تبیین دیدگاه خبرگان بازار های مالی و رسانه نسبت به نقش بازاریابی خبردرتوسعه بازارهای مالی
محورهای موضوعی : مهندسی مالیسارا علیاری 1 , سیدرضا نقیب السادات 2 , حمیدرضا حسینی دانا 3 , بی بی السادات میراسماعیلی 4
1 - گروه مدیریت رسانه، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت رسانه، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4 - گروه مدیریت رسانه، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: "بازاریابی خبر", "بازارهای مالی", "بورس اوراق بهادار تهران", "روش شناسی کیو",
چکیده مقاله :
نقش قابل توجه رسانه ها درارایه اطلاعات در دنیای مدرن،منجربه ارتقا جایگاه اطلاع رسانی در تصمیمات سرمایه گذاری شده و افراد همواره می کوشند تا با بهره گیری از اطلاعات و اخبار ،مناسبترین تصمیم را اتخاذ کنند.سرمایه گذاران همواره از تولیدات رسانه ای به شکل هدفمند در جهت آگاهی بخشی و کسب سود بیشتر بهره مندمیگیرند.این نوع نگاه تنها ازآن سرمایه گذاران بازارهای مالی نبوده و فعالان رسانه ای نیزبا نگاه به خبربه مانند یک محصول ،همواره درتلاشند تا در رویارویی با رقبا سهم بیشتری از بازار مخاطبان کسب کنند.با توجه به تمرکزکارکرد رسانه های جمعی بر 2 عنصر اصلی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ،این پژوهش درصدد است تابا بررسی دیدگاه فعالان بازارهای مالی و رسانه ای درمورد نقش بازاریابی خبردر بازارهای مالی و اثرگذاری آن برتوسعه این بازارنسبت به شناخت و ارتباط دیدگاههای این 2 گروه اقدام و نقشه راه جدیدی را پیش روی فعالان رسانه ای ترسیم کند.روش تحقیق مورد استفاده روش کیو بوده وبراساس نتایج ، فعالان بازارهای مالی و رسانه با اعتقاد بر ضرورت استفاده از بازاریابی خبربرای توسعه بازارهای مالی دارای گرایش کلان مدیریتی آزاد هستندوبر فاکتورهایی همچون، استقلال طلبی وعدم وابستگی به دولت واختیار نشر آزادانه اطلاعات در بازارهای مالی تاکید دارند.
The significant role of the media in providing information in the modern world has led to the improvement of the notification position in investment decisions and people always try to make the most appropriate decision by using information and news. Investors always purposefully use media products to raise awareness and make more profit. This kind of view is not only related to financial market investors but also media activists who always try to gain more market shares during competition by looking at the news as a product. Considering the focus of media function on the two main elements of awareness and information, this study seeks to survey the views of financial and media market participants on the role of news marketing in financial markets and its impact on market development in cognition and specify the connection between two mentioned views and draw a new roadmap for media activists. The research is established on Q-method and the required information has been extracted and processed through a questionnaire. Based on the results, financial market and media activists have a free macro-managerial tendency as well as believing in the requirement to use news marketing for developing financial markets. Also, they emphasize factors such as independence in general, independence from government, and the authority to freely disseminate information in financial markets.
_||_