فهرست مقالات حمید سجادی


  • مقاله

    1 - مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های ازاد استان تهران
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1401
    تحقیق حاضر تحت عنوان مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌های آزاد استان تهران بود که پژوهش از نوع کمی ،کاربردی با رویکرد مدل‌سازی ومعادلات ساختاری است. در این تحقیق جهت تعیین حجم نمونه از نرم‌افزار S چکیده کامل
    تحقیق حاضر تحت عنوان مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌های آزاد استان تهران بود که پژوهش از نوع کمی ،کاربردی با رویکرد مدل‌سازی ومعادلات ساختاری است. در این تحقیق جهت تعیین حجم نمونه از نرم‌افزار SPSS Sample Power استفاده شد. و روش‌ نمونه‌گیری هم به صورت طبقه‌ای تصادفی بود. و پرسشنامه ها شامل ویژگی های فردی و پرسشنامه ارتباطات سازمانی که شامل ارتباطات درون سازمانی با 3 مؤلفه هماهنگی ،مشارکت و ارتباطات و همچنین برای اندازه گیری ارتباطات برون سازمانی از پرسشنامه استاندارد خدادادی (1390) با 3 مؤلفه تعامل سازمانی با ذینفعان بیرونی)، ارتباط با مشتریان/ مخاطبان و روابط عمومی استفاده شده است. همچنین پرسشنامه کارآفرینی سازمانی رابینز و کولتر (1989) با مؤلفه های خلاقیت مخاطره پذیری ، استقلال، انگیزه و عزم و اراده وپرسشنامه عملکرد کارکنان اسدی و همکاران (1388) به نقل از هرسی و گلداسمیت بامؤلفه توانایی وضوح،کمک ، مشوق ، ارزیابی، اعتبار و محیطاستفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل مدل-سازی معادلات ساختاری نشان داد که نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در ارتباط بین عوامل ارتباطی برون سازمانی و عملکرد کارکنان معنادار بوده است. با استناد به نتایج مدل معادلات ساختاری، مشخص گردید که نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در ارتباط بین عوامل ارتباطی برون‌سازمانی و عملکرد کارکنان معنادار بوده است. از طرفی ارتباطات برون سازمانی با ضریب مسیر غیرمستقیم 385/0 می‌تواند عملکرد کارکنان را از طریق کارآفرینی سازمانی پیش‌بینی کند ومدل دارای برازش لازم بوده است. پرونده مقاله