فهرست مقالات Jafar Gheidar- kheljani


  • مقاله

    1 - انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین و ارتباط آن با عملکرد در شرکت‌های تولیدی(مورد مطالعه: صنعت پوشاک)
    مدیریت صنعتی , شماره 1 , سال 11 , بهار 2016
    محیط کسب‌وکار کنونی به‌شدت نامطمئن و غیرقابل‌پیش‌بینی شده است، سازمان‌ها برای مواجه با این عدم قطعیت‌ها باید سیستم‌های انعطاف‌پذیری داشته باشند. برای دست‌یابی به این هدف، انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف این مقاله مطالعه تجربی ارتباط بین انعطاف چکیده کامل
    محیط کسب‌وکار کنونی به‌شدت نامطمئن و غیرقابل‌پیش‌بینی شده است، سازمان‌ها برای مواجه با این عدم قطعیت‌ها باید سیستم‌های انعطاف‌پذیری داشته باشند. برای دست‌یابی به این هدف، انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف این مقاله مطالعه تجربی ارتباط بین انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین و عملکرد شرکت‌های فعال صنعت پوشاک در تهران و حومه است.اطلاعات اولیه با استفاده از پرسشنامه جمع‌آوری شده و سپس به کمک مدل‌سازی معادلات ساختاری در دو بخش مدل اندازه‌گیری و ساختاری مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته است. انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین شامل ابعاد منبع یابی، عملیات، اطلاعات، توزیع و منابع انسانی است. نتایج پژوهش نشان ‌می‌دهد که انعطاف‌پذیری منبع یابی، اطلاعات و توزیع، تأثیر مثبت و معنادار بر عملکرد دارند درحالی‌که انعطاف‌پذیری عملیات و منابع انسانی، تأثیر مثبت ولی ناچیز بر عملکرد دارند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی یک مدل مدیریت نگهداری و تعمیرات با استفاده از نظریه ساختار سازی تفسیری ISM (موردمطالعه: یک سازمان فن آور)
    مدیریت بهره‌وری , شماره 47 , سال 12 , زمستان 1397
    با توجه به توسعه مدل‌های مدیریت نگهداری و تعمیرات در سطح جهانی، ضروری است که سازمان‌ها برای موفقیت به تفاوت‌های محیطی بین سازمان‌های مختلف توجه کنند و مدل مورد نیاز خود را با شرایط خاص حاکم بر سازمان خود متناسب و سازگار سازند. در این تحقیق، توسعه یک مدل اجرایی از مدیریت چکیده کامل
    با توجه به توسعه مدل‌های مدیریت نگهداری و تعمیرات در سطح جهانی، ضروری است که سازمان‌ها برای موفقیت به تفاوت‌های محیطی بین سازمان‌های مختلف توجه کنند و مدل مورد نیاز خود را با شرایط خاص حاکم بر سازمان خود متناسب و سازگار سازند. در این تحقیق، توسعه یک مدل اجرایی از مدیریت نگهداری و تعمیرات به کمک نظریه ساختار سازی تفسیری ISM صورت گرفته است. به این منظور، در گام اول عناصر تشکیل ‌دهنده مدل نگهداری و تعمیرات با انجام مطالعات و مصاحبه‌های قبلی به‌دست‌آمده است. خروجی این مرحله شناسایی پنجاه‌وشش زیرمؤلفه، چهارده مؤلفه در قالب شش بعد اصلی می‌باشد. در گام بعدی به‌منظور برقراری ارتباط و توالی بین ابعاد و مؤلفه‌ها، از روش مدل‌ سازی ساختاری تفسیری بهره گرفته‌شده است. در این روش براساس نظرات خبرگان و تجزیه‌ و تحلیل‌های صورت گرفته، ساختار مدل مدیریت نگهداری و تعمیرات استخراج گردیده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که شش بعد اصلی (رهبری، زیرساخت، اصول و مبانی، پشتیبانی، بهبود و تعالی) در هر سازمان فن‌آور با شرایط سازمان هدف، پایه‌های بنیادین هر مدل مدیریت نگهداری و تعمیرات را تشکیل می‌دهد و سایر مؤلفه‌ها و زیرمؤلفه های مدل مورد تحقیق عملاً از این شش بعد آغاز می‌شوند و در نهایت منجر به بهبود و تعالی سازمان می‌گردد. پرونده مقاله