مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره5,سال
9
,
زمستان
1396
یکی از مهم ترین قابلیت های اینترنت آسان تر کردن ورود به بازارهای بین المللی می باشد. اینترنت به دلیل ارزان بودن و گسترده بودن قدرت تاثیر از مهمترین عوامل اصلی نفوذ در بازار است. در این بین شناسایی عواملی که بازاریابی اینترنتی را موثرتر مینماید حائز اهمیت میباشد. هدف پ چکیده کامل
یکی از مهم ترین قابلیت های اینترنت آسان تر کردن ورود به بازارهای بین المللی می باشد. اینترنت به دلیل ارزان بودن و گسترده بودن قدرت تاثیر از مهمترین عوامل اصلی نفوذ در بازار است. در این بین شناسایی عواملی که بازاریابی اینترنتی را موثرتر مینماید حائز اهمیت میباشد. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر موفقیت بازاریابی اینترنتی در شرکتهای صادراتی کشور میباشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها و ماهیت در زمره تحقیقات توصیفی-پیمایشی دستهبندی نمود. جامعه آماری در این پژوهش شرکتهای صادراتی کشور است که با استفاده از پرسشنامه دادههای مرتبط جمعآوری شده و توسط پرسشنامه مقایسات زوجی اولویتبندی عوامل صورت گرفت. روش تحلیل مورد استفاده در این پژوهش تحلیل سلسله مراتبی فازی میباشد. نتایج نشان داد که عوامل موثر بر موفقیت بازاریابی در پنج گروه اصلی که هرکدام دارای زیرمعیارهای مربوط به خود میباشند تقسیمبندی میشوند. رتبهبندی عوامل اصلی نشان داد که عوامل مرتبط به 1. استراتژی بازاریابی در رتبه نخست و 2. عوامل مرتبط بینالمللی و کانالهای توزیع، 3. عوامل مربوط به مشتریان، 4. عوامل داخلی و تحقیقات بازاریابی و 5. عوامل مرتبط به طراحی وبسایت در رتبههای بعدی از نظر اهمیت در موفقیت بازاریابی اینترنتی شرکتهای صادراتی ایران قرار دارند.
پرونده مقاله
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره5,سال
7
,
زمستان
1394
پیشبرد فروش یک بخش مهم و رو به رشد از هزینه های بازاریابی رابه خود اختصاص می دهد. به همین دلیل تعجب برانگیز نیست که سازمان ها تمایل به فهم این مسئله دارند که چگونه مصرف کنندگان این ابزار بازاریابی را ارزیابی مینمایند.هدیه تبلیغاتی یکی از ابزارهای پیشبرد فروش است ،که بص چکیده کامل
پیشبرد فروش یک بخش مهم و رو به رشد از هزینه های بازاریابی رابه خود اختصاص می دهد. به همین دلیل تعجب برانگیز نیست که سازمان ها تمایل به فهم این مسئله دارند که چگونه مصرف کنندگان این ابزار بازاریابی را ارزیابی مینمایند.هدیه تبلیغاتی یکی از ابزارهای پیشبرد فروش است ،که بصورت رایگان یا به قیمت نسبتاً پائینی در ازای خرید یک یا چند کالا یا خدمات ارائه می شود.هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ابعاد گوناگون هدیه تبلیغاتی برقصد خرید است.روش تحقیق توصیفی- همبستگی، نوع تحقیق کاربردی، روش اجرا پیمایشی و روش جمعآوری اطلاعات میدانی بوده است..طرح عاملی مورد استفاده در این مطالعه ،یک طرح 2×2× 2با 8 سناریوی متفاوت بود.عامل های این طرح شامل سه متغیر محصول(لذت بخش وکاربردی)،هدیه(لذت بخش وکاربردی) ونگرش برند(قوی وضعیف) می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان لوازم دیجیتال( صوتی تصویری ) در شهرتهران بوده است. نمونه آماری 254نفربوده است از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت آزمودنی ها و در قسمت آمار استنباطی از روش معادلات ساختاری جهت معناداری فرضیه ها استفاده گردید.نتایج نشان داد که جذابیت هدیه برارزیابی مشتریان از هدیه تبلیغاتی مؤثر است.هم چنین تأثیر تمایل به معامله بر سرگرمی وبیان ارزش(منافع لذت بخش)تأیید شده است.بیان ارزش وسرگرمی نیز بر ارزیابی کلی مشتریان اثر دارد ودرنهایت ارزیابی کلی مشتریان برقصد خرید مؤثر واقع شده است.
پرونده مقاله
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره4,سال
8
,
پاییز
1395
ارتباط بین نقشهای اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش است، چالشی که شرکتها با آن روبهرو هستند این است که باید همزمان به افزایش سودآوری و پاسخگویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس مدیریت همزمان این دو پیامد بهظاهر متناقض دست یابند که نیازمند توسعه اس چکیده کامل
ارتباط بین نقشهای اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش است، چالشی که شرکتها با آن روبهرو هستند این است که باید همزمان به افزایش سودآوری و پاسخگویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس مدیریت همزمان این دو پیامد بهظاهر متناقض دست یابند که نیازمند توسعه استراتژیهای کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و هم سازمان دارد. هدف از پژوهش حاضر، تعیین تأثیر ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت بر ترجیح نام تجاری هتلهای استقلال و آزادی شهر تهران است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی، نوع تحقیق کاربردی، روش اجرا، پیمایشی و روش جمعآوری دادهها، میدانی بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان هتلهای آزادی و استقلال تهران بوده است. نمونه آماری 384 نفر و روش نمونه گیری تصادفی ساده بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه متیو تینگ چیولیو و همکاران (2014) و مارتینز دل بوسکو (2013)، استفاده شد. آمار توصیفی برای توصیف وضعیت آزمودنی ها بهکار رفت و در قسمت آمار استنباطی از روش معادلات ساختاری برای معناداری فرضیه ها استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت، شامل مسئولیت اجتماعی شرکت نسبت به محیطزیست، نسبت به جامعه و نسبت به ذینفعان بر ترجیح نام تجاری تأثیرگذار است.
