فهرست مقالات عبدالعزیز پقه


  • مقاله

    1 - تحلیل رفتار کاربردی پذیرش بانکداری الکترونیک
    مدیریت سبز , شماره 2 , سال 3 , تابستان 1402
    هدف پژوهش حاضر تحلیل رفتار پذیرش بانکداری ‌الکترونیک است. با اتخاذ رویکرد کیفی، مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختاریافته در محیط واقعی(بانک) و نیز از طریق تماس تلفنی با 38 نفر از مشتریان و استفاده‌کنندگان از بانکداری ‌الکترونیک بانک ‌کشاورزی استان ‌گلستان که با روش نمونه‌گیری چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر تحلیل رفتار پذیرش بانکداری ‌الکترونیک است. با اتخاذ رویکرد کیفی، مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختاریافته در محیط واقعی(بانک) و نیز از طریق تماس تلفنی با 38 نفر از مشتریان و استفاده‌کنندگان از بانکداری ‌الکترونیک بانک ‌کشاورزی استان ‌گلستان که با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند، طراحی و اجرا شد و برای اطمینان از تکراری شدن پاسخ‌ها، مصاحبه‌ها تا نفر55ام ادامه یافت. در این پژوهش، تحلیل و تفسیر داده‌ها، تحت سلطه‌ی روش تحلیل رفتار‌کاربردی و با استفاده از طرح مشاهده‌ی مشارکت‌کنندگان از طریق 3 گام مشاهده، ارزیابی ریشه و پیامدهای رفتار فرد، و اصلاح این رفتارها و محیط اطراف به انجام رسید. یافته‌های حاصل از مصاحبه‌ها در ترکیب با ذخیره‌ی دانشی و تجربی پژوهشگران حاکی از آن است که همبست‌پذیرش بانکداری ‌الکترونیک از طریق تعاملات همزمان و درهم‌تنیده‌ی اجزای همبست یعنی، فضای‌یادگیرنده، ارتباطات ‌همدلانه، نوآوری و پاسخگویی در حفظ یا ارتقا ضریب نفوذ بانکداری ‌الکترونیک در بین استفاده‌کنندگان مشارکت موثری خواهد داشت. در نتیجه، کنشگران کلیدی قادر به نفوذ در ساختارهای موجود برای گرفتن عملکردهای بهتر می‌شوند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی الگوی مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه‌های اجتماعی مجازی مبتنی بر بازاریابی سببی
    پژوهش های مدیریت راهبردی , شماره 6 , سال 30 , بهار 1403
    مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی مفهومی نوین در رویکرد ارتباط با مشتری است که فلسفه آن استفاده از قابلیت‌ رسانه‌های اجتماعی در جهت جذب مشتریان می‌باشد. همچنین با کمک بازاریابی سببی، بانک انگیزه‌های انسان‌دوستانه مشتریان را با تعامل‌های درآمدزایی پیوند می‌زند. هدف این پژوه چکیده کامل
    مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی مفهومی نوین در رویکرد ارتباط با مشتری است که فلسفه آن استفاده از قابلیت‌ رسانه‌های اجتماعی در جهت جذب مشتریان می‌باشد. همچنین با کمک بازاریابی سببی، بانک انگیزه‌های انسان‌دوستانه مشتریان را با تعامل‌های درآمدزایی پیوند می‌زند. هدف این پژوهش ارائه الگوی مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر بازاریابی سببی است. این پژوهش با استفاده از روش پژوهش آمیخته و بر پایه تحلیل داده‌بنیاد و مدلسازی معادلات ساختاری انجام شد. در بخش کیفی از روش گلوله برفی برای گزینش افراد صاحب نظر استفاده شد. در بخش کمّی مشتریان بانک سینا شعبه‌های شهر تهران جامعه آماری هدف بودند که با روش نمونه‌گیری غیر تصادفی هدفمند با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه ۳۸۷ نفر محاسبه و نتایج حاصله با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت‌پلاس تجزیه و تحلیل گردید. نتیجه تجزیه و تحلیل اطلاعات در قالب ابعاد شش‌گانه شرایط علّی، پدیده محوری، شرایط زمینه‌ای، راهبردها، شرایط مداخله‌گر و پیامدها در قالب ۱۹ مقوله و ۷۷ مولفه به دست آمدند. در این مقاله ضمن ارایه مفهوم مدیریت ارتباط با مشتري اجتماعی و نیز اهمیت آن و اینکه چه نقشی در تأمین اهداف بانک (بانک سینا) ایفا می‌‌کند، بینش و دیدگاهی منسجم نسبت به این مقوله به دست آمد. نتایج این تحقیق می‌تواند برای ارتقاء بهره‌وری و کارآیی پایدار در بانک سینا مفید بوده و زمینه مناسبی برای تحقیقات دیگر ایجاد کند. پرونده مقاله