فهرست مقالات رضا کاظمی


  • مقاله

    1 - نقش بازاریابی حسی بر بهبود تجربه مشتری و قصد خرید از فروشگاه (مورد مطالعه: فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 2 , سال 13 , تابستان 1400
    بازاریابی حسی یکی از روش‌های نوین بازاریابی است که موجب جذب مشتریان بازار هدف از طریق ایجاد یک تجربه متمایز و تاثیرگذاری بر ادراک و رفتار تصمیم خریدار می‌شود. لذا، هدف این پژوهش بررسی نقش بازاریابی حسی بر بهبود تجربه مشتری و قصد خرید از فروشگاه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چکیده کامل
    بازاریابی حسی یکی از روش‌های نوین بازاریابی است که موجب جذب مشتریان بازار هدف از طریق ایجاد یک تجربه متمایز و تاثیرگذاری بر ادراک و رفتار تصمیم خریدار می‌شود. لذا، هدف این پژوهش بررسی نقش بازاریابی حسی بر بهبود تجربه مشتری و قصد خرید از فروشگاه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش شهر ساری می‌باشد. بدین منظور پرسشنامه پژوهش بین 384 نفر نمونه از جامعه آماری که کلیه مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در شهر ساری می‌باشد، توزیع شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جهت پاسخ به فرضیات تحقیق با نرم افزار LISREL از روش بررسی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان داد که بازاریابی حسی بر بهبود تجربه مشتری و قصد خرید از فروشگاه تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین کلیه ابعاد بازاریابی حسی بر بهبود تحربه مشتری و قصد خرید از فروشگاه تاثیر مثبت و معناداری دارد.نتایج نشان داد که بازاریابی حسی بر بهبود تجربه مشتری و قصد خرید از فروشگاه تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین کلیه ابعاد بازاریابی حسی بر بهبود تحربه مشتری و قصد خرید از فروشگاه تاثیر مثبت و معناداری دارد. پرونده مقاله