظرسنجی شده‌اند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش‌نامه با 43 سؤال بوده و آزمون فرضیه‌ها با روش معادلات ساختاری و نرم‌افزار pls انجام شده است. نتایج پژوهش نشان داده است تجربه اتصال بر یکپارچگی دسترسی به، تجربه یکپارچگی بر یکپارچگی دسترسی به اطلاعات، تجربه انعطاف‌پذیری بر یکپارچگی دسترسی به اطلاعات، تجربه شخصی‌سازی بر یکپارچگی دسترسی به اطلاعات، تجربه شخصی‌سازی بر یکپارچگی غنای اطلاعاتی، یکپارچگی دسترسی به اطلاعات بر حفظ مشتری، و یکپارچگی غنای اطلاعاتی بر حفظ مشتری تأثیر مثبت دارد. تجربه تداوم استفاده بر یکپارچگی دسترسی به اطلاعات، تجربه اتصال بر یکپارچگی غنای اطلاعاتی، تجربه یکپارچگی بر یکپارچگی غنای اطلاعاتی، تجربه تداوم استفاده بر یکپارچگی غنای اطلاعاتی، و تجربه انعطاف‌پذیری بر یکپارچگی غنای اطلاعاتی، تأثیر مثبت ندارند. همچنین اضافه بار اطلاعاتی محصول دارای نقش تعدیل‌گر منفی در تأثیر تجربه اتصال بر یکپارچگی دسترسی به اطلاعات؛ و در تأثیر تجربه اتصال بر یکپارچگی غنای اطلاعاتی است. جذابیت محصولات جایگزین نیز دارای نقش تعدیل‌گر منفی در تأثیر تجربه اتصال بر یکپارچگی دسترسی به اطلاعات و در تأثیر تجربه اتصال بر یکپارچگی غنای اطلاعاتی است. پرونده مقاله