-
مقاله
1 - تاثیر شهرت سازمانی بر بازاریابی سبز از دیدگاه بانوان مصرف کننده محصولات ارگانیکخط مشیگذاری عمومی در مدیریت , شماره 2 , سال 8 , تابستان 1396زمینه :زمین بزرگ ترین موهبت های خداوندی به بشر می باشد. متاسفانه بعد از انقلاب صنعتی، به دنبال افزایش استفاده از سوخت های فسیلی در جهان آلودگی محیط زیست افزایش یافت. هدف : بررسی تاثیرشهرت سازمانی بر بازاریابی سبز از دیدگاه بانوان مصرف کننده ارگانیک روش ها:جامعه ،کلیه با چکیده کاملزمینه :زمین بزرگ ترین موهبت های خداوندی به بشر می باشد. متاسفانه بعد از انقلاب صنعتی، به دنبال افزایش استفاده از سوخت های فسیلی در جهان آلودگی محیط زیست افزایش یافت. هدف : بررسی تاثیرشهرت سازمانی بر بازاریابی سبز از دیدگاه بانوان مصرف کننده ارگانیک روش ها:جامعه ،کلیه بانوان مصرف کنندگان محصولات ارگانیک در غرب شهر تهران می باشند حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی 385 نفر برآورد شد. روش تحقیق بر مبنای هدف کاربردی ، بر اساس گرداوری داده هاتوصیفی-پیمایشی است. گرداوری داده ها کتابخانه ای و میدانی است. ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه یانگ و رعنایی و همکاران برای شهرت و بازاریابی سبز بود. تحلیل داده ها ازطریق نرم افزارهای LISREL انجام شد.یافته ها: تمام متغیرها بر بازاریابی سبز اثرگذار بوده اندکه این اثرگذاری برای قابلیت اعتبار 57/0 ،خوشنامی 54/0 ، مسئولیت پذیری نیز به ترتیب برابر با 52/0 و 57/0 مدیریت سازمانی 37/0 و عملکرد مالی نیز برابر با 44/0 برآورد شده است .نتیجه گیری : شاخص های شهرت سازمانی دارای اثرگذاری معناداری بر بازاریابی سبز می باشند. کلیه بانوان مصرف کننده بر این عقیده اند که سازمان هایی که نسبت به محیط پاسخگو بوده و تولیدات یا خدمات آنها شامل گارانتی باشند، فعالیت های بازاریابی سبز بالاتری را نشان می دهند. پرونده مقاله -
مقاله
2 - بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر عملکرد صادرات از طریق نقش میانجی عملکرد زیست محیطیعلوم و تکنولوژی محیط زیست , شماره 11 , سال 24 , زمستان 1401زمینه و هدف : از آنجائیکه مدیریت همکاری چند جانبه در زنجیره تأمین یک وظیفه بسیار دشوار است و در حال حاضر رویکرد رایج برای پیشرفت سیستم گسترده یکپارچه سازمانی، مدیریت زنجیره تامین سبز بصورت فراگیر در صنایع می باشد.، دراین راستا عملکرد زیست محیطی یک مولفه ی جدائی ناپذیر ا چکیده کاملزمینه و هدف : از آنجائیکه مدیریت همکاری چند جانبه در زنجیره تأمین یک وظیفه بسیار دشوار است و در حال حاضر رویکرد رایج برای پیشرفت سیستم گسترده یکپارچه سازمانی، مدیریت زنجیره تامین سبز بصورت فراگیر در صنایع می باشد.، دراین راستا عملکرد زیست محیطی یک مولفه ی جدائی ناپذیر از مدیریت زنجیره تأمین سبز فرض شده است. بنابراین شرکت ها بهطور فزایندهای به استفاده از فناوری اطلاعات به منظور بهبود فرایند زنجیره تأمین سبز و عملکرد زیست محیطی تکیه میکنند. پژوهش حاضر نیز به بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر عملکرد صادرات از طریق نقش میانجی عملکرد زیست محیطی پرداخته است. روش بررسی : روش نمونه گیری پژوهش حاضر نمونهگیری تصادفی ساده میباشد. داده های تحقیق با روش کتابخانه ای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه است. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ 899/0و روایی آن با روش محتوایی و سازه مورد تأیید قرار گرفته اند و داده ها با استفاده از روش های آماری، توصیفی و استنباطی در بازه شش ماهه اول سال 1398مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته ها : نتایج این تحقیق حاکی از آن است که مدیریت زنجیره تامین سبز بر عملکرد صادرات تاثیر مثبت داشته است. همچنین نتایج نشان داد عملکرد زیست محیطی بر عملکرد صادراتی تاثیر معناداری دارد بحث و نتیجه گیری : نتایج بدستآمده برای این پژوهش با توجه نتیجة آزمون فرضیههای پژوهش بیانگر این است که مدیران میتواند با بهکارگیری عملکرد زیست محیطی زمینه را برای دستیابی به عملکرد صادرات مطلوب فراهم آورند. پرونده مقاله -
مقاله
3 - Identifying and Validating the Drivers of Labor Relations Anabatic Digital Human Resources (Case Study: Government Organizations)Journal of System Management , شماره 5 , سال 9 , پاییز 2023Labor relations are a solution for solving organizational problems in order to solve the gaps in government organizations based on the macro policies of the administrative system. The purpose of the research is to identify and validate the drivers of labor relations for چکیده کاملLabor relations are a solution for solving organizational problems in order to solve the gaps in government organizations based on the macro policies of the administrative system. The purpose of the research is to identify and validate the drivers of labor relations for digital human resources in government organizations. The current research method is mixed (qualitative-quantitative) in terms of philosophical presuppositions of pragmatism (pragmatism), in terms of cross-sectional data collection, and in terms of exploratory nature, researchers use purposeful sampling in the qualitative phase to collect data using From the method of theme analysis (topic) to interviews with human resource experts in the executive field in the administrative and employment organization with 15 people, they reached theoretical saturation and in the quantitative stage by using G-power specialized software using the sampling method. A simple random sampling of 155 people with the position of executive expert was selected as a sample. The tool of data collection in the qualitative stage was an interview and in the quantitative part, a questionnaire. Validity and reliability were confirmed in the qualitative phase by experts and in the quantitative phase by using composite, Cronbach, and shared reliability in Pls software. The findings of the article showed that digital communication, structural innovation, organizational factors, digital culture, employee retention, and legal factors were introduced as drivers of labor relations. پرونده مقاله -
مقاله
4 - The Effect of Knowledge Management Capabilities and Information Technology on Innovative Performance with Mediating Role of Entrepreneurship, Learning and Competitive Advantageپژوهشگر , شماره 1 , سال 5 , زمستان 2020The aim of this study was to determine the effect of knowledge management capabilities and information technology capabilities on innovative performance with the mediating role of organizational entrepreneurship, organizational learning and competitive advantage. The re چکیده کاملThe aim of this study was to determine the effect of knowledge management capabilities and information technology capabilities on innovative performance with the mediating role of organizational entrepreneurship, organizational learning and competitive advantage. The research method is descriptive-survey. The statistical population consists of all employees of Shimifar Iran Company, and 137 people were selected by simple random sampling method. For data collection, Lausanne Knowledge Management Standard Questionnaire (2010); Mendoza Information Technology (2002); Innovative performance of Hamble et al. (2000); Stewart et al. (2001); Huffman's (1999) competitive advantage and Krasner's (2005) organizational learning were used. Information technology capabilities affect organizational entrepreneurship, organizational learning affects competitive advantage, knowledge management capabilities affect innovative performance with the mediating role of organizational entrepreneurship, and organizational learning affects competitive advantage. Given the complex conditions of today's world, it is important to consider the impact of knowledge management capabilities and information technology capabilities to overcome the existing problems in order to improve the innovative performance of organizations. پرونده مقاله -
مقاله
5 - تأثیر شهرت سازمانی و کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان شرکت خودروسازی ایرانخودرو در سطح شهر تهرانمهندسی مدیریت نوین , شماره 1 , سال 8 , بهار 1401در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه سازمان ها قرار دارند. وفاداری آنهاونحوه ارایه کیفیت خدمات به آنهاعامل اصلی کسب مزیت رقابتی می باشد.بنابراین پژوهشگران این تحقیق را با هدف تبین تاثیر شهرت سازمانی و کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان شرکت خودروسازی ایران خودرو چکیده کاملدر دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه سازمان ها قرار دارند. وفاداری آنهاونحوه ارایه کیفیت خدمات به آنهاعامل اصلی کسب مزیت رقابتی می باشد.بنابراین پژوهشگران این تحقیق را با هدف تبین تاثیر شهرت سازمانی و کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان شرکت خودروسازی ایران خودرو در سطح شهر تهران انجام داده ه اند.روش تحقیق بر اساس هدف ،کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است.روش گردآوری داده ها در بخش نظری مطالعات کتابخانه ای و در بخش میدانی از پرسشنامه های کاروانا و ایوینگ (2010) برای وفاداری مشتری، یانگ (2016)برای شهرت سازمانی و دوارته و همکاران (2016) برای کیفیت خدمات مورد استفاده قرار گرفت. مشتریان شرکت خودروسازی ایران خودرو در سطح شهر تهران به عنوان جامعه آماری و تعداد 385 نفر به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ضمن اینکه برای سنجش داده های پژوهش از نرم افزارهای Spss و Lisrel استفاده شد. یافته های پژوهش نشان دادکه شهرت سازمانی و کیفیت خدمات دارای اثر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتری می باشد. این موضوع در مورد تک تک شاخص های در نظر گرفته شده برای شهرت سازمانی و کیفیت خدمات مورد تایید قرار گرفت. با توجه به یافته ها ی تحقیق می توان نتیجه گرفت افزایش شهرت سازمانی با بهبود تصویر سازمانی همراه بوده و این امر می تواند تصویر ذهنی مشتریان را ارتقا بخشد و آنها را وفادارتر سازد. پرونده مقاله -
مقاله
6 - ارایه مدل تحول دیجیتال در فرایند آموزش و پرورش با توجه به وضعیت کرونامدیریت نوآفرینی , شماره 2 , سال 3 , تابستان 1402پژوهش حاضر با هدف ارایه مدل تحول دیجیتال در فرایند آموزش و پرورش با توجه به وضعیت کرونا انجام شده است. نوع پژوهش از نظر هدف، توسعهای و از لحاظ نتیجه، کاربردی است و از لحاظ نوع دادهها کیفی و کمی است. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل 10 نفر از خبرگان اجرایی آموزش و پر چکیده کاملپژوهش حاضر با هدف ارایه مدل تحول دیجیتال در فرایند آموزش و پرورش با توجه به وضعیت کرونا انجام شده است. نوع پژوهش از نظر هدف، توسعهای و از لحاظ نتیجه، کاربردی است و از لحاظ نوع دادهها کیفی و کمی است. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل 10 نفر از خبرگان اجرایی آموزش و پرورش مناطق 15 تا 20 تهران بود که با روش نمونهگیری غیراحتمالی قضاوتی و هدفمند انتخاب شدند و در بخش کمی شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش مناطق 15 تا 20 تهران به تعداد 257 نفر بودند که با توجه به فرمول کوکران، حجم نمونه154 نفر تعیین و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری دادهها در بخش کیفی شامل مصاحبه نیمهساختار یافته و در بخش کمی نیز پرسشنامه محققساخته بود. روایی مصاحبهها از طریق بازآزمون تایید شد. و روایی محتوایی پرسشنامه بخش کمی نیز توسط خبرگان تایید شد. روش تحلیل دادهها در بخش کیفی شامل تحلیل مضمون(تم) و در بخش کمی نیز دیمتل فازی جهت رتبه بندی ابعاد و مولفههای مدل بود. یافتههای پژوهش حاکی از شناسایی مدل مدل تحول دیجیتال در فرایند آموزش و پرورش با توجه به وضعیت کرونا در قالب توسعه استراتژی تحول دیجیتال(با 4 شاخص)، طرح ریزی استراتژی تحول دیجیتال(با 4 شاخص)، همسویی سازمانی تحول دیجیتال (با 3 شاخص) و طرح ریزی عملیات تحول دیجیتال(با 3 شاخص) آن است. نتایج تحلیلهای کمی نیز موید معنیداری ارتباط بین شاخصها و مولفههای مدل تحقیق میباشد. پرونده مقاله