فهرست مقالات isa Nakhai Kamal Abadi


  • مقاله

    1 - اولویت‌بندی شاخص ها و اهداف استراتژیک بر اساس کارت امتیازی متوازن در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و ارائه مدل پویایی سیستم
    مدیریت صنعتی , شماره 4 , سال 14 , پاییز 2019
    تحقق اهداف استراتژیک، شرط لازم برای رسیدن ‌به چشم‌انداز است. از آنجا که بحث اولویت بندی در تمامی سیستم‌های استراتژیک اهمیت دارد، باید در مرحله اول اولویت‌ها مشخص باشند تا بتوان برخی اهداف را به نفع برخی دیگر کنار گذاشت و سپس در مرحله دوم موانع پیش‌روی این اهداف را بررسی چکیده کامل
    تحقق اهداف استراتژیک، شرط لازم برای رسیدن ‌به چشم‌انداز است. از آنجا که بحث اولویت بندی در تمامی سیستم‌های استراتژیک اهمیت دارد، باید در مرحله اول اولویت‌ها مشخص باشند تا بتوان برخی اهداف را به نفع برخی دیگر کنار گذاشت و سپس در مرحله دوم موانع پیش‌روی این اهداف را بررسی و سپس جهت رفع این موانع راهکارهایی ارائه نمود. پژوهش حاضـر بـا هـدف شناسایی و الویت بندی اهداف استراتژیک بر اساس وجوه کارت امتیازی متوازن در شرکت‌ خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان و ارائه راهکارهایی برای رفع موانع پیاده سازی آنها صـورت پذیرفتـه اسـت. در مرحلـه اول اهداف با روش‌های تصمیم‌گیری چند معیاره AHP وزن‌دهی و اولویت‌بندی شدند. نتایــج نشــان داد کــه در میــان شــاخص‌های ارزیابــی عملکــرد، منظــر فرآیندهـای داخلـی در اولویـت اول و مناظـر مشــتری، رشـد و یادگیـری، و مالـی بـه ترتیـب در اولویت‌های بعــدی قــراردارد. نتایج حاصل از رتبه بندی واحدهای مختلف شرکت با استفاده از روش تاپسیس بیان می‌کند واحد تعمیرات ابزار‌دقیق دارای رتبه اول و پس از آن واحد تعمیرات خط و واحد تعمیرات مکانیک به ترتیب دارای رتبه دوم و سوم هستند. در پایان یک مدل پویایی سیستم ترسیم گردید و متغیرهای کلیدی در یک بازه زمانی 60 ساله مورد شبیه‌سازی قرار گرفتند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - مسأله مکان یابی- پوشش حداکثری نمایندگی های عاملِ روغن موتورِ خودرو تولیدیِ شرکتِ نفتِ پارس
    مدیریت صنعتی , شماره 2 , سال 17 , تابستان 2022
    رقابت در حوزه شناسائی و توزیع محصولات، نگاه صنعت تولید روغن خودرو را تا حد زیادی به راهبردهای کوتاه مدت محدود کرده است. مدل های مکانیابی به جهت تاثیر بارز و اهمیت فراوان در کاستن از هزینه ها در حوزه تاسیس و راه اندازی تاسیسات تولیدی و توزیع، مورد استقبال صاحبان صنایع، م چکیده کامل
    رقابت در حوزه شناسائی و توزیع محصولات، نگاه صنعت تولید روغن خودرو را تا حد زیادی به راهبردهای کوتاه مدت محدود کرده است. مدل های مکانیابی به جهت تاثیر بارز و اهمیت فراوان در کاستن از هزینه ها در حوزه تاسیس و راه اندازی تاسیسات تولیدی و توزیع، مورد استقبال صاحبان صنایع، مهندسین و محققین حوزه های مربوطه قرار گرفته است. از طرف دیگر به لحاظ ظرفیت پوشش جغرافیائی درحوزه توزیع این محصولات که سراسر کشور را پوشش می دهد، تاکنون تحقیقات کمی نسبت به درجه نفوذ هر محصول صورت پذیرفته است. مسئله مکانیابی پوشش حداکثری جهت پاسخگویی به کل تقاضای مشتریان و پاسخ به حداکثر برآورده سازی تقاضای مشتریان با استفاده از تسهیلات موجود منجر به افزایش منافع و سود نهائی می گردد. با توجه به این موضوع در این پژوهش اقدام به استفاده از مسئله مکانیابی- پوشش حداکثری(MCLP) جهت توزیع گسترده تر روغن خودرو در گستره جغرافیایی ایران نمودیم. لذا جهت حل مسئله مکانیابی-پوشش حداکثری از تصمیم گیری چند شاخصه (MODM) با در نظر گرفتن شاخص های کمی و کیفی بعنوان معیارهای ارزیابی استفاده شده است. فرآیند تحلیل شبکه (ANP) روشی نسبتا کارا جهت استفاده از روابط متقابل شاخص ها به طور سیستماتیک می باشد. در این راستا از روش آزمون و ارزیابی تصمیم گیری (DEMATEL) جهت تبدیل روابط علت و معلولی میان شاخص ها و تشخیص وابستگی های داخلی درون مجموعه شاخص ها استفاده گردیده است. در نهایت با توجه به داده های واقعی نمایندگی های با اولویت در استان ها تعیین گردیده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی نقش عوامل شناختی و شخصیتی در پیش بینی ابتلا به سردرد میگرن
    اندیشه و رفتار در روان شناسی بالینی , شماره 5 , سال 11 , زمستان 1395
    سردرد،ازجملهمشکلاتیاستکهافزونبردرد ناتوانکننده،اثراتنامطلوبیبرهمه ی ابعادزندگیفرداز جملهکارکرد اجتماعی،خانوادگی، شغلی و تحصیلیدارد. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل شناختی و شخصیتی به عنوان پیش بین ابتلا به سردرد میگرن در بین بیماران زن مراجعه کننده به مراکز مغزو اعصاب بود. ب چکیده کامل
    سردرد،ازجملهمشکلاتیاستکهافزونبردرد ناتوانکننده،اثراتنامطلوبیبرهمه ی ابعادزندگیفرداز جملهکارکرد اجتماعی،خانوادگی، شغلی و تحصیلیدارد. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل شناختی و شخصیتی به عنوان پیش بین ابتلا به سردرد میگرن در بین بیماران زن مراجعه کننده به مراکز مغزو اعصاب بود. بدین منظور، براساس تشخص متخصص مغزو اعصاب،‌ 195 نفر به عنوان نمونه ی بیمار مشخص شدند و جهت انتخاب گروه سالم، از یک جامعه ی متشکل از زنانی با شرایط سنی، تحصیلی و شغلی تقریبا همتا با بیمار، 205 همراه زن بیماران مبتلا به میگرن،‌ به روش تصادفی ساده انتخاب شد و در مجموع 396 نفر از نظر فاجعه سازی درد، راهبردهای مقابله ای، کمال گرایی و شخصیت مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحلیل به روش همزمان و گام به گام فرضیه ی پژوهش را تایید کرد. به بیان دیگر از روی عوامل شناختی و شخصیتی می توان احتمال ابتلا به سردرد میگرن در بین بیماران زن را پیش بینی کرد. پرونده مقاله