فهرست مقالات سید مهدی الوانی


  • مقاله

    1 - اولویت‌بندی شاخص‌های حکمرانی خوب در سازمانهای کارا (مطالعه موردی: شعب بانک رفاه استان قزوین)
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , شماره 21 , سال 7 , تابستان 1395
    حکمرانی خوب از جمله مباحث تازه ایست که در دو دهه اخیر توجه محافل علمی و بین المللی جهان را به خود معطوف نموده است.برای تحقق حکمرانی خوب مشخصه‌هایی عنوان شده اند.بی شک وزن و اهمیت هر یک از مشخصه‌ها برای دست یافتن به حاکمیت مطلوب با هم تفاوت دارند.سوال اصلی این تحقیق این چکیده کامل
    حکمرانی خوب از جمله مباحث تازه ایست که در دو دهه اخیر توجه محافل علمی و بین المللی جهان را به خود معطوف نموده است.برای تحقق حکمرانی خوب مشخصه‌هایی عنوان شده اند.بی شک وزن و اهمیت هر یک از مشخصه‌ها برای دست یافتن به حاکمیت مطلوب با هم تفاوت دارند.سوال اصلی این تحقیق این است که درجه اهمیت هر شاخص برای رسیدن به کارایی واحدها و سازمانها به چه ترتیب بوده و اولویت بندی شاخص‌ها چگونه است؟ در این مقاله که به دست آمده از تحقیقات میدانی است سعی شده شاخص‌های حکمرانی خوب، به صورت ریشه ای مطالعه شوند، سپس با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) واحد‌های کارا را از بین واحد‌های دیگر مشخص نموده و در نهایت با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) اولویت بندی بین شاخص‌ها در سازمان‌های کارا انجام شود.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کاکنان شعب بانک رفاه استان قزوین (N=41) می‌باشد.در پایان نتایج مطالعه حاکی از آن است که از میان 6 شاخص مطرح شده حکمرانی خوب، به ترتیب: پاسخگویی، قانون گرایی و ارزش گرایی در اولویت‌های اول تا سوم قرار می‌گیرند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارائه الگوی ابعاد و مؤلفه های موثر بر بهینه سازی استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 5 , سال 13 , زمستان 1400
    زمینه و هدف: هدف از‌ این تحقیق، ارائه الگوی ابعاد و مؤلفه های موثر بر بهینه سازی استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی در صنعت بانکداری‌ ایران است. روش‌شناسی : تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی، هدف پژوهش اکتشافی، نوع داده‌ها کمی‌ و کیفی و روش اجرا به صورت میدانی و ابزا چکیده کامل
    زمینه و هدف: هدف از‌ این تحقیق، ارائه الگوی ابعاد و مؤلفه های موثر بر بهینه سازی استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی در صنعت بانکداری‌ ایران است. روش‌شناسی : تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی، هدف پژوهش اکتشافی، نوع داده‌ها کمی‌ و کیفی و روش اجرا به صورت میدانی و ابزار پرسشنامه و مصاحبه بوده است. روش‌های فن دلفی، فازی دلفی، تحلیل فرآیند شبکه فازی، جهت بهینه سازی استقرار مدیریت الکترونبک منابع انسانی در صنعت بانکداری از روش بهینه سازی خطی استفاده شد و جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت که‌ این آزمون‌ها توسط نرم افزارهای SPSS22 Gamz, Matlab, و Excelانجام شد.یافته ها : یافته های پژوهش نشان داد که تعداد 30 مولفه مهم در شش بعد سازمانی، محیطی (دولت)، فرآیندی، فرهنگی، فناورانه و فردی قابل الگو سازی هستند و مؤلفه " قوانین دولت " همانند سنگ زیربنای مدل عمل می‌نمایند و برای شروع استقرار بهینه سیستم مدیریت الکترونیک منابع انسانی می‌باید در وهله اول روی آن تأکید نمود.نتیجه گیری : بهینه سازی مدل استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی نشان داد که مدل در حالت منفعت 100 درصدی دارای ترکیب ابعاد فردی 61/0، فرآیندی 55/0 و سازمانی 58/0 و فناورانه 62/0 و فرهنگی 71/0 و محیطی – اقتصادی 52/0 است که با مقایسه با وضع موجود دارای شکاف 11/0 در بُعد فردی، 15/0 در بُعد فرآیندی، 18/0 در بُعد سازمانی، 27/0 در بُعد فناورانه، 26/0 در بُعد فرهنگی و نهایتاً 13/0 در بُعد محیطی– اقتصادی است که استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی را بهینه خواهد کرد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - طراحی مدل بهینه مدیریت الکترونیک منابع انسانی در بانک رفاه
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 5 , سال 11 , زمستان 1398
    زمینه و هدف: مدیریت الکترونیک منابع انسانی یکی از راه های اجرای راهبرد ها منابع انسانی،سیاست ها و عملیات مربوط به منابع انسانی در سازمان ها است. هدف از این تحقیق، ارائه مدلی جهت بهینه سازی استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی در نظام بانکداری ایران(مورد مطالعه: حوزه ست چکیده کامل
    زمینه و هدف: مدیریت الکترونیک منابع انسانی یکی از راه های اجرای راهبرد ها منابع انسانی،سیاست ها و عملیات مربوط به منابع انسانی در سازمان ها است. هدف از این تحقیق، ارائه مدلی جهت بهینه سازی استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی در نظام بانکداری ایران(مورد مطالعه: حوزه ستادی بانک رفاه)است. روش شناسی: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی،هدف پژوهش اکتشافی،نوع داده ها کمی و کیفی و روش اجرا به صورت میدانی و ابزار پرسشنامه و مصاحبه بوده است.روایی و پایائی پرسشنامه ها مورد تایید قرار گرفت.جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران و کارکنان حوزه ستادی بانک رفاه بود. نمونه آماری به وسیله فرمول کوکران و به تعداد 277 نفر از کارکنان و مدیران بانک رفاه به عنوان نمونه انتخاب شدند. که روش های آزمون آماری بهینه سازی زنجیره مارکوف پنهان جهت تجزیه و تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفت که این آزمون های آماری توسط نرم مطلب انجام شد. یافته ها:6 دسته از عوامل مهم در استقرار بهینه مدیریت الکترونیک منابع انسانی در بانک رفاه تاثیر گذار هستند که شامل عوامل سازمانی، محیطی(دولت)، فرایندی، فرهنگی، فناورانه و فردی می باشند.همچنین نتایج نشان میدهدکه در بانک رفاه با عوامل فرایندی 708/23،عوامل سازمانی 603/10،عوامل فناورانه 652/12، عوامل محیطی 960/11،عوامل فرهنگی 218/15،عوامل فردی 663/26 استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی را بهینه خواهد بود. نتایج: نتایج نشان داد که عوامل فردی از نظر نگرش اسلامی کارکنان بیشترین تاثیر و بعد به ترتیب عوامل فرایندی، فرهنگی، فناورانه، فرهنگی، محیطی و سازمانی در استقرار بهینه مدیریت الکترونیک منابع انسانی نقش خواهد داشت. پرونده مقاله