فهرست مقالات Abbas Asadi


  • مقاله

    1 - برساخت و تجربه زیسته نخبگان صنعت گردشگری از بازاریابی گردشگری به روش داده بنیاد
    آینده پژوهی مدیریت , شماره 125 , سال 32 , تابستان 1400
    زمینه: صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنایع در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورها می باشد و به همین دلیل بازاریابی آن در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.هدف: کشف الگوی ذهنی نخبگان صنعت گردشگری و برخی گردشگران خارجی در ت چکیده کامل
    زمینه: صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنایع در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورها می باشد و به همین دلیل بازاریابی آن در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.هدف: کشف الگوی ذهنی نخبگان صنعت گردشگری و برخی گردشگران خارجی در تهران از بازاریابی گردشگری است.روش‌ها: روش مورد استفاده در این پژوهش روش کیفی بوده و بر مبنای روش داده بنیاد و با 15 نفر از خبرگان و صاحبنظران حوزه گردشگری مصاحبه انجام شده است .نمونه‌گیری مورد استفاده، نظری بوده است پس از انجام مصاحبه‌ها و جمع آوری‌اطلاعات، کده‌های به‌دست آمده در بخش‌های مختلف، تجزیه و تحلیل شده است.یافته‌ها: در مدل پیشنهادی این پژوهش، 12 مقوله اصلی به دست آمده است که شامل؛ همکاری و همراستایی نهادی، درک عمیق بازرایابی، دیپلماسی گردشگری، تسهیم رویدادهای جهانی، پشتیبانی از اقتصاد ملی، تربیت میزبان‌های کارآمد، توسعه تحقیقات بازار، درک نیاز بازار، معرفی قابلیت‌ها، رفع محدودیت‌های موجود، مطالبه ملی، توسعه زیر ساخت است و در مرحلۀ کدگذاری گزینشی، یک مقوله هسته به نام بازاریابی گردشگری به مثابه مطالبه ملی و به علت درک عمیق بازرایابی در بستر توسعه زیر ساخت و معرفی قابلیت‌ها با مداخله درک نیاز بازار و به وسیله استراتژی‌های همکاری و همراستایی نهادی، آگاهی بخشی و توسعه تحقیقات بازار منجر به پیامدهای دیپلماسی گردشگری جهانی و پشتیبانی از اقتصاد ملی شده است ظاهر شد.نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که الگوی ذهنی متخصصان و خبرگان صنعت گردشگری می‌تواند توسعه بازار گردشگری را متحول و تغییرات بنیادیدر این صنعت ایجاد کند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بازاریابی درون(داخل) فروشگاهی: چارچوب، ابزارها و کاربردها
    دانش کارآفرینی , شماره 6 , سال 3 , بهار 1402
    زمینه: بسیاری از تصمیمات خریداران در نقطه فروش و یا همان فروشگاه گرفته می‌شود. لذا تاثیرگذاری بر خریداران در این مرحله برای خرده‌فروشان و تولیدکنندگان بسیار اهمیت یافته است. مفهوم بازاریابی درون‌فروگشاهی که در طی چند سال گذشته در ادبیات خرده‌فروش روز دنیا رواج پیدا کرده چکیده کامل
    زمینه: بسیاری از تصمیمات خریداران در نقطه فروش و یا همان فروشگاه گرفته می‌شود. لذا تاثیرگذاری بر خریداران در این مرحله برای خرده‌فروشان و تولیدکنندگان بسیار اهمیت یافته است. مفهوم بازاریابی درون‌فروگشاهی که در طی چند سال گذشته در ادبیات خرده‌فروش روز دنیا رواج پیدا کرده است به بکارگیری ابزارهای مختلف در فروشگاه اشاره دارد. هدف: با توجه به گستردگی موضوع بازاریابی درون فروشگاهی، هدف این مطالعه شناسایی محدوده بازاریابی درون فروشگاهی، ترسیم چارچوب جامع و شناسایی پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی درون فروشگاهی است.روش ها: واژه های وکلیدی مرتبط با بازاریابی درون فروشگاهی در پایگاه‌های داده های علمی مورد جستجو قرار گرفت. مقالات شناسایی شده در 2 مرحله مورد پایش قرار گرفت و در نهایت 95 مقاله در پژوهش انتهایی بکارگرفته شد. همچین پژوهش حاضر، مطالعه مروری از نوع دامنه محور است.یافته ها: ابتدا مفاهیم مرتبط با بازاریابی درون فروشگاهی که عبارتند از پروموشن، مرچندایزینگ، مرچندایزینگ بصری، نمایش‌ها، اتمسفریک‌ها و علائم تعریف و حوزه های پژوهش در این موارد مورد بررسی قرار گرفته اند. سپس اشتراکات و هم-پوشانی‌های این مفاهیم با بازاریابی درون فروشگاهی نشان داده شده‌اند در انتها پرکاربردترین ابزارهای درون‌فروشگاهی معرفی‌ شده‌اند.نتیجه گیری: بازایابی درون فروشگاهی مفهومی گسترده شامل ابزارهای مختلف است که درک ابعاد مختلف آن برای پژوهشگران و افراد فعال در حوزه خرده‌فروشی بسیار مهم است. از سویی با توجه به کاربردی بودن این ابزارها و تاثیرات بسیاری که بر فروش و تجربه مشتریان دارند، بکارگیری بهینه آنها باعث بهبود کسب و کارهای خرده فروشی می‌گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - The Effect of Brand Equity on Purchase intention With Mediating Role of Brand Attitude
    International Journal of Finance, Accounting and Economics Studies , شماره 2 , سال 4 , بهار 2023
    The present study investigates the effect of brand equity on purchase intention with mediating role of brand attitude. By using the random sampling method; the statistical population of the present study consists of 384 customers of Kaleh company who completed questionn چکیده کامل
    The present study investigates the effect of brand equity on purchase intention with mediating role of brand attitude. By using the random sampling method; the statistical population of the present study consists of 384 customers of Kaleh company who completed questionnaires. For data analysis structural equation modeling (SEM) test using Amos has been conducted. Findings indicate that brand awareness, brand image, and perceived quality have a significant positive impact on brand attitude. Also, the results emphasize that brand awareness and perceived quality have a significant positive impact on purchase intention. The present study findings shed light on how managers can use branding strategies for better customer brand recalling as well as segmentations. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - Investigating the Role of Social Banking in Managing the Financial Conflict of Interest between the Banking System and the Manufacturing Sector
    International Journal of Finance, Accounting and Economics Studies , شماره 2 , سال 3 , بهار 2022
    In Iran, banking business models have not been designed to effectively finance manufacturing enterprises, causing a lack of liquidity for enterprises in most cases. Meanwhile, the manufacturing sector's deficiencies, such as the inability to repay installments, have not چکیده کامل
    In Iran, banking business models have not been designed to effectively finance manufacturing enterprises, causing a lack of liquidity for enterprises in most cases. Meanwhile, the manufacturing sector's deficiencies, such as the inability to repay installments, have not secured the interests of banks in injecting liquidity into manufacturing enterprises. Therefore, banks are interested in fulfilling social obligations by providing services in the framework of social banking while aiming to maximize their profits. Thus, they have two missions and financial conflict of interest with small manufacturing enterprises, which should be resolved. Despite studies on liquidity problems in manufacturing enterprises, there have been few studies on the financial conflict of interests between banks and manufacturing enterprises. Hence, the theoretical background and supporting theories were used to identify the main variables, which were finalized by experts using the fuzzy Delphi technique. To identify the correlations between variables, the questionnaire was completed by 35 team members and the results were analyzed using the fuzzy DEMATEL (decision making trial and evaluation laboratory) technique. The results show that in developing social banking, creating sustainable value creation, strengthening the banking system, and financing sustainable projects are more important and important factors such as optimal resource allocation, transparency, and access to facilities by people will lead to sustainable value creation and optimal allocation of banking resources. At the same time, value creation allows businesses to grow, especially micro and small businesses, leading to the development of social entrepreneurship and ultimately minimizing the conflict between banks and manufacturing enterprises. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر نوآوری بازاریابی در سازمان‌های خدمات درمانی
    مدیریت بهداشت و درمان , شماره 49 , سال 14 , پاییز 1402
    مقدمه: آنچه که سازمان‌های عصر حاضر به شدت به آن نیازمند بوده تا بتوانند در بازارهای پویا و پیچیده جایگاه و مزیت رقابتی کسب نمایند؛ توان تولید محصولات و خدمات جدید و منحصربفرد و قابل رقابت در بازارهای متغیر است. پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر نوآور چکیده کامل
    مقدمه: آنچه که سازمان‌های عصر حاضر به شدت به آن نیازمند بوده تا بتوانند در بازارهای پویا و پیچیده جایگاه و مزیت رقابتی کسب نمایند؛ توان تولید محصولات و خدمات جدید و منحصربفرد و قابل رقابت در بازارهای متغیر است. پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر نوآوری بازاریابی در سازمان‌های خدمات درمانی می‌باشد.روش پژوهش:با استفاده از تکنیک دلفی به شناسایی عوامل موثر بر نوآوری بازاریابی در سازمان‌های خدمات درمانی پرداختیم. عوامل موثر بر نوآوری بازاریابی در سازمان‌های خدمات درمانی در قالب یک پرسشنامه در اختیار نمونه آماری قرار گرفت تا میزان موافقت افراد نمونه با هر کدام از این عوامل و روش‌ها سنجیده شود. با کمک تکنیک تاپسیس عوامل شناخته شده تأیید شده را رتبه‌بندی نمودیم.یافته‌ها: طبق یافته های این پروژهش عوامل موثر بر نوآوری بازاریابی در سازمان‌های خدمات به ترتیب به تکنولوژیکی، رقابتی، سیاسی، قانونی و اقتصادی و اجتماعی تقسیم می‌گردد.نتیجه‌گیری:توجه به مبحث آینده‌نگری و تفکر بلندمدت و استفاده از نوآوری در بازاریابی در دستور کار سازمان قرار گیرد. به محیط درونی و بیرونی سازمان و تحلیل آنها برای انتخاب و اجرای پیشنهادات نوآورانه در سازمان (متناسب با اولویت‌بندی عوامل اثرگذار بر بازاریابی اجتماعی) و فرهنگ سازمانیِ مولد و تشویق‌کننده خلاقیت و نوآوری در سازمان توجه ویژه گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر براستقرار سیستم‌های کیفیت ISO 45001 با استفاده از تحلیل تم و BWM فازی
    مدیریت صنعتی , شماره 2 , سال 18 , تابستان 2023
    صنایع فولاد استان چهارمحال و بختیاری از مهمترین شرکت های استان می باشند که قبل از اجرای وظایف ذاتی و قانونی خود باید بتواند مدیریت ایمنی و نگهداشت کارکنان را مد نظر قرار داده تا بتواند ضمن پیشگیری و کاهش تلفات انسانی، سازمانی مفید و مؤثر برای جامعه باشد. و از راههای مهم چکیده کامل
    صنایع فولاد استان چهارمحال و بختیاری از مهمترین شرکت های استان می باشند که قبل از اجرای وظایف ذاتی و قانونی خود باید بتواند مدیریت ایمنی و نگهداشت کارکنان را مد نظر قرار داده تا بتواند ضمن پیشگیری و کاهش تلفات انسانی، سازمانی مفید و مؤثر برای جامعه باشد. و از راههای مهم پیشگیری و کاهش تلفات ایجاد محیط ایمن می‌باشد. این پژوهش در همین راستا به ارایه چارچوبی برای استقرار سیستم های کیفیت ISO 45001 پرداخته است. هدف پژوهش ارایه چارچوبی برای استقرار سیستم‌های کیفیت ISO 45001 بود. این پژوهش کاربردی بوده که بصورت آمیخته آمیخته ( کیفی و کمی) می‌باشد. در بخش کیفی برای کدگذاری و شناسایی عوامل از تحلیل تم استفاده گردید. پژوهشگران برای کدگذاری مصاحبه‌ها، ابتدا فایل‌های صوتی را به متن برگرداندند، سپس با استفاده از روش تحلیل تم به شناسایی کدها به‌صورت باز و بدون محدودیت اقدام کردند برای اولویت بندی عوامل در بخش کمی از تکنیک BWM فازی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش خبرگان صنایع فولاد استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد و روش نمونه‌گیری بصورت هدفمند می‌باشد و حجم نمونه 10 خبره تعیین گردید. در این راستا با استفاده از مطالعات میدانی و کتابخانه‌ای و روش تحلیل مضمون عوامل موثر بر استقرارISO 45001 شناسایی شده و به کمک تکنیک BWM فازی رتبه‌بندی شد. نتایج نشان داد معیار رهبری رتبه اول و بقیه معیارها به ترتیب حمایت و پشتیبانی، اهداف و برنامه‌ریزی، منابع انسانی، بافت سازمان و زمینه فعالیت، توسعه و ارزیابی عملکرد، عملیات می‌باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    7 - تاثیر رهبری ایمنی و رهبری اخلاقی بر رفتار ایمنی و عملکرد ایمنی با نقش میانجی جو ایمنی (مورد مطالعه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 2 , سال 13 , تابستان 1401
    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر رهبری ایمنی و رهبری اخلاقی بر رفتار ایمنی و عملکرد ایمنی با نقش میانجی جو ایمنی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تعداد 1632 نفر بود، که به منظور نمونه گیری با استف چکیده کامل
    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر رهبری ایمنی و رهبری اخلاقی بر رفتار ایمنی و عملکرد ایمنی با نقش میانجی جو ایمنی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تعداد 1632 نفر بود، که به منظور نمونه گیری با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده تعداد نمونه این پژوهش طبق فرمول کوکران 311 نفر به‌دست آمده است. این تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف نیز کاربردی است. علاوه بر آن، در این پژوهش برای سنجش متغیرها از پرسشنامه استادارد دارای 78 گویه استفاده شده است. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات آمار توصیفی و اطلاعات جامعه شناختی مربوط به نمونه پژوهش بیان شده است و در بخش آمار استنباطی نیز با توجه به توزیع غیرنرمال داده‌ها، برای تجزیه و تحلیل داده‌های آماری از روش معادلات ساختاری (SCM) و تحلیل عاملی تأییدی به کمک نرم افزارهای اس‌پی‌اس‌اس و پی‌ال‌اس استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌های تحقیق نشان می‌دهد که رهبری ایمنی مدیران ارشد بر رفتار ایمنی و عملکرد ایمنی تاثیر مثبت دارد. رهبری اخلاقی مدیران ارشد بر رفتار ایمنی تاثیر مثبت دارد. رهبری ایمنی مدیران ارشد با توجه به نقش میانجی جو ایمنی بر رفتار ایمنی و عملکرد ایمنی تاثیر مثبت دارد. رهبری اخلاقی مدیران ارشد با توجه به نقش میانجی جو ایمنی بر رفتار ایمنی و عملکرد ایمنی تاثیر مثبت دارد. اما رهبری اخلاقی مدیران ارشد بر عملکرد ایمنی تأثیری منفی دارد. پرونده مقاله