هدف از این تحقیق بررسی تأثیر ابعاد مدیریت منابع انسانی سبز بر عملکرد مالی شرکت میباشد. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل مدیران و معاونین شرکت ایران خودرو به تعداد 110 نفر و روش نمونهگیری تصادفی طبقهای میباشد که چکیده کامل
هدف از این تحقیق بررسی تأثیر ابعاد مدیریت منابع انسانی سبز بر عملکرد مالی شرکت میباشد. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل مدیران و معاونین شرکت ایران خودرو به تعداد 110 نفر و روش نمونهگیری تصادفی طبقهای میباشد که تعداد اعضای نمونه با استفاده از جدول مورگان به تعداد 86 نفر مشخص گردید.گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه استاندارد 26 سؤالی مدیریت منابع انسانی کیم (2019) انجام شد و تحلیل دادهها از طریق مدلیابی معادلات ساختاری با کمک نرمافزار لیزرل انجام شده است. یافته ها حاکی است که وقتی نگرانیهای زیست محیطی یکی از خصوصیات تعیین شده در شرح شغل سازمان باشد، افراد متخصصی جذب سازمان میشوند که به مسایل محیط زیستی اهمیت میدهند و از طرف دیگر خود سازمان نیز برای پرکردن جایگاههای شغلی اولویت را به کسانی میدهد که آگاهیهای زیست محیطی بالایی دارند و در این بین، صرفهجوییهایی پیش میآید که در نهایت به بهبود عملکرد مالی شرکت میانجامد.
پرونده مقاله
زمینه و هدف: هدف از این پژوهش، بررسی نقش میانجی مشارکت و رفاه عاطفی در تأثیر فضیلت سازمانی بر عملکرد کارکنان است.روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی پیمایشی است. دادهها با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده است. جامعه آماری پژوهش، شامل کارکنان چکیده کامل
زمینه و هدف: هدف از این پژوهش، بررسی نقش میانجی مشارکت و رفاه عاطفی در تأثیر فضیلت سازمانی بر عملکرد کارکنان است.روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی پیمایشی است. دادهها با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده است. جامعه آماری پژوهش، شامل کارکنان دانشگاه آزاد آبادان و خرمشهر 130 نفر بوده و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، به تعداد 97 نفر محاسبه شد. جهت انتخاب نمونه، از روش نمونهگیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل صورت گرفته است.یافته ها: یافته ها حاکی است که در سطح اطمینان 95% الگوی ساختاری تحقیق، از برازش مناسبی برخوردار است و نتایج نشان دهنده آن است فضیلت سازمانی هم بهطور مستقیم و هم با نقش میانجی رفاه عاطفی و مشارکت بر عملکرد کارکنان تأثیر مثبت و معناداری دارد.نتیجهگیری: دانشگاه بهعنوان یک سازمان پیشرو در جوامع و اهمیت کانونی آن در زندگی، باید نسبت به ارتقای کیفیتش حساسیت بیشتری نشان دهد که مستلزم توسعه درونزای فرهنگ ارزشیابی است و رعایت اخلاقیات و نهادینه شدن فضایل اخلاقی در این راستا موضوعیت پیدا میکند که میتوان آن را در سازمان-های دیگر نیز به اجرا درآورد. پیشنهاد میگردد رفتار در سایه احترام، اخلاق و محبت را در سرلوحه رفتار سازمانی قرار دهند به عبارتی صرف نظر از نقش و جایگاهی که کارکنان دارند، با آنها با احترام و حفظ نمودن شخصیتشان رفتار و برخورد نمایند.
پرونده مقاله
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره2,سال
14
,
تابستان
1401
افزایش چشمگیر اینترنت برای خرید و سفارش کالاها یا خدمات در ایران، محققان و مدیران را با چالشهای جدیدی برای درک رفتار مصرفکننده مواجه ساخته است. هدف اصلی ما از انجام این تحقیق بررسی تأثیر عوامل عاطفی بر واکنش مصرفکننده نسبت به خرید آنلاین با نقش میانجی نظریة انتخاب من چکیده کامل
افزایش چشمگیر اینترنت برای خرید و سفارش کالاها یا خدمات در ایران، محققان و مدیران را با چالشهای جدیدی برای درک رفتار مصرفکننده مواجه ساخته است. هدف اصلی ما از انجام این تحقیق بررسی تأثیر عوامل عاطفی بر واکنش مصرفکننده نسبت به خرید آنلاین با نقش میانجی نظریة انتخاب منطقی است. برای جمعآوری دادهها از توزیع پرسشنامه آنلاین بین 384 نفر از مصرف-کنندگان آنلاین دیجیکالا با ضریب اعتبار و پایایی 0/875 استفاده شدهاست. جهت تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش و آزمون فرضیات از روشهای آمارتوصیفی، استنباطی و معادلات ساختاری استفاده شدهاست. نتایج نشان داد که عوامل عاطفی میتواند بطور مستقیم و غیرمستقیم با نقش میانجی عوامل منطقی بر واکنش مصرفکننده تأثیر گذارد. تبلیغات شخصیسازی شده متناسب با ترجیحات مشتری نقش مهمی در قصد خرید وی ایفا میکند و اگر کاربران نسبت به ارائه اطلاعات خود به فروشگاه احساس امنیت داشته باشند میتوان میزان آسیب پذیری عاطفی آنان را کاهش دهد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد