فهرست مقالات Babak Haj karimi


  • مقاله

    1 - Prioritize Development of Corporate Social Responsibility in Food Industry Based on the Taxonomy Method
    Journal of System Management , شماره 1 , سال 7 , زمستان 2021
    The purpose of this study is to prioritize the development of social responsibility in the food industry based on the taxonomy method. The method of this research is qualitative-quantitative, which in the qualitative stage of the research, using in-depth interviews with چکیده کامل
    The purpose of this study is to prioritize the development of social responsibility in the food industry based on the taxonomy method. The method of this research is qualitative-quantitative, which in the qualitative stage of the research, using in-depth interviews with food industry experts, Experts were identified by purposeful sampling and snowball sampling, and due to the adequacy of the data, a total of 13 experts were interviewed. The model was fitted using a questionnaire based on structural equations with Smart PLS software based on base theory and in a quantitative stage of research. In this study, 149 questionnaires were collected from a number of companies active in the food industry in Tehran and Zanjan provinces. In the second phase of the research, those food industry experts in the selected provinces were considered as cluster sampling classified as community. The required number of samples was determined based on the sample adequacy method. The model was fitted and the model was approved and finally using taxonomy method, degree development of food industry responsibility was achieved. According to the results of the research, Zarmakaron Company was able to occupy the first rank among nine companies. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارائه مدل استقرار بهیینهنهتوسط الگورتوسط الگورییتمتمهاهاییفراابتکارفراابتکارییدر صنادر صناییعع نساجنساجیی
    مطالعات کمی در مدیریت , شماره 1 , سال 5 , بهار 1393
    در سیستمهایصنعتیمسئله مکانیابیو استقرار تسهیلاتبه دلیلتأثیربر افزایشراندمان و بهره وریبسیارموردتوجه است.مطالعه پیرامونمکان بهینهصنعتیاز دیدگاهجغرافیدانانو علمایعلم اقتصاد همیواره دارایاهمییتبوده است.مراکز صنعتیو کارخانجات برایتعیینمکان احداث کارخانه،استقرار تجهیزاتو دپا چکیده کامل
    در سیستمهایصنعتیمسئله مکانیابیو استقرار تسهیلاتبه دلیلتأثیربر افزایشراندمان و بهره وریبسیارموردتوجه است.مطالعه پیرامونمکان بهینهصنعتیاز دیدگاهجغرافیدانانو علمایعلم اقتصاد همیواره دارایاهمییتبوده است.مراکز صنعتیو کارخانجات برایتعیینمکان احداث کارخانه،استقرار تجهیزاتو دپارتمانهایخود درکارخانه،استقرار دفاترشان،تعیینایستگاههایتولیدو کنترل کیفیو کمیو چیدمانماشینآلات بحث مکانیابیو استقرار را بسیارمورد توجه دارند. جانماییو استقرار تسهیلاتدر کارخانه که از آن به طراحیچیدمانتسهیلاتیادمیکنند،تأثیربسزاییدر هزینههایساخت،موجودیدر جریانساخت،زمانهایتحویلو بهره وریدارد. دربحث چیدمانو مدلهایارائه شده در استقرار عمدتا"متغیرهایکمیمد نظرمیباشد و سیایرمتغیرهیایکیفییجهت ارائهیکمدل استقرار بهینهدر نظر گرفتهنشده است.در اینتحقیقیکمدل استقرار بهینهبا در نظر گرفتنمتغیرهایکیفیو کمیشامل مسافت،جریانمواد و آلودگیدر نظر گرفته شده است و بیا توجیه بیه پیچییدگیخاص مدل توسط الگوریتمتجمع ذرات از الگوریتمهایفرا ابتکاریبهینهسازیانجام گردیدهاست.واژه پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بازاریابی سازمانی و استراتژیهای ترفیع )مطالعه موردی صنعت سیم و کابل در ایران(
    مطالعات کمی در مدیریت , شماره 5 , سال 13 , زمستان 1401
    چکیدههدف از این تحقیق ارزیابی بازاریابی سازمانی و استراتژیهای ترفیع در صنعت سیم و کابل ایران به روشدلفی میباشد. برای این منظور با تعداد 11 نفر از خبرگان بازرگانی در این صنعت متشکل از 8 نفر؛ مالک،مدیرعامل، هیئتمدیره، معاون مدیرعامل، مدیر بازاریابی و فروش تولیدکنندگان سیم چکیده کامل
    چکیدههدف از این تحقیق ارزیابی بازاریابی سازمانی و استراتژیهای ترفیع در صنعت سیم و کابل ایران به روشدلفی میباشد. برای این منظور با تعداد 11 نفر از خبرگان بازرگانی در این صنعت متشکل از 8 نفر؛ مالک،مدیرعامل، هیئتمدیره، معاون مدیرعامل، مدیر بازاریابی و فروش تولیدکنندگان سیم و کابل در استان زنجانو 2 نفر از اساتید دانشگاه؛ جلسات متعدد برگزار شد. در مرحله اول روش دلفی نظرات کارشناسی آنها درزمینه موضوع تحقیق بهصورت کلی جمعآوری شد. پس از تجزیه و تحلیل مباحث جلسه اول، تمهایبهدستآمده با کتب و مقالات و نظریههای بازاریابی مقایسه گردید و در نهایت پرسشنامهای تهیه گردید. درمرحله دوم روش دلفی با استفاده از پرسشنامه تهیهشده، مجدداً نظرات خبرگان جمعآوری شد، از آزمونهایآماری، رتبهبندی سلسله مراتب فازی، تحلیل ساختاری با دیدگاه آیندهپژوهی، و تحلیل عاملی و تحلیل مسیرمدل معادلات ساختاری برای تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج یافتههای این تحقیق نشان داد که در صنعتسیم و کابل ایران؛ در بازاریابی سازمانی، استراتژی توسعه بازار و تنوع محصول بالاترین اولویت را دارد، واستراتژیهای ترفیع؛ فروش شخصی، تبلیغات چندرسانهای و بازاریابی مستقیم بر بازاریابی سازمانی تأثیرمعنیداری دارند. با عنایت به یافتههای این تحقیق، پیشنهاد میگردد مدیران صنعت سیم و کابل به فراخورشرایط، استراتژی بازاریابی سازمانی مناسب را طراحی و تدوین نموده و بر اساس آن، استراتژی ترفیع متناسببا آن را بهکار گیرند. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - !NPWAHP !" #     '& %$
    مطالعات کمی در مدیریت , شماره 4 , سال 2 , پاییز 1390
    )*)’)+ ’(#  !" # #$%&   9)+’1 1:5  *6317819#./ ’  012’ ,’ 345  چکیده کامل
    )*)’)+ ’(#  !" # #$%&   9)+’1 1:5  *6317819#./ ’  012’ ,’ 345  ,5’- ,B#4, ’ ’84C # @1 *631 ’@A1 ";+ <=> ;#4/ ’?’46.- ),#);’#)I)’  1  G6&H 901 ’5#G1 ’#4,(1 G *631D!E#. ,FGKEM#’@N  *631’ ’ /;’.= IH’  , CGK+$L#.;J’0AHP’34/# E1#&+&"&!1O2 901B C’ L1’+2P1 Q 4R# /’ #. ’ C )#) )))&.’)%)V4#T84C #.CJ’I&U ’.- ,#;’4H-S ) *631#";+#C>#[1 AHPJ’-,X% Y4ZY@ @4 ’@=#+9" GW GNPW<6J’#.#G1"5-  #+" #=GK+$4E1  )   \1"&!1J’I’ ---J2]K /<6 >  4’ [C’X  345#’4@)U),’ G+C@U’ ^<+01 I, /#T84CG AHPJ’ ’.#$I’ - 6C- ’E پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - رتبه بندی ابعاد الگوی بازار یابی گردشگری درمانی سازمان تامین اجتماعی با استفاده از روشهای تصمیم گیری چند شاخصه
    مطالعات کمی در مدیریت , شماره 4 , سال 13 , پاییز 1401
    چکیدهامروزه در سایه افزایش هزینههای درمانی در کشورهای توسعهیافته، ارایه خدمات گردشگری درمانی افزایشبسیار زیادی داشته است و صنعت گردشگری درمانی از صنایع درآمدزای مطرح دنیا است. این تحقیق باهدف رتب هبندی ابعاد الگوی بازاریابی گردشگری درمانی سازمان تامین اجتماعی انجام گرفت چکیده کامل
    چکیدهامروزه در سایه افزایش هزینههای درمانی در کشورهای توسعهیافته، ارایه خدمات گردشگری درمانی افزایشبسیار زیادی داشته است و صنعت گردشگری درمانی از صنایع درآمدزای مطرح دنیا است. این تحقیق باهدف رتب هبندی ابعاد الگوی بازاریابی گردشگری درمانی سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته است. پژوهشکاربردی حاضر به صورت توصیفی- پ یمایشی در سال 1400 اجرا شد و ابزاری با 8 عامل اصلی ساخته واولویتبندی عوامل موثر Expert Choice توسط نرم افزار 11 AHP با نظر 23 خبره و به کمک روش30 % زن م یباشند که میانگین سنی شرکت / 69 % مرد و 4 / بر گردشگری درمانی تعیین شد. در مطالعه حاضر 652 سال بود. نتایج نشان داد که عامل آمیخته بازاریابی در بالاترین اولویت و عامل بیم ها ی /10±3/ کنندگان 21در پایینترین اولویت برای گردشگری درمانی م یباشند. نتایج تحقیق حاضر کمک م یکند متولیان حوزهگردشگری درمانی با توجه به اهمیت و اولویت ابعاد الگوی بازاریابی گردشگری درمانی و انجام اقدامات موثرباعث افزایش جذب گردشگران درمانی و در نهایت افزایش درآمدهای ارزی گردد .کلمات کلیدی: بازاریابی، گردشگری درمانی و سازمان تامین اجتماعی. پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - ارزیابی و کشف تقلب در فرایند زنجیره تامین مبتن ی بر رویکرد تلفیق ی ANN-Big data
    مطالعات کمی در مدیریت , شماره 2 , سال 13 , تابستان 1401
    چکیدهدر ده ههای اخیر، رقابت جهت ارائه ارزش برتر به مشتریان، از رقابت میان بنگاهها به سمت رقابت میان زنجیرههای تامین سوقپیدا کرده است. طراحی مناسب زنجیره تامین با توجه به ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی در سطوح استراتژیک،تاکتیکی و عملیاتی ضامن بقا و توسعه پایدار بنگاه چکیده کامل
    چکیدهدر ده ههای اخیر، رقابت جهت ارائه ارزش برتر به مشتریان، از رقابت میان بنگاهها به سمت رقابت میان زنجیرههای تامین سوقپیدا کرده است. طراحی مناسب زنجیره تامین با توجه به ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی در سطوح استراتژیک،تاکتیکی و عملیاتی ضامن بقا و توسعه پایدار بنگاهههای فعال در هر بخش از زنجیره تامین است. یکی از مسائل مهم در زنجیرهتامین، وجود تقلب و مخاطرات مرتبط با آنها در سرتاسر زنجیره است. همچنین با توجه به حجم پژوه شهای علمی و تجربیصورت گرفته در سالهای اخیر، مساله کشف و ارزیابی تقلب با استفاده از روشهای محاسباتی به تنهایی یک موضوع بااهمیت برا ی پژوهش م یباشد . از مه مترین چالشهای کشف و ارزیابی تقلب میتوان به د ر دسترس نبود ن مجموعههای داد هایواقعی، وجود مجموعههای داد های نامتقارن، عظیم بودن اندازه مجموعههای داد های، رفتار پویای متقلب و پراکندگی رخدادهایتقلبآمیز اشاره نمود که نتیجه این دو عدم اطمینان و ابهام در تصمیمسازی است. لذا هدف این پژوهش، ارائه مدلی جهتکشف و ارزیابی تقلب در فرایند زنجیره تامین مبتنی بر رو یکرد تلفیقی ANN-Big data میباشد. این پژوهش از نظر هدف،یک پژوهش توسعهای و کاربردی است. نخست به دلیل ا یجاد ی ک مدل جامع، با در نظر گرفتن منابع مختلف اخذ تصمیم درخصوص قانون ی یا تقلبآمیز بودن تراکنشهای کارت الکترونیک و الزامات تح لیل بزرگ داده، سعی ب ه توسعه دانشی نظری د راین حوزه دارد، این پژوهش را م یتوان از لحا ظ ماهی ت ی ک پژوهش تحلیل ی ریاضی در نظر گرفت، بر همین اساس اینپژوهش از نظر رویکرد، ی ک پژوهش کمی است . فرآیند استاندارد میا ن صنعتی داد هکاوی ی ا به اختصار CRISP DM )چپمنو همکاران 2000 (، ب هعنوان روششناسی تحلیل مورد استفاده قرار کرفته است. از مدلهای خوشهبندی و الگوریت مهای K-means ، شبکه عصبی Kohone ، کشف ناهنجاری مبتنی بر خوشهبندی، مدل مخفی مارکوف، روش پردازش موازینگاشتکاهش و مدل ه مجوشی دمپستر شیفر فازی استفاده میشود. تجزیه و تحلیل با استفاده از نرمافزارهای MATLAB و R انجامشده است. مدل پیشنهادی توانسته است از نظر خروجی و زمان اجرا ، نسبت به مدلهای دیگر عملکرد برتری را به نمایشگذارد.کلمات کلیدی: کشف و ارزیا بی تقلب ، زنجیره تامین ، ANN, Big data پرونده مقاله

  • مقاله

    7 - ارائه مدل رفتار خریداران و مصرف کنندگان در مراکز خرید ایران
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 5 , سال 13 , زمستان 1400
    مراکز خرید به عنوان یک عامل کلیدی در فرآیند اجتماعی امروز مورد استفاده قرار میگیرند، بدین ترتیب شناسایی پارامتر هایی که می تواند در ورود مشتریان به مراکز موثر باشد از اهمیت بالایی برخوردار است، ممکن است این عوامل موجب خرید در مراحل اولیه نشود اما باعث میشود مصرف کنندگان چکیده کامل
    مراکز خرید به عنوان یک عامل کلیدی در فرآیند اجتماعی امروز مورد استفاده قرار میگیرند، بدین ترتیب شناسایی پارامتر هایی که می تواند در ورود مشتریان به مراکز موثر باشد از اهمیت بالایی برخوردار است، ممکن است این عوامل موجب خرید در مراحل اولیه نشود اما باعث میشود مصرف کنندگان ترغیب به بازدید مجدد از مراکز شده و درنهایت این بازدید های پی در پی منجر به خرید کالا یا خدمت خواهد شد. روش تحقیق این پژوهش از نوع اکتشافی و توصیفی می باشد که از طریق مصاحبه با خبرگان (استادان دانشگاه، محققان، مشاوران و مدیران مراکز خرید) به شناسایی متغییر ها و زیر بخش های آنها منجر شد. بعد از شناسایی متغییر ها و کد بندی با استفاده از روش گرند تئوری و نرم افزار Maxqda مدل مفهومی استخراج شد نتایج نشان داد که رفتار مصرف کنندگان در مراکز خرید کشور ایران تحت تاثیر 10 عامل می باشد که عبارتند از زیبایی گرایی، گریز، جریان، سیاحت، ایجاد نقش، جامعه گرایی، راحتی، مسئولیت اجتماعی، هویت برند و مصونیت که 7 عامل اول در مقاله خانم آرپیتا خاره(2011) و ایل ادلی (2006) شناسایی شده بود و علاوه بر آن 3 عامل مسئولیت اجتماعی ، هویت برند و مصونیت که خاص مراکز خرید ایران می باشند مورد شناسایی قرار گرفت. پرونده مقاله

  • مقاله

    8 - ارائه مدل مسؤولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی در فضای رقابتی بر مبنای بهبود بهره‌وری نیروی کار در صنایع غذایی
    مدیریت بهره‌وری , شماره 62 , سال 16 , پاییز 1401
    پژوهش حاضر مسؤولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی را مورد بررسی قرار داده است. هدف اصلی این پژوهش، ارائه مدلی در زمینه مسؤولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی است که در صنایع غذایی مورد بررسی قرار گرفته و بر مبنای بهبود بهره‌وری نیروی کار مبتنی است. پژوهش از نوع کاربردی- اکتشافی و از نوع کیفی چکیده کامل
    پژوهش حاضر مسؤولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی را مورد بررسی قرار داده است. هدف اصلی این پژوهش، ارائه مدلی در زمینه مسؤولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی است که در صنایع غذایی مورد بررسی قرار گرفته و بر مبنای بهبود بهره‌وری نیروی کار مبتنی است. پژوهش از نوع کاربردی- اکتشافی و از نوع کیفی است. خبرگان صنایع غذایی با روش نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی شناسایی شدند که با توجه به کفایت داده‌ها درمجموع با 13 خبره مصاحبه شد. روش تجزیه‌وتحلیل، نظریه داده بنیاد با رهیافت نظام‌مند استراوس و کوربین بود و داده‌ها از طریق مصاحبه عمیق گردآوری شدند. نتایج مؤید آن است که بر اساس روش داده بنیاد، 161 کد باز، 46 کد محوری و همچنین 20 کد انتخابی حاصل شده است. بر اساس نتایج پژوهش، حاصل اجرای مدل ارائه شده، دستیابی به بهبود تجربه مشتری، حسن شهرت برند و استقلال اقتصادی است. در شرایط فعلی کشور که در تحریم اقتصادی به سر می‌برد، عامل مهمی در کاهش وابستگی کشور ایران به کشورهای دیگر به حساب می‌آید و همچنین بر اساس نتایج، از طریق آراستگی محیط کار، نظافت و پاکیزگی محیط کار می‌توان به بهبود بهره‌وری نیروی کار رسید. پرونده مقاله

  • مقاله

    9 - بانکداری الکترونیک و تراکم صف باجه های بانک ها (مطالعه موردی معیارهای صف در بانکداری سنتی و الکترونیک)
    مدیریت بهره‌وری , شماره 17 , سال 5 , تابستان 1390
    پدیده انتظار کشیدن در صف با افزایش تراکم جمعیت و شهری شدن روز افزون جامعه، بیش از پیش گسترش می یابد. تئوری صف به عنوان یک تکنیک آماری برای حل مسائل و تجزیه و تحلیل سیستمها از اهمیت به سزایی بر خوردار می باشد. بانک ها به عنوان یکی از شاخص ترین موسسات اقتصادی نقش مهمی را چکیده کامل
    پدیده انتظار کشیدن در صف با افزایش تراکم جمعیت و شهری شدن روز افزون جامعه، بیش از پیش گسترش می یابد. تئوری صف به عنوان یک تکنیک آماری برای حل مسائل و تجزیه و تحلیل سیستمها از اهمیت به سزایی بر خوردار می باشد. بانک ها به عنوان یکی از شاخص ترین موسسات اقتصادی نقش مهمی را در راستای اجرای سیاست های پولی (انبساطی و انقباضی) دولت ایفا می کنند. در مقایسه با کشورهای پیشرفته بانک های ایران به شدت شلوغ هستند، ‌شاید این مسئله از اولین چیزهایی باشد که توجه آدمی را در بدو حضور در خارج از کشور به خود جلب می کند. برای کاهش شلوغی بانک ها، می توان از ابزارهای خوبی مثل بانکداری الکترونیک استفاده نمود. بهره گیری از فن آوری های جدید در عرصه اقتصادی یکی از شاخص های استقرار دولت و بانکداری الکترونیک و تحول در تعریف جامعه و قدرت است. برای سنجش نقش بانکداری الکترونیک در کاهش تراکم صف پشت باجه های بانک ها، اطلاعاتی در مدت 6 روز کاری در دو سیستم بانکداری سنتی (قدیمی) ‌و الکترونیک در بانک ملی ایران شعب استان زنجان (اداره امورشعب استان زنجان) جمع آوری گردید و بعد از تحلیل داده ها در قالب مدل های سیستم صف نتایجی مبنی بر نقش بانکداری الکترونیک در کاهش تراکم پشت باجه های بانک ملی، بعد از ارایه سئوالات تحقیق و محاسبات انجام شده، به دست آمد. پرونده مقاله

  • مقاله

    10 - تعیین سطح خدمات بهینه در قراردادهای حمل ‌و نقل مبتنی بر B.O.T بر اساس مدل ژانگ (مطالعه موردی: قرارداد بلیط الکترونیکی ناوگان حمل ‌و نقل تهران) Determination Optimal Service Level on BOT Transport Project ContractBased on Zhang Model
    اقتصاد مالی , شماره 2 , سال 15 , تابستان 1400
    پروژه های حمل‌ونقل عمومی در سراسر دنیا امروزه توسط شرکت های خصوصی و از طریق قراردادهای B.O.T در حال انجام است. با توجه به اینکه هزینه های پروژه های حمل‌ونقل قابل‌توجه می باشد، شرکت های خصوصی با پرداخت این هزینه ها و تأمین بودجه احداث پروژه کمک شایانی در ساخت این پروژه ه چکیده کامل
    پروژه های حمل‌ونقل عمومی در سراسر دنیا امروزه توسط شرکت های خصوصی و از طریق قراردادهای B.O.T در حال انجام است. با توجه به اینکه هزینه های پروژه های حمل‌ونقل قابل‌توجه می باشد، شرکت های خصوصی با پرداخت این هزینه ها و تأمین بودجه احداث پروژه کمک شایانی در ساخت این پروژه ها انجام می دهند. دغدغه اصلی که تحقیق حاضر را بسیار حائز اهمیت می کند ریسک بالای پروژه های B.O.T است که سبب می گردد اجرای این پروژه ها با مشکل جدی مواجه شود. به‌طور طبیعی، با کاهش درآمد شرکت طرف قرارداد، ریسک پروژه افزایش‌یافته و احتمال ترک پیمان و یا بروز دعاوی نیز بالا می رود. با بهینه کردن سطح خدمت از طرف دولت، امکان درآمدزایی بیشتر به وجود آمده که علاوه بر کاهش ریسک ضررهای مالی، باعث افزایش میل به اجرای انواع پروژه ها در غالب B.O.T می گردد. چهار عامل عوارض، ظرفیت پروژه، یارانه دولتی، دوره اعطای امتیاز مشخصه اصلی قراردادهای B.O.T می باشند که سود و زیان شرکت های خصوصی طرف قرارداد با دولت را مشخص می نمایند؛ اما در این میان یک فاکتور قابل تنظیم به نام سطح خدمت وجود دارد که می تواند تا حد قابل‌توجهی بر قراردادهای B.O.T تأثیرگذار باشد. با بررسی یک مدل ریاضی ارائه‌شده توسط ژانگ، میزان تأثیر این پارامتر بر سایر عوامل و درنتیجه سود و زیان شرکت خصوصی در قرارداد بلیط الکترونیک ناوگان حمل‌ونقل تهران بررسی گردید. نتایج نشان داد سطح خدمت بالاتر منجر به افزایش ظرفیت پروژه، میزان عوارض کل بالاتر، تقاضای غیرقطعی بیشتر و متعاقباً افزایش سطح رفاه اجتماعی گردد، درعین‌حال از یک نقطه به بعد سبب کاهش سود شرکت خصوصی طرف قرارداد می شود.Determination Optimal Service Level on BOT Transport Project Contract Based on Zhang ModelMohammad KianBabak Haji KarimiMohammad Mehdi MozafariIn many of developed and developing countries, nowadays, B.O.T conctract is a way in which government performe their essential project as transport one through observing investment from privait firms, instead these privit firms earn the main investment as well as their profit from user fees. For many BOT transport projects, the government imposes service level requirement on the private firm so that project capacity and stochastic demand can be better matched. Service level can be defined as the probability of project capacity satisfying uncertain demand. Due to high risck of this kind of contaracts, the governmet, for many B.O.T transport projects, imposes service level requirement on the private firm so that project capacity and stochastic demand can be better matched. Service level is defined as the probability of project capacity satisfying uncertain demand. In this research as a determination optimal service level on B.O.T transport project contract based on Zhang model (Case Study: Tehran Fleet Electronic Ticket Contract) is conducted. The results suggest that the presence of service level requirement improves B.O.T h user fee and project capacity while decreases firm profit. Moreover, two formulas, to predict the servive level based on ontherrequlations, have been generated from the data of the project, using Gene EXperssion Programming through MATAL. The correlation coefficients of proposed relationship were relatively high, indicating the dependence of service level to project capacity, user fee, privit firm’s prfite, the number of users, demand uncertainty پرونده مقاله