پرونده مقاله
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره2,سال
10
,
تابستان
1397
پیشرفت های روزمره علم و تکنولوزی معایب ومزایایی دارد.غالبا وفور مزایای آن موجب چشم پوشی از مضرات آن می شود.آلودگی های زیست محیطی از جمله این مضرات است.که با توجه به افزایش رقابت، بازاریابی این ضعف را به فرصتی برای سازمان ها مبدل کرده است. سازمانی که کمترین زیان زیست محی چکیده کامل
پیشرفت های روزمره علم و تکنولوزی معایب ومزایایی دارد.غالبا وفور مزایای آن موجب چشم پوشی از مضرات آن می شود.آلودگی های زیست محیطی از جمله این مضرات است.که با توجه به افزایش رقابت، بازاریابی این ضعف را به فرصتی برای سازمان ها مبدل کرده است. سازمانی که کمترین زیان زیست محیطی را ایجاد کند توانسته است از این فرصت بهره جوید. تحقیقات نشان داده اند گردانندگان اصلی چرخه ی این سازمان ها یعنی مصرف کننده ها به سازمان هایی که به محیط زیست اهمیت بیشتری می دهند گرایش دارند. اما بحث دین داری و اعتقادات در رابطه با بازاریابی در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته است. دین اسلام دینی جامع و کامل می باشد و برای تمام مسائل زندگی افراد توصیه هایی دارد. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر دینداری مصرف کنندگان بر هویت محیطی، نگرش نسبت به مسائل زیست محیطی و هنجارهای ذهنی در مورد محیط زیست است و تاثیر این متغیرها بر قصد خرید محصولات سبز بررسی شده است.هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر دین داری بر قصد خرید محصولات سبز است.در این تحقیق نمونه گیری از بین جامعه آماری تحقیق ،دانشجویان دانشگاه شاهد با تعداد 386 نفر نمونه انجام شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که دین داری بر قصد خرید محصولات سبز تاثیر مثبت و معناداری دارد.
پرونده مقاله
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره2,سال
11
,
تابستان
1398
امروزه رقابت در دنیای کسب وکار الکترونیک به طور فزآینده ای در حال افزایش است. به همین دلیل مدیران این کسب وکارها به ویژه بانک ها، بهبود کیفیت خدمات الکترونیک و ایجاد وفاداری و رضایت در مشتریان را هدف اصلی خود قرار داده اند. ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت الکترونیک ﻛﻠﻴﺪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ب چکیده کامل
امروزه رقابت در دنیای کسب وکار الکترونیک به طور فزآینده ای در حال افزایش است. به همین دلیل مدیران این کسب وکارها به ویژه بانک ها، بهبود کیفیت خدمات الکترونیک و ایجاد وفاداری و رضایت در مشتریان را هدف اصلی خود قرار داده اند. ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت الکترونیک ﻛﻠﻴﺪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ بانک ها و موسسات اﺳﺖ ﻛﻪ در ﻣﺤﻴﻂ رﻗﺎﺑت ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻲﻛﻨﺪ. اﻏﻠﺐ ﺷﺮﻛت های ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﻣﻮﻓﻖ درتجارت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ را درک ﻛﺮده اﻧﺪ ﻛﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻳﺎ ﺷﻜﺴﺖ ﻓﻘﻂ ﺣﻀﻮر ﺷﺮﻛﺖ در وب و ﻳﺎ ﺑﻬﺎی ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﻢ، اﻧﺘﻘﺎل ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺎﻻی ﺧﺪﻣﺎت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲاﺳﺖ. در تحقیق حاضر برآنیم تا تاثیر ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک (تجربه مشتری، پاسخگویی، کنترل مشتری، قابلیت اجرایی، امنیت و حریم خصوصی، احساس مطلوب، اطمینان، راحتی، کاربر پسند و شخصی سازی) بر رقابت پذیری را در دو بانک خصوصی و دو بانک دولتی بررسی کنیم. روش پژوهش توصیفی و پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. آلفای کرونباخ پرسشنامه 89/0 می باشد که نشان دهنده پایایی قوی ابزار تحقیق است. جامعه مورد بررسی این پژوهش شامل مشتریان بانک های اقتصاد نوین، پاسارگاد، تجارت و ملت شهر تهران می باشد. روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و اندازه نمونه 384 نفر برآورد شد. با استفاده از تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری در آموس فرضیه ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک بر رقابت پذیری بانک ها تاثیر دارد، ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک بیشترین تاثیر بر رضایت مشتری دارد، متغیر وفاداری مشتری بیشترین تاثیر بر رقابت پذیری دارد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد