سازمان کارافرین این قابلیت را دارد تا به نحو موثر با تغییر و پویایی مواجهه نموده و با تکیه بر خلاقیت و نواوری، نهایت استفاده از منابع و امکانات موجود را در بهره گیری از فرصت ها می نماید و در جهت دستیابی به اهداف سازمان و جامعه کارایی،اثر بخشی و بهره وری را محقق می نماید چکیده کامل
سازمان کارافرین این قابلیت را دارد تا به نحو موثر با تغییر و پویایی مواجهه نموده و با تکیه بر خلاقیت و نواوری، نهایت استفاده از منابع و امکانات موجود را در بهره گیری از فرصت ها می نماید و در جهت دستیابی به اهداف سازمان و جامعه کارایی،اثر بخشی و بهره وری را محقق می نماید. از اینرو، هدف این پژوهش ارائه الگوی مفهومی سازمان کارآفرین با مطالعه ای در گمرک جمهوری اسلامی ایران است. مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی-تحلیلی میباشد که در سه مرحله وابسته بههم صورت گرفت. در گام اول مهمترین معیارها و ویژگیهای سازمان کارآفرین در گمرک جمهوری اسلامی ایران با استفاده از روش دلفی فازی شناسایی و غربالگری شد. در مرحلهی دوم روابط میان معیارهای شناسایی شده با استفاده از روش دیمتل فازی سنجیده و در مرحله آخر نیز، ویژگیهای سازمان کارآفرین براساس روش مدلسازی ساختاری تفسیری سطحبندی شدند. جامعه آماری تحقیق را خبرگان و مدیران سازمان گمرک استان تهران تشکیل داده اند، که 28 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. یافتههای پژوهش نشان داد که از میان شاخصهای مورد بررسی، 17 شاخص مورد تائید خبرگان قرار گرفت، همچنین براساس آزمون دیمتل فازی مشخص شد که هشت متغیر نقش علّی و نه متغیر نیز نقش معلولی دارند. ازطرفی نیز رهیافت مدلسازی ساختاری تفسیری نشان داد که متغیرها در شش سطح طبقهبندی شدند، که در این بین متغیر منابع سرمایهای (ساختاری، انسانی و رابطهای و ...) در گمرک جمهوری اسلامی ایران بهعنوان عوامل زیربنایی و دارای قدرت نفوذ بیشتری میباشد.
پرونده مقاله
امروزه سازمانها برای ادامه حیات خود در محیط پر تلاطم امروزی، نیازمند همراهی کارکنان و مرتفع ساختن نیازهای خود در بستر سازمانی هستند. در این میان کارآفرینی سازمانی میتواند یکی از عناصر کلیدی جهت افزایش توان رقابتپذیری سازمانها و کسب مزیت رقابتیشان باشد. هدف این پژوه چکیده کامل
امروزه سازمانها برای ادامه حیات خود در محیط پر تلاطم امروزی، نیازمند همراهی کارکنان و مرتفع ساختن نیازهای خود در بستر سازمانی هستند. در این میان کارآفرینی سازمانی میتواند یکی از عناصر کلیدی جهت افزایش توان رقابتپذیری سازمانها و کسب مزیت رقابتیشان باشد. هدف این پژوهش ارائه الگوی مفهومی و ترسیم نقشه استراتژیک سازمان کارآفرین در گمرک جمهوری اسلامی ایران است. مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی-تحلیلی در سه مرحله وابسته بههم میباشد. در گام اول مهمترین معیارها و ویژگیهای سازمان کارآفرین در گمرک جمهوری اسلامی ایران با استفاده از روش دلفی فازی شناسایی و غربالگری شد. در مرحلهی دوم روابط میان معیارهای شناسایی شده با استفاده از روش دیمتل فازی سنجیده و در مرحله آخر نیز، ویژگیهای سازمان کارآفرین براساس روش مدلسازی ساختاری تفسیری سطحبندی شدند. جامعه آماری تحقیق را خبرگان و مدیران سازمان گمرک استان تهران تشکیل میدهند، که 28 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. یافتههای پژوهش نشان داد که از میان شاخصهای مورد بررسی، 17 شاخص مورد تائید خبرگان قرار گرفت، همچنین براساس آزمون دیمتل فازی مشخص شد که هشت متغیر نقش علّی و نه متغیر نیز نقش معلولی دارند. ازطرفی نیز رهیافت مدلسازی ساختاری تفسیری نشان داد که متغیرها در شش سطح طبقهبندی شدند، که دراینبین متغیر منابع سرمایهای (ساختاری، انسانی و رابطهای و ...) در گمرک جمهوری اسلامی ایران بهعنوان عوامل زیربنایی و دارای قدرت نفوذ بیشتری میباشد.
پرونده مقاله
فصلنامه علمی و پژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانی
,
شماره5,سال
13
,
زمستان
1399
سازمان کارافرین این قابلیت را دارد تا به نحو موثر با تغییر و پویایی مواجهه نموده و با تکیه بر خلاقیت و نواوری، نهایت استفاده از منابع و امکانات موجود را در بهره گیری از فرصت ها می نماید و در جهت دستیابی به اهداف سازمان و جامعه کارایی،اثر بخشی و بهره وری را محقق می نماید چکیده کامل
سازمان کارافرین این قابلیت را دارد تا به نحو موثر با تغییر و پویایی مواجهه نموده و با تکیه بر خلاقیت و نواوری، نهایت استفاده از منابع و امکانات موجود را در بهره گیری از فرصت ها می نماید و در جهت دستیابی به اهداف سازمان و جامعه کارایی،اثر بخشی و بهره وری را محقق می نماید. از اینرو، هدف این پژوهش ارائه الگوی مفهومی سازمان کارآفرین با مطالعه ای در گمرک جمهوری اسلامی ایران است. مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی-تحلیلی میباشد که در سه مرحله وابسته بههم صورت گرفت. در گام اول مهمترین معیارها و ویژگیهای سازمان کارآفرین در گمرک جمهوری اسلامی ایران با استفاده از روش دلفی فازی شناسایی و غربالگری شد. در مرحلهی دوم روابط میان معیارهای شناسایی شده با استفاده از روش دیمتل فازی سنجیده و در مرحله آخر نیز، ویژگیهای سازمان کارآفرین براساس روش مدلسازی ساختاری تفسیری سطحبندی شدند. جامعه آماری تحقیق را خبرگان و مدیران سازمان گمرک استان تهران تشکیل داده اند، که 28 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. یافتههای پژوهش نشان داد که از میان شاخصهای مورد بررسی، 17 شاخص مورد تائید خبرگان قرار گرفت، همچنین براساس آزمون دیمتل فازی مشخص شد که هشت متغیر نقش علّی و نه متغیر نیز نقش معلولی دارند. ازطرفی نیز رهیافت مدلسازی ساختاری تفسیری نشان داد که متغیرها در شش سطح طبقهبندی شدند، که در این بین متغیر منابع سرمایهای (ساختاری، انسانی و رابطهای و ...) در گمرک جمهوری اسلامی ایران بهعنوان عوامل زیربنایی و دارای قدرت نفوذ بیشتری میباشد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد