فهرست مقالات ساغر زرین کمر


  • مقاله

    1 - مدل رفتار خریداران کالاهای لوکس در بازار طلا: یک مطالعه کیفی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 2 , سال 15 , تابستان 1402
    هدف از این تحقیق مدل رفتار خریداران کالاهای لوکس در بازار طلا می‌باشد. در این راستا ضمن مروری بر مفاهیمی مانند رفتار خریداران، کالاهای لوکس و بازار طلا، با مصاحبه از خبرگان و اساتید حوزه صنعت لوکس و طلا و همچنین بازاریابی به روش تحلیل کیفی به ارائه الگوی رفتار خریداران چکیده کامل
    هدف از این تحقیق مدل رفتار خریداران کالاهای لوکس در بازار طلا می‌باشد. در این راستا ضمن مروری بر مفاهیمی مانند رفتار خریداران، کالاهای لوکس و بازار طلا، با مصاحبه از خبرگان و اساتید حوزه صنعت لوکس و طلا و همچنین بازاریابی به روش تحلیل کیفی به ارائه الگوی رفتار خریداران کالاهای لوکس در بازار طلا پرداخته شد. جامعه مورد مطالعه شامل همه خبرگان و اساتید حوزه صنعت لوکس و طلا و همچنین بازاریابی می‌باشد. حجم نمونه مورد مطالعه شامل 10 خبره در حوزه صنعت لوکس و طلا و همچنین بازاریابی است که به روش اشباع نظری انتخاب شد. جهت جمع‌آوری داده‌ها در این تحقیق از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و روش دلفی استفاده شده است. نتایج تحلیل کیفی توسط نرم‌افزار مکس‌کیودا نشان داد که مؤلفه‌های مدل رفتار خریداران کالاهای لوکس در بازار طلا به روش تحلیل مضمون شامل: 1- عوامل اجتماعی، 2- عوامل فرهنگی، 3-‌ عوامل فردی، 4- عوامل اقتصادی، 5- نگرش مصرف‌کننده، 6- انگیزه مصرف، 7- ارزش، 8-تجربه، 9- آگاهی و 10-رفتار مصرف‌کننده می‌باشند. همچنین برای این مولفه‌ها تعداد 65 شاخص به تایید نهایی خبرگان رسید. پرونده مقاله