فهرست مقالات علی خحمیدی زاده


  • مقاله

    1 - Designing and Verifying Ethical Leadership Model in Organization
    Journal of System Management , شماره 4 , سال 4 , تابستان 2018
    Today, in analyzing public organization, it is necessary to address ethics and ethical values and organizational leaders should be unconditionally committed to accepted ethical principles in order to convince their staff to achieve a joint goal. Present paper aims at de چکیده کامل
    Today, in analyzing public organization, it is necessary to address ethics and ethical values and organizational leaders should be unconditionally committed to accepted ethical principles in order to convince their staff to achieve a joint goal. Present paper aims at designing and clarifying ethical leadership model in Eastern Azerbaijan IRIB. This study is conducted by a mixed technique. Research quality section sampling is conducted by snowball and interview techniques by which 10 persons were selected for interview form senior managers of Eastern Azerbaijan IRIB managers or management instructors. In research quantity section, of 320 personnel at Eastern Azerbaijan IRIB, 230 ones were selected by using Cochran formulation and random sampling method. Research qualitative data was analyzed by Theme Analysis Technique and qualitative data by Smart PLS software package. In quantitative section, content validity and reliability is confirmed by computing Cronbach’s alpha ratio. In qualitative section, validity is confirmed by external auditing strategy and reliability is confirmed by two encoders. Research results led to the identification of 54 ethical leadership features in two dimensions and five components; the dimensions include personal and contextual ones while components are personality, behavioral, spiritual, managerial and social. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - نقش منابع متمایز سازمانی بر تصمیم به صادرات در صنعت فولاد
    مدیریت صنعتی , شماره 2 , سال 15 , تابستان 2020
    صنعت فولاد از اولویت‌های صادراتی کشور است. ﻫـﺪف اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ارایه و ارزﯾﺎﺑﯽ ﯾﮏ ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ از راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ منابع متمایز شرکت و تصمیم به صادرات در صنعت فولاد ایران اﺳﺖ که ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﻫﯿﺖ آن، ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ اﺳﺖ. جامعه آماری مدیران ارشد شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد م چکیده کامل
    صنعت فولاد از اولویت‌های صادراتی کشور است. ﻫـﺪف اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ارایه و ارزﯾﺎﺑﯽ ﯾﮏ ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ از راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ منابع متمایز شرکت و تصمیم به صادرات در صنعت فولاد ایران اﺳﺖ که ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﻫﯿﺖ آن، ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ اﺳﺖ. جامعه آماری مدیران ارشد شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه بوده، نمونه‌گیری تصادفی ساده و حجم نمونه 168 می‌باشد. روایی صوری و محتوایی اولیه سازه با استفاده از نظر خبرگان و طی دو مرحله نمونه‌گیری تایید شد. به منظور تحلیل از روش معادلات ساختاری نرم افزارPLS استفاده گردید. در بخش اندازه‌گیری، پایایی سازه از طریق آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا با معیار AVE و روایی واگرا نیز با روش فورنل و لاکر اندازه‌گیری و مورد تایید واقع شدند. در بخش ساختاری وضعیت متغیرها از طریق خروجی ‌نرم‌افزار (نمودار در وضعیت استاندارد ضرایب) بررسی گردید. نتایج نشان داد منابع متمایز شرکت شامل منابع انسانی، سرمایه ارتباطی، توانایی جذب، منابع مالی، ویژگی‌های محصول بر جذابیت صادرات، جذابیت صادرات بر تعهد سازمانی به صادرات و همچنین تعهد سازمانی به صادرات بر تصمیم به صادرات تاثیر مستقیم، مثبت و معنی‌دار دارد. همچنین مقادیر به دست آمده معیارهای ضریب تعیین، استون و گیزر و نیکویی برازش برای تمامی متغیرها و کل مدل نشان داد که مدل علاوه بر برازش قوی از قدرت پیش‌بینی‌کنندگی بالایی برخوردار است. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی تاثیر فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی بانک‌ها بر عملکرد کارکنان و رضایت و وفاداری مشتریان (مورد مطالعه: یکی از بانک‌های خصوصی کشور)
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 1 , سال 8 , بهار 1401
    امروزه سازمان‌ها می‌بایست با مسئولیت اجتماعی به خوبی آشنا باشند تا ضمن بدست آوردن شهرت در بازار، تصویر مثبتی از خود در ذهن مشتریان، کارکنان و سایر ذینفعان و سهامداران ایجاد کنند. هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بانک‌ها‌ بر عملکرد کارکنان و رضایت چکیده کامل
    امروزه سازمان‌ها می‌بایست با مسئولیت اجتماعی به خوبی آشنا باشند تا ضمن بدست آوردن شهرت در بازار، تصویر مثبتی از خود در ذهن مشتریان، کارکنان و سایر ذینفعان و سهامداران ایجاد کنند. هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بانک‌ها‌ بر عملکرد کارکنان و رضایت و وفاداری مشتریان می‌باشد. در این پژوهش به دلیل حفظ محرمانگی اطلاعات از ذکر نام بانک مربوطه خودداری شده است. برای آزمون فرضیات پژوهش از روش میدانی و پرسشنامه‌های استاندارد دارای روایی و پایایی استفاده گردیده است. حجم نمونه متشکل از 189 نفر از مشتریان بانک است که از ‌روش تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. برای تجزیه و تحلیل آماری از نرم افزار وارپPLS و روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد مسئولیت اجتماعی بر روی عملکرد کارکنان و کیفیت ادراک شده خدمات تاثیر گذار است ولی بر روی رضایت مشتریان فاقد تاثیر مستقیم است. همچنین عملکرد کارکنان بر روی رضایت مشتریان تاثیر گذار است و رضایت مشتری نیز منجر به وفاداری نگرشی و رفتاری آنان می‌گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - طراحی سیستم ، تحلیل نهادی و ترسیم نگاشت نهادی نظام بانکی با استفاده از مدل سیستم های مانا
    پژوهش های مدیریت راهبردی , شماره 4 , سال 29 , پاییز 1402
    بسیاری از پیشرفت های امروز مدیون وجود طرحریزی های درست نظام های کارکردی و بازطراحی این نظامات در مواجهه با تغییرات گسترده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در محیط پیرامون سیستم ها می باشد. شناخت مدل مناسب حکمرانی نیازمند طرحریزی دقیق نظام های کارکردی و دستیابی به مدل هایی ساده چکیده کامل
    بسیاری از پیشرفت های امروز مدیون وجود طرحریزی های درست نظام های کارکردی و بازطراحی این نظامات در مواجهه با تغییرات گسترده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در محیط پیرامون سیستم ها می باشد. شناخت مدل مناسب حکمرانی نیازمند طرحریزی دقیق نظام های کارکردی و دستیابی به مدل هایی ساده و کارآ جهت تحلیل این نظامات و روابط نهادی ذیل این نظامها مانند نظام بانکی می باشد. مدلسازی سیستم های مانا یک ابزار قدرتمند کیفی در طرحریزی نظام ها با رویکرد پایدارسازی و ماندگاری سیستم و ترسیم روابط نهادی این سیستم ها می باشد. سیستم مانا مدلی برای طراحی ساده سیستم های پیچیده و مواجهه ساده جهت گذار از پیچیدگی در نظامها می‌باشد.. در این پژوهش محقق با استفاده ازروش شناسی سیستم مانا و الگوی مطالعات کیفی اقدام به طرحریزی سیستمی و ترسیم نگاشت نهادی نظام بانکی ایران و شناسایی روابط بین نهادهای موجود در این سیستم نمود. مطابق این روش شناسی، نهادها در پنج لایه طبقه بندی می گردد و نوع ارتباطات بین لایه ها با رویکرد سیستمی معنی دار می گردد. در این پژوهش برای پاسخ به سوال مدل مناسب حکمرانی در نظام بانکی در ابتدا سطوح نظام بانکی مشخص شده و نگاشت نهادی این نظام و نهادهای درگیر در هر سطح با رویکرد سیستم مانا طراحی گردیده است و مدل سیستمی نظام بانکی بر اساس این الگو ترسیم و روابط بین نهادها مشخص شده است. با طرحریزی مطابق مدل سیستم مانا می توان مدلهای مناسب حکمرانی در سطوح مختلف سیستم را پیش بینی نمود. پرونده مقاله