فهرست مقالات صدریه کوکبی


  • مقاله

    1 - ارائه مدلی برای بازاریابی درونگرا و برونگرا در بازاریابی دیجیتال
    آینده پژوهی مدیریت , شماره 1401 , سال 33 , تابستان 1401
    در دهه هاى اخیر، توسعه وگسترش فناورى هاى جدید ارتباطى، موجب تحولات شگرفى در تمامى زوایاى حیات اجتماعى شده و روز به روز بر اثرات آن افزوده مى شود.اهمیت بازاریابی دیجیتال این روزها بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت تنها به دلیل رشد سریع آن نیست بلکه بدلیل این است که اساسا آی چکیده کامل
    در دهه هاى اخیر، توسعه وگسترش فناورى هاى جدید ارتباطى، موجب تحولات شگرفى در تمامى زوایاى حیات اجتماعى شده و روز به روز بر اثرات آن افزوده مى شود.اهمیت بازاریابی دیجیتال این روزها بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت تنها به دلیل رشد سریع آن نیست بلکه بدلیل این است که اساسا آینده کسب و کارها بستگی به بازاریابی دارد. در آینده نزدیک تمام اشکال بازاریابی سنتی در شکلی جدید و مطابق با بازاریابی دیجیتال کار خواهند کرد.در مفهوم پایهای، بازاریابی برونگرا یا سنتی از تاکتیکهای فشار و اجبار استفاده میکند، در حالی که بازاریابی درونگرا یا جاذبهای از تاکتیکهای کشش و جذب استفاده میکند. بخش بزرگی از بازاریابی درونگرا یا بازاریابی جاذبه ای متکی بر ایجاد محتوای با ارزش و جذب بازدیدکنندگان از آن است. جامعه آماری موردنظر خبرگان دانشگاهی با تخصص مدیریت بازاریابی و خبرگان فعال در عرصه بازارهای دیجیتال می باشند.تعداد نمونه آماری در مرحله کیفی جهت انجام مصاحبه 12 نفر تعیین کفایت می گردد و در مرحله کمی 161 نفر از فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال در شرکت های فعال در زمینه بازارایابی اینترنتی انتخاب می شوند.در بعد کیفی از رویکرد نظریه داده بنیاد و در بعد کمی بمنظور اعتبار سنجی مدل از روش دلفی ، تحلیل عامل تاییدی و تکنیک سوارا جهت غربال گری و اولویت بندی عوامل موثر استفاده می شود . در پایان پس از تعیین مقولات، طبقات کلی مدل در قالب عوامل علی ،پدیده محوری،عوامل زمینه ای ،راهبردها،عوامل مداخله گر و پیامد ها مورد شناسایی قرار می گیرند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تاثیر ساختار مالکیت بر رابطه ی کیفیت اقلام تعهدی و هزینه‌های نمایندگی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 4 , سال 9 , پاییز 1396
    هدف اصلی پژوهش، بررسی تأثیر ساختار مالکیت بر رابطه کیفیت اقلام تعهدی با هزینه های نمایندگی است. در همین راستا تعداد 85 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، طی بازه زمانی 1390 الی 1395 انتخاب گردید. برای آزمون فرضیه های پژوهش از تحلیل های آماری رگرسیون خطی چند مت چکیده کامل
    هدف اصلی پژوهش، بررسی تأثیر ساختار مالکیت بر رابطه کیفیت اقلام تعهدی با هزینه های نمایندگی است. در همین راستا تعداد 85 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، طی بازه زمانی 1390 الی 1395 انتخاب گردید. برای آزمون فرضیه های پژوهش از تحلیل های آماری رگرسیون خطی چند متغیره استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد کیفیت اقلام تعهدی تاثیر منفی و معناداری بر هر دو معیار هزینه نمایندگی دارد. همچنین هنگام استفاده از نسبت هزینه های عملیاتی به فروش به عنوان نماینده هزینه نمایندگی، مالکیت نهادی، مالکیت مدیریتی و مالکیت شرکتی تاثیر مثبت و معناداری بر رابطه بین کیفیت اقلام تعهدی و هزینه نمایندگی دارند اما هنگام استفاده از نسبت گردش دارایی ها به عنوان معیار هزینه نمایندگی مالکیت نهادی و مالکیت مدیریتی تاثیر منفی و مالکیت شرکتی تاثیر مثبت و معناداری بر رابطه بین این دو متغیر دارد. بنابراین توجه همزمان به ساختار مالکیت و اقلام تعهدی هنگام بررسی تضاد نمایندگی از اهمیت بسزایی برخوردار است. پرونده مقاله