فهرست مقالات سیدرضا نقیب السادات


  • مقاله

    1 - مدل مطلوب بازاریابی خبر در بازارهای مالی
    دانش سرمایه‌گذاری , شماره 2 , سال 11 , تابستان 1401
    مفهوم بازاریابی خبر در بازارهای مالی به عنوان یک مفهوم جدید و نوآور است که در حوزه کسب و کار و تعامل فعالیت های رسانه ای با بازارهای مالی شکل گرفته است.بازاریابی خبر یک مدل مطلوب طراحی شده است که به بررسی مفاهیم مرتبط با عناصر 4 گانه ارتباطی در نظام اجتماعی در موضوع خبر چکیده کامل
    مفهوم بازاریابی خبر در بازارهای مالی به عنوان یک مفهوم جدید و نوآور است که در حوزه کسب و کار و تعامل فعالیت های رسانه ای با بازارهای مالی شکل گرفته است.بازاریابی خبر یک مدل مطلوب طراحی شده است که به بررسی مفاهیم مرتبط با عناصر 4 گانه ارتباطی در نظام اجتماعی در موضوع خبر و بازاریابی بر اساس نقطه نظرات فعالان و تحلیلگران حوزه بازارهای مالی و رسانه پرداخته است.دراین پژوهش با شناسایی عوامل اثر گذار مدلی مطلوب در تولید خبر در بازارهای مالی حاصل شده که نشان می دهد خبر در بازارهای مالی مانند هر بازار دیگری تابع تقاضاست و به منظور هدایت آن باید عوامل ذکر شده مورد توجه و تحلیل قرار گیرد. همچنین مدل یاد شده علاوه بر کسب سهم قابل توجهی از مخاطبان بازارهای مالی می تواند نوع تفکر افراد تعیین کننده مشی بازار های مالی را نمایان کند.این پژوهش با هدف شناخت مدل مطلوب بازاریابی خبر در حوزه بازار های مالی و با تاکید بر عواملی نظیر ابعاد ومولفه های بازار یابی خبر اعم از اداره وسازمان خبر ؛محتوای خبر،پیامگیران خبر(مخاطبان) و همه آثار و تبعاتی که ازفرآیند جستجو و فروش خبر حاصل می شود؛ انجام گرفته است. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از نظر روش ترکیبی است که در مرحله بررسی تالار گفتمان نقش کیفی و در مرحله تحلیل عاملی کیو نقش کمی دارد. برای شناسایی مدل مطلوب بازاریابی خبر ؛داده های لازم از مشارکت‌کنندگان به صورتپرسشنامه گردآوری و برای تجزیه و تحلیل از روش شناسی کیو بهره گرفته شده است پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تبیین دیدگاه خبرگان بازار های مالی و رسانه نسبت به نقش بازاریابی خبردرتوسعه بازارهای مالی
    مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار , شماره 4 , سال 12 , پاییز 1400
    نقش قابل توجه رسانه ها درارایه اطلاعات در دنیای مدرن،منجربه ارتقا جایگاه اطلاع رسانی در تصمیمات سرمایه گذاری شده و افراد همواره می کوشند تا با بهره گیری از اطلاعات و اخبار ،مناسبترین تصمیم را اتخاذ کنند.سرمایه گذاران همواره از تولیدات رسانه ای به شکل هدفمند در جهت آگاهی چکیده کامل
    نقش قابل توجه رسانه ها درارایه اطلاعات در دنیای مدرن،منجربه ارتقا جایگاه اطلاع رسانی در تصمیمات سرمایه گذاری شده و افراد همواره می کوشند تا با بهره گیری از اطلاعات و اخبار ،مناسبترین تصمیم را اتخاذ کنند.سرمایه گذاران همواره از تولیدات رسانه ای به شکل هدفمند در جهت آگاهی بخشی و کسب سود بیشتر بهره مندمیگیرند.این نوع نگاه تنها ازآن سرمایه گذاران بازارهای مالی نبوده و فعالان رسانه ای نیزبا نگاه به خبربه مانند یک محصول ،همواره درتلاشند تا در رویارویی با رقبا سهم بیشتری از بازار مخاطبان کسب کنند.با توجه به تمرکزکارکرد رسانه های جمعی بر 2 عنصر اصلی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ،این پژوهش درصدد است تابا بررسی دیدگاه فعالان بازارهای مالی و رسانه ای درمورد نقش بازاریابی خبردر بازارهای مالی و اثرگذاری آن برتوسعه این بازارنسبت به شناخت و ارتباط دیدگاههای این 2 گروه اقدام و نقشه راه جدیدی را پیش روی فعالان رسانه ای ترسیم کند.روش تحقیق مورد استفاده روش کیو بوده وبراساس نتایج ، فعالان بازارهای مالی و رسانه با اعتقاد بر ضرورت استفاده از بازاریابی خبربرای توسعه بازارهای مالی دارای گرایش کلان مدیریتی آزاد هستندوبر فاکتورهایی همچون، استقلال طلبی وعدم وابستگی به دولت واختیار نشر آزادانه اطلاعات در بازارهای مالی تاکید دارند. پرونده مقاله