در شرایط رقابت دنیای امروزی، بانکداری اینترنتی و کیفیت خدمات الکترونیکی میتواند سازمان را در مواجهه با سایر سازمانها متمایز سازد. تمرکز بر نقاط کلیدی از بانکداری اینترنتی آن را تبدیل به یک مساله تصمیم گیری چند معیاره مینماید و با توجه به عدم قطعیت موجود در مساله میت چکیده کامل
در شرایط رقابت دنیای امروزی، بانکداری اینترنتی و کیفیت خدمات الکترونیکی میتواند سازمان را در مواجهه با سایر سازمانها متمایز سازد. تمرکز بر نقاط کلیدی از بانکداری اینترنتی آن را تبدیل به یک مساله تصمیم گیری چند معیاره مینماید و با توجه به عدم قطعیت موجود در مساله میتوان آن را تحت شرایط فازی مورد بررسی قرار داد. هدف این پژوهش؛ شناسایی و رتبه بندی مهم ترین معیارهای کیفیت خدمات الکترونیکی بانکداری اینترنتی در شعب مختلف بانک کشاورزی شهر کرمان میباشد. این پژوهش با توجه به ماهیت آن ؛ توصیفی و با توجه به هدف تعریف شده، از نوع کاربردی است و بر اساس شیوه انجام آن، پیمایشی است . در این پژوهش، مؤثرترین معیارهای موثر کیفیت خدمات الکترونیکی بانکداری اینترنتی باتوجه به مطالعات محققین پیشین، شناسایی و پس از آن با استفاده از تکنیک DEMATEL عوامل اصلی باهم مقایسه و عوامل با درجه اهمیت کم، حذف شدند و سپس با استفاده از تکنیک ANP ؛ ماتریس وزن دهی شده، تشکیل گردیده و رتبه بندی نهایی صورت گرفته است. نتایج تحقیق پس از تجزیه و تحلیل دادهها ؛ حاکی ازین بود که مولفههای بهبود مستمر با وزن 174/0 و سود با وزن 172/0 بیشترین و مولفههای تماس و پاسخگویی با وزن 063/0کمترین وزن را در میان مولفههای موثر کیفیت خدمات الکترونیکی بانکداری اینترنتی دارا میباشند.
پرونده مقاله
امروزه رشد روزافزون تکنولوژی به گونه ای غیرقابل انکار بر صنایع مختلف تأثیر گذاشته است. با توجه به اهمیت عامل مدیریت کیفیت جامع و فناوری اطلاعات در صنعت و توجه روزافزون بدان، نگرش های مختلفی در خصوص راه ها و ابزار رسیدن به بهره وری توسط این منابع ارائه شده است. در نتیجه چکیده کامل
امروزه رشد روزافزون تکنولوژی به گونه ای غیرقابل انکار بر صنایع مختلف تأثیر گذاشته است. با توجه به اهمیت عامل مدیریت کیفیت جامع و فناوری اطلاعات در صنعت و توجه روزافزون بدان، نگرش های مختلفی در خصوص راه ها و ابزار رسیدن به بهره وری توسط این منابع ارائه شده است. در نتیجه هدف از این پژوهش مطالعه و بررسی تأثیر تکنولوژی پیشرفته تولید بر بهره وری با در نظر گرفتن نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع و استفاده از فناوری اطلاعات در صنایع کوچک و متوسط در شهر کرمان می باشد. جامعه آماری این پژوهش مدیران و کارکنان صنایع کوچک و متوسط شهر کرمان بوده که برابر با 1586 نفر بوده است و حجم نمونه نیز برابر با 310 نفر بوده که برای به دست آوردن آن از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شده است. در این تحقیق برای گردآوری اطلاعات، روش کتابخانه ای و میدانی به کار رفته است. تحقیق حاضر کاربردی و همچنین از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی و مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار SPSS و LISREL استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد که تکنولوژی پیشرفته تولید در این صنایع تأثیر معناداری بر بهره وری دارد، این در حالی است که تکنولوژی پیشرفته تولید از طریق متغیرهای میانجی مدیریت کیفیت جامع و استفاده از فناوری اطلاعات تأثیر بیشتری بر بهره وری دارد.
پرونده مقاله
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره4,سال
10
,
پاییز
1397
در عصری که بر اصل مشتری گرایی استوار است، تبلیغات تلویزیونی از طریق ارایه تصاویر و اشکال ثابت و متحرک به بینندگان، فرصت های ارتباطی بی شماری را برای موسسات فراهم می سازد . با توجه به این امر؛ در پژوهش حاضر، اثر تبلیغات تلویزیونی بر قصد خرید مجدد مشتریان از محصولات گلرنگ چکیده کامل
در عصری که بر اصل مشتری گرایی استوار است، تبلیغات تلویزیونی از طریق ارایه تصاویر و اشکال ثابت و متحرک به بینندگان، فرصت های ارتباطی بی شماری را برای موسسات فراهم می سازد . با توجه به این امر؛ در پژوهش حاضر، اثر تبلیغات تلویزیونی بر قصد خرید مجدد مشتریان از محصولات گلرنگ بررسی شده است. بدین منظور نمونه ای متشکل از 391 نفر از میان مشتریان فروشگاه های زنجیره ای انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها، از پرسشنامه استفاده شده است که روایی آن از روش تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ(89.9 درصد) تایید گردید. همچنین بررسی فرضیه ها و مدل نهایی تحقیق توسط نرم افزار AMOS20 بررسی و تحلیل شده است. یافته ها نشان می دهد که تبلیغات تلویزیونی از میان متغییرهای رفتارشناختی بیشترین تاثیر را بر نشانه های بیرونی(55/0) و کمترین تاثیر را بر خریدآنی(1/0) دارد و از طرف دیگر از میان متغییرهای رفتارشناختی، کیفیت درک شده (75/0) بیشترین تاثیر و نشانه های بیرونی (1/0-) کمترین تاثیر را بر قصد خرید مجدد مشتریان از محصولات گلرنگ دارد؛ در نتیجه پیشنهاد می شود گروه صنعتی گلرنگ با بررسی جایگاه رقابتی خود و تعداد رقبایی که برای محصولاتشان در بازار وجود دارد، ویژگی های درونی و بیرونی مناسبی برای محصولاتشان در راستای جلب رضایت قصد خرید مجدد مشتریان در فروشگاه رفاه کرمان باید ارائه کند.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد