هدف اصلی پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند در شرکت های بزرگ صنعت فولاد است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ مسیر توصیفی، پیمایشی و همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر متخصصان صنعت آهن و فولاد بودند که از جامعه آماری مورد نظر با توجه به جدول مورگان به چکیده کامل
هدف اصلی پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند در شرکت های بزرگ صنعت فولاد است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ مسیر توصیفی، پیمایشی و همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر متخصصان صنعت آهن و فولاد بودند که از جامعه آماری مورد نظر با توجه به جدول مورگان به شیوه نمونه برداری تصادفی از تعداد 384 نفر پرسش نامه وصول گردیده و به وسیله مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بازاریابی داخلی و مسؤولیت اجتماعی شرکت بر تعامل مناسب با مشتریان تأثیر مثبت دارد همچنینبازاریابی داخلی بر بهرهوری شرکت های آهن و فولاد تأثیر مثبت داشته و بهرهوری و مدیریت زنجیره تأمین بر قیمت تأثیرگذاراست. همچنین مدیریت زنجیره تأمین و تعامل مناسب با مشتریان بر محصول شرکت های آهن و فولاد تأثیر مثبت دارد. تأثیر قیمت و محصول بر عملکرد برند و همین طور محصول و عملکرد برند بر ارزش ویژه برند نیز مشخص گردید. هر چند تأثیر تعامل مناسب با مشتریان بر عملکرد برند و ارزش ویژه آن اثبات نگردید و تأثیر مسؤولیت اجتماعی شرکت بر عملکرد برند و قیمت محصولات بر ارزش ویژه برند شرکت هایبزرگ فولادی تأیید نگردید.
پرونده مقاله
تامین مالی نقش مهمی در موفقیت و همچنین عملکرد مالی مناسب ایفا میکند. با توجه به اهمیت صنعت فولاد به عنوان دومین صنعت صادرات غیر نفتی کشور در این پژوهش با بهره گیری از روش تحقیق کیفی، عوامل موثر بر تامین مالی در شرکت های بزرگ صنعت فولاد شناسایی، دسته بندیو با معادلات سا چکیده کامل
تامین مالی نقش مهمی در موفقیت و همچنین عملکرد مالی مناسب ایفا میکند. با توجه به اهمیت صنعت فولاد به عنوان دومین صنعت صادرات غیر نفتی کشور در این پژوهش با بهره گیری از روش تحقیق کیفی، عوامل موثر بر تامین مالی در شرکت های بزرگ صنعت فولاد شناسایی، دسته بندیو با معادلات ساختاریآزمون شده است. با انجام مصاحبه با خبرگان مالی صنعت فولاد در سال 97 در مجموع از 30 مصاحبه ، تعداد 13 مقوله اصلی براساس مدل پارادایمی داده بنیاد شناساییو در قالب شش بعد ساختاردهی شده است. مدیریت راهبردی به عنوان شرایط علّی،تحریم ها به عنوان شرایط مداخله گر ، سرمایه گذاری مناسب و آمایش سرزمینی به عنوان شرایط زمینه ای ، مدیریت زنجیره تامین، لجستیک ، مقیاس مناسب تولید، تکنولوژی تولید، بهره وری، قیمت و محصول به عنوان بعد تعاملی،تامین مالی به عنوان پدیده محوری و عملکرد مالی بعد پیامدی شناساییو آزمون شدهاند. نتایج نشان داد وضعیت متغیرهای مدیریت راهبردی، آمایش سرزمینی، مدیریت زنجیره تامین، تامین مالی، سرمایه گذاری و لجستیک مناسب نیست.
پرونده مقاله
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره5,سال
8
,
زمستان
1395
در بازار رقابتی کنونی تنها تولیدکنندگانی میتوانند موفق شوند که بتوانند عوامل قابلکنترل، یعنی عناصر آمیخته بازاریابی را بهخوبی ترکیب کنند. آمیخته بازاریابی مجموعهای از ابزارهای قابلکنترل بازاریابی است که شرکت آنها را در هم میآمیزد تا پاسخگوی بازار هدف باشد. آمیخته چکیده کامل
در بازار رقابتی کنونی تنها تولیدکنندگانی میتوانند موفق شوند که بتوانند عوامل قابلکنترل، یعنی عناصر آمیخته بازاریابی را بهخوبی ترکیب کنند. آمیخته بازاریابی مجموعهای از ابزارهای قابلکنترل بازاریابی است که شرکت آنها را در هم میآمیزد تا پاسخگوی بازار هدف باشد. آمیخته بازاریابی دربرگیرنده همه کارهایی است که شرکت میتواند انجام دهد تا بر میزان تقاضا برای محصولاتش اثر بگذارد. این موضوع بهخصوص در بازاریابی صنعتی با توجه به محدودتربودن مشتریان نسبت به بازار مصرفکننده و همچنین تصمیمگیری عقلانی آنان اهمیت بیشتری دارد. در این تحقیق با توجه به موارد پیشگفته و همچنین اهمیت صنعت آلومینیوم با توجه به اینکه این فلز پس از فولاد، بیشترین تولید و مصرف را در جهان دارد و میزان مصرف آن بهتنهایی از مجموع فلزات غیرآهنى دیگر بیشتر است، بهگونهای که آن را فلز قرن 21 نامیدهاند، به بررسی و ارزیابی عوامل مؤثر بر بازاریابی صنعت آلومینیوم در شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) پرداخته شد. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان، کارشناسان و توزیعکنندگان شرکت آلومینیوم ایران بودند که از جامعه آماری موردنظر با توجه به جدول مورگان به شیوه نمونهبرداری تصادفی ـ طبقهای از تعداد 384 نفر پرسشنامه دریافت شد که فرضیات تحقیق با توجه به نرمالنبودن دادهها بهوسیله آزمونهای ناپارامتریک نسبت (دوجملهای) و فریدمن مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که عملکرد شرکت آلومینیوم ایران در عناصر محصول، قیمت، توزیع و ترویج به صورت معناداری نامناسب است؛ همچنین با توجه به مقایسه عناصر آمیخته بازاریابی مشخص شد که عملکرد محصول در میان عناصر آمیخته بازاریابی عملکرد بالاتری دارد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد