فهرست مقالات مهدی کریمی زند


  • مقاله

    1 - طراحی و تبیین مدل سنجش وارزیابی سیستم CRM در زنجیره تامین محصول
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 4 , سال 13 , پاییز 1400
    با توجه به پیشرفتهای‌دانش فن‌آوری اطلاعات‌وارتباطات، مفهوم مدیریت روابط با مشتری رواج بیشتری در کسب و کار پیدا کرده‌که‌هدف آن بازگشت به دوره بازاریابی شخصی است. این مفهوم با تعبیر ساده‌ای بیان می‌کند که مشتریان مختلف خواهان محصولات مختلفی بوده و لذا به‌جای بازاریابی انب چکیده کامل
    با توجه به پیشرفتهای‌دانش فن‌آوری اطلاعات‌وارتباطات، مفهوم مدیریت روابط با مشتری رواج بیشتری در کسب و کار پیدا کرده‌که‌هدف آن بازگشت به دوره بازاریابی شخصی است. این مفهوم با تعبیر ساده‌ای بیان می‌کند که مشتریان مختلف خواهان محصولات مختلفی بوده و لذا به‌جای بازاریابی انبوه‌‌‌می‌بایست برای هر مشتری ارتباط مجزایی برقرار نمود. هدف اصلی این پژوهش،ارائه چهار چوب‌ومدلی برای‌ارزیابی سیستم مدیریت‌روابط با مشتری به منظور مدیریت موثر روابط با مشتریان می‌باشد، چرا که‌هرمفهوم سازمانی که مورد سنجش قرار نگیرد ، نمی‌تواند به درستی مدیریت شود. روش پژوهش حاضر به لحاظ راهبرد، یک پژوهش ترکیبی از نوع اکتشافی؛ مدل تدوین ابزاراست. جامعة آماری اولیه و ثانویه شامل مدیران و کارشناسان شرکت‌های پخش‌دارویی‌ مستقردرتهران بوده که افراد موجوددرهردونمونه با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی و احتمال‌ونددردسترس انتخاب شده‌اند. نتایج تحقیق حاضر نشانگر آن‌است که همبستگی معنی‌داری‌میان تمامی ابعاد سازه مدیریت روابط با مشتری وجود دارد.‌بار عاملی 97/0 مولفه فرهنگ، نشانگر اهمیت فوق العاده مولفه مذکور در موفقیت روابط با مشتری نسبت به سایر مولفه های مدل می‌باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی، فرایندهای دانش و عملکرد سازمانی (مورد مطالعه: شهرداری منطقه 17)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 2 , سال 6 , تابستان 1393
    فرهنگ سازمانی موضوعی است که اخیراً به دانش مدیریت و قلمرو رفتار سازمانی راه یافته است. در بررسی انجام شده توسط گروهی از اندیشمندان علم مدیریت، فرهنگ سازمانی یکی از مؤثرترین عوامل پیشرفت و توسعه کشورها شناخته شده است؛ به‌طوری‌که بسیاری از پژوهشگران بر این باور هستند که م چکیده کامل
    فرهنگ سازمانی موضوعی است که اخیراً به دانش مدیریت و قلمرو رفتار سازمانی راه یافته است. در بررسی انجام شده توسط گروهی از اندیشمندان علم مدیریت، فرهنگ سازمانی یکی از مؤثرترین عوامل پیشرفت و توسعه کشورها شناخته شده است؛ به‌طوری‌که بسیاری از پژوهشگران بر این باور هستند که موفقیت کشور ژاپن در صنعت و مدیریت به‌دلیل توجه آن‌ها به فرهنگ سازمانی است. فرهنگ سازمانی به‌عنوان مجموعه‌ای از باورها و ارزش‌های مشترک بر رفتار و اندیشه اعضای سازمان اثر می‌گذارد و می‌تواند نقطه شروعی برای حرکت و پویایی و یا مانعی در راه پیشرفت به‌شمار آید که باید بررسی شود. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی، فرایندهای دانش و عملکرد سازمانی شهرداری منطقه 17 شهر تهران بود که بدین منظور 137 نفر از کارکنان این سازمان به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسشنامه برگرفته از مقاله هربرت نولد (2012) پاسخ دادند. روایی صوری این پرسشنامه به تأیید چند تَن از متخصصان این حوزه رسید و میزان پایایی آن نیز به کمک آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد. در پایان نتایج پرسشنامه‌های پژوهش به کمک آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی دومتغیره مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین فرهنگ سازمانی و ابعاد آن با فرایندهای دانش و عملکرد سازمانی در شهرداری منطقه 17 شهر تهران رابطه مثبت و معنا‌داری (P<0/01) وجود دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی رابطه بین کیفیت وب‌سایت و قصد خرید مجدد مشتریان موردمطالعه: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 4 , سال 8 , پاییز 1395
    در این پژوهش، عوامل مؤثر بر کیفیت وب‌سایت دیجی کالا و تأثیر آن بر اعتماد و رضایت مشتری و در‌نهایت تأثیر مجموعه این عوامل بر قصد خرید مجدد مشتریان این وب‌سایت بررسی شد. نتایج نشان داد که عوامل راحتی خرید، سودمندی اطلاعات، امنیت تراکنش و ارتباط با مشتری بر کیفیت وب‌سایت م چکیده کامل
    در این پژوهش، عوامل مؤثر بر کیفیت وب‌سایت دیجی کالا و تأثیر آن بر اعتماد و رضایت مشتری و در‌نهایت تأثیر مجموعه این عوامل بر قصد خرید مجدد مشتریان این وب‌سایت بررسی شد. نتایج نشان داد که عوامل راحتی خرید، سودمندی اطلاعات، امنیت تراکنش و ارتباط با مشتری بر کیفیت وب‌سایت مؤثر هستند. به‌علاوه نتایج نمایانگر این است که در میان متغیرهای تعیین‌کننده‌ کیفیت وب‌سایت، ارتباط با مشتری بیشترین تأثیر و طراحی سایت کمترین تأثیر را بر کیفیت وب‌سایت داشته است. نتایج پژوهش همچنین نشان دهنده عدم‌تأیید ارتباط مثبت و مستقیم کیفیت وب‌سایت با قصد خرید مجدد مشتری است؛ به عبارت دیگر، کیفیت وب‌سایت از طریق بالابردن رضایت مشتری و اعتماد مشتری، بر قصد خرید مجدد تأثیر می گذارد؛ بنابراین کیفیت وب‌سایت می‌تواند یکی از عوامل مهم برای بالابردن قصد خرید مجدد باشد. پرونده مقاله