فهرست مقالات Seyyed Yaser Ebrahimian Jolodar


  • مقاله

    1 - بررسی تاثیر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر چابکی سازمانی
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 5 , سال 9 , زمستان 1396
    سرعت فزاینده تغییرات تکنولوژیکی، تغییر ماهیت تقاضای مشتریان و تشدید رقابت بین سازمان‌ها باعث شده که سازمان‌ها و شرکت‌ها به شدت به دنبال کسب مزیت‌های رقابتی جدید برای برتری بر رقبا و تامین بهتر نیاز مشتریان برآیند. در این خصوص، به نظر می‌رسد که حرکت به سوی سازمان‌هایی که چکیده کامل
    سرعت فزاینده تغییرات تکنولوژیکی، تغییر ماهیت تقاضای مشتریان و تشدید رقابت بین سازمان‌ها باعث شده که سازمان‌ها و شرکت‌ها به شدت به دنبال کسب مزیت‌های رقابتی جدید برای برتری بر رقبا و تامین بهتر نیاز مشتریان برآیند. در این خصوص، به نظر می‌رسد که حرکت به سوی سازمان‌هایی که از سرعت و انعطاف‌پذیری بالا در پاسخ به محیط متغیر و ناپایدار برخوردارند، راه‌حلی جدید و حیاتی می‌باشد. حصول چنین اهدافی در سایه مفهوم جدیدی به نام چابکی سازمانی بدست می‌آید. از طرف دیگر، به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به افزایش دانش و آگاهی کارکنان و نیز غنی شدن محتوای مشاغل می انجامد، به‌گونه‌ای که دانش کارکنان، موجب تسلط حرفه ای آنان بر سازمان و شغل می شود و می توان ادعا کرد که در سازمان‌هایی که فناوری حاکم می شود، کارکنان از قدرت و انعطاف‌پذیری بیشتری برای مواجهه با تغییرات فزاینده‌ی محیطی خواهند داشت. بر این اساس، هدف تحقیق بررسی تاثیر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر چابکی سازمانی در شرکت سایپا در شهر تهران می‌باشد. جامعه آماری تحقیق505 نفر بوده است که با استفاده از فرمول جامعه محدود، تعداد نمونه 177 نفر محاسبه شد. نتایج تحقیق نشان داد که پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات اثر مهمی بر چابکی شرکت دارد. همچنین از میان سه متغیر بیرونی تجربه استفاده کننده، حمایت سازمانی و کیفیت اطلاعات، اثر تجربه استفاده‌کنندگان بر برداشت ذهنی کارکنان در مورد سهولت استفاده و سودمندی فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر از دو متغیر دیگر بود. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - Presenting the Model of Tax Compliance with the realization approach of Resistive Economy: The Role of Internal and Psychological Factors
    پژوهشگر , شماره 4 , سال 3 , بهار 2018
    Today, the concept of tax compliance has become a common phenomenon in the most countries and identifying the factors which affecting on it, specially internal and psychological factors instead of economic factors, attracted the attention of a large number of researcher چکیده کامل
    Today, the concept of tax compliance has become a common phenomenon in the most countries and identifying the factors which affecting on it, specially internal and psychological factors instead of economic factors, attracted the attention of a large number of researchers in all over the world. So, the purpose of this study is to present a model of tax compliance with the realization approach of Eghtesad Moghavemati by considering the role of internal and psychological factors such as tax fairness, taxpayers' attitude, trust in authorities and tax morale on tax compliance. The statistical population of this study included 2900 legal persons of Sari tax administration who shall be liable to Value-Added Tax (VAT). The sampling technique in this study was stratified random sampling and the sample size comprises of 550 legal persons. The findings revealed a significant and positive impact of tax fairness, taxpayers' attitude, trust in authorities and tax morale on tax compliance. Furthermore, the results of the study showed that tax compliance is largely determined by tax morale. Moreover, the results suggest that tax authorities should take more concentration on tax fairness for creating favorable attitude in taxpayers and enhancing trust in authorities. پرونده مقاله