-
مقاله
1 - طراحی الگوی زنجیره تأمین منابع انسانی برای صنعت هسته ایمدیریت بهرهوری , شماره 60 , سال 16 , بهار 1401هدف این تحقیق طراحی و تبیین الگوی زنجیره تأمین منابع انسانی. برای صنعت هستهای با استفاده از روش تحقیق ترکیبی همزمان (سه سونگری) است. برای رسیدن به این مهم ابتدا با بررسی ادبیات نظری در حوزه تأمین منابع انسانی و برنامهریزی منابع انسانی به 213 مضمون اولیه دست یافتیم. در چکیده کاملهدف این تحقیق طراحی و تبیین الگوی زنجیره تأمین منابع انسانی. برای صنعت هستهای با استفاده از روش تحقیق ترکیبی همزمان (سه سونگری) است. برای رسیدن به این مهم ابتدا با بررسی ادبیات نظری در حوزه تأمین منابع انسانی و برنامهریزی منابع انسانی به 213 مضمون اولیه دست یافتیم. در مرحله بعد با دستهبندی کدها و طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی در نرمافزار مکس کیو دی ای، به این نتیجه رسیدیم که در الگوی زنجیره تأمین منابع انسانی شش مضمون اصلی وجود دارد که شامل: نیازسنجی سازمانی، برنامهریزی منابع انسانی، استخدام و گزینش منابع انسانی، بهسازی منابع انسانی، ارزیابی عملکرد و حفظ و نگهداری منابع انسانی است.سپس با استفاده از روش دلفی فازی و تشکیل پانل از 15 خبره در دو دور، مؤلفههای نهایی در دو گونه شغلی این صنعت شناسایی و نتیجه گرفته شد الگوی زنجیره تأمین منابع انسانی برای صنعت هستهای بین این دو گونه شغلی متفاوت است. پرونده مقاله -
مقاله
2 - بررسی تأثیر عوامل موفقیت مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری پایدار بر عملکرد یک شرکت بیمه در شرایط اپیدمی کووید-19مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 2 , سال 1 , تابستان 1400شیوع بیماریهایِ خطرناکِ همهگیر، یکی از موارد خطر مواجهه با آستانههای بحرانی است که یکی از مهمترین چالشهای توسعه پایدار محسوب میشود. امروزه اپیدمی کووید-19، منجر به تغییرات غیرقابل پیشبینی شده است. این تغییرات ناگزیر بر روابط فروشندگان و مشتریان تأثیرگذار بوده و ش چکیده کاملشیوع بیماریهایِ خطرناکِ همهگیر، یکی از موارد خطر مواجهه با آستانههای بحرانی است که یکی از مهمترین چالشهای توسعه پایدار محسوب میشود. امروزه اپیدمی کووید-19، منجر به تغییرات غیرقابل پیشبینی شده است. این تغییرات ناگزیر بر روابط فروشندگان و مشتریان تأثیرگذار بوده و شیوههای تعامل این دو رکن اصلی کسبوکارها را تغییر داده است. در این میان، استقرار و حتی ارتقای کیفی مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری، به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار برای سازمانها محسوب شده و منجر به مدیریت ارتباط با مشتریان پایدار و وفادارسازی مشتریان و درنهایت توسعه پایدار سازمان میشود. مقاله حاضر با هدف بررسی تأثیر عوامل موفقیت مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری پایدار در شرایط اپیدمی کووید-19، با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت، اعتماد و حفظ مشتری بر عملکرد یک شرکت بیمه و توسعه پایدار آن اجرا شد. تحقیق حاضر کاربردی و توصیفی- پیمایشی همبستگی است. جامعه آماری، کارکنان یک شرکت بیمه بودند که به طریق نمونهگیری تصادفی- طبقهای، 160 نفر انتخاب شدند. روایی پرسشنامه به روش روایی محتوا و پایایی آن از طریق SPSS و تحلیل عاملی تأییدی، مطلوب ارزیابی شد. فرضیههای تحقیق با بهرهمندی از مدل معادلات ساختاری آزمون شدند. یافتهها نشان میدهد که فرضیه اصلی و هشت فرضیه فرعی تأیید شدند. به بیان دیگر، عوامل موفقیت مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری پایدار در شرایط اپیدمی کووید-19، بر عملکرد شرکت بیمه مورد مطالعه مؤثر و منجر به توسعه پایدار میشود. پرونده مقاله -
مقاله
3 - تاثیر رفتارهای مخرب کارکنان بر واکنش مشتریان (مطالعه فروشگاههای زنجیرهای)مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 2 , سال 12 , تابستان 1400هدف اصلی این پژوهش ارائه مدلی جهت شناسایی بروز رفتارهای مخرب شامل انحراف در دارایی، انحراف از تولید، پرخاشگری و انحرافات سیاسی از جانب پرسنل فروشگاههای زنجیرهای و تاثیراتی است که این انحرافات میتوانند بر واکنش مشتریان از جمله رضایت، اعتماد پذیری و وفاداری در خرید از چکیده کاملهدف اصلی این پژوهش ارائه مدلی جهت شناسایی بروز رفتارهای مخرب شامل انحراف در دارایی، انحراف از تولید، پرخاشگری و انحرافات سیاسی از جانب پرسنل فروشگاههای زنجیرهای و تاثیراتی است که این انحرافات میتوانند بر واکنش مشتریان از جمله رضایت، اعتماد پذیری و وفاداری در خرید از آن فروشگاه داشته باشند. ارزش اصلی این پژوهش بدلیل تاثیر مهمی است که کارکنان فروشگاه میتوانند به عنوان خط مقدم فروش، بر قصد خرید مجدد مشتریان از فروشگاه داشته باشند. در این پژوهش برای جمع آوری دادهها، از روش کتابخانهای شامل بررسی کتابها، مقالات، پایان نامه ها و نیز از روش پیمایشی با توزیع پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان فروشگاه شهروند است. تحلیل دادهها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری نتایجی را به دست داد که حاکی از معنی دار بودن تأثیر متغیرهای رفتارهای مخرب سازمانی بر رضایت و اعتماد مشتری، تأثیر رضایت مشتری بر اعتماد مشتریان و همچنین تأثیر رضایت و اعتماد مشتری بر وفاداری مشتری بود. پرونده مقاله -
مقاله
4 - بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازیپژوهش های مدیریت راهبردی , شماره 4 , سال 23 , پاییز 1396گرایش کارآفرینانه از مفاهیم اصلی در ادبیات کارآفرینی میباشد که نقش مهمی در ارتقای عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط ایفا مینماید. از طرف دیگر، ضرورت برندسازی نیز که در ادبیات بازاریابی مطرح شده است در سالهای اخیر توجه فعالان کسب و کار را به خود جلب نموده است. از این رو پژ چکیده کاملگرایش کارآفرینانه از مفاهیم اصلی در ادبیات کارآفرینی میباشد که نقش مهمی در ارتقای عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط ایفا مینماید. از طرف دیگر، ضرورت برندسازی نیز که در ادبیات بازاریابی مطرح شده است در سالهای اخیر توجه فعالان کسب و کار را به خود جلب نموده است. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی صورت پذیرفته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی-همبستگی میباشد. پژوهشگران ابتدا چارچوب نظری برای سازههای پژوهش (گرایش کارآفرینانه، برندسازی و رشد کسب و کار) تدوین نمودند که به دلیل چند بعدی بودن مفهوم برندسازی، دو مولفه اصلی آن (جهتگیری برند و منابع برند) مورد استفاده قرار گرفت. سپس پرسشنامهای با مقیاس لیکرت پنج نقطهای تدوین شد و بین اعضای نمونه آماری (۱۳۳ شرکت کوچک و متوسط در شهرک صنعتی یزد) توزیع گردید. دادههای به دست آمده توسط نرمافزار اسمارت پی.ال.اس با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری به شیوه کمینه مربعات جزئی تحلیل شد و به کمک تکنیکهای تحلیل عاملی و تحلیل مسیر، صحت فرضیات مطرح شده مورد تأیید قرار گرفت. یافتههای پژوهش حاکی از تأثیر مثبت و معنادار گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار و برندسازی، تأثیر مثبت و معنادار برندسازی بر رشد کسب و کار و نیز رابطه مثبت و معنادار گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار به صورت غیر مستقیم از طریق برندسازی میباشد. نتایج تحقیق علاوه بر آنکه از جهت نظری حائز اهمیت میباشند و ارتباط بین دو حوزه کارآفرینی و بازاریابی را برقرار میسازند، از جهت کاربردی نیز میتوانند راهگشای فعالان صنعت قرار گیرند پرونده مقاله -
مقاله
5 - تحلیل عوامل موثر بر رفتار مصرف گنندگان شبکه های اجتماعی در میان کاربران ایرانیپژوهش های کاربردی رفتار سازمانی , شماره 500 , سال 1 , بهار 1403تحلیل رفتار مصرفکنندگان در حوزه شبکههای اجتماعی، با گسترش گردشگری این شبکهها در کشورهای مختلف، امری حیاتی و مهم محسوب میشود. این تحلیل میتواند به شناسایی الگوهای مصرف در این زمینه کمک کرده و راهنمایی برای تدوین استراتژیها و تصمیم&z چکیده کامل
تحلیل رفتار مصرفکنندگان در حوزه شبکههای اجتماعی، با گسترش گردشگری این شبکهها در کشورهای مختلف، امری حیاتی و مهم محسوب میشود. این تحلیل میتواند به شناسایی الگوهای مصرف در این زمینه کمک کرده و راهنمایی برای تدوین استراتژیها و تصمیمگیریهای مرتبط با این حوزه فراهم آورد. هدف اصلی این تحقیق، تحلیل رفتار مصرفکنندگان شبکههای اجتماعی در میان کاربران ایرانی بوده است. برای انجام این تحقیق از روش مدلیابی ساختاری در قالب تحلیل عاملی استفاده شده است. در این بخش به منظور تحلیل از ابزار پرسشنامه استفاه شده است. روایی این پرسشنامه از طریق روایی سازه و پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ارزیابی و مورد تایید قرار گرفته است. به منظور برسی رفتار مصرف کننده و مولفه های موثر از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج این بررسی ضمن تایید برازش الگوی نهایی به تایید این الگو منجر شده است. در این تحقیق از نرم افزار ایموس به منظور تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج تحقیق به شناسایی شاخص های جزئی در قالب قابلیت ها، حریم خصوصی کارکرد ها و محتوی شبکه انجامید.
پرونده مقاله