فهرست مقالات فرشید نمامیان


  • مقاله

    1 - ارائه چارچوبی به منظور تبیین مؤلفه‌های بازاریابی پایدار با استفاده از روش فراترکیب و دلفی در شرکت‌های دانش‌بنیان
    مدیریت بازاریابی , شماره 60 , سال 18 , پاییز 1402
    امروزه توجه به مفهوم ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﯾﺪار ﺿﺮورﺗﯽ برای تمامی شرکت‍‌های هزاره جدید است. در واقع ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﯾﺪار ﺑﺮ آن اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺧﻠﻖ ارزش‌ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻫﺪف ﺧﻮد مزیت آفرینی ﻧﻤﺎﯾﺪ. هدف این پژوهش‌‌‌‌‌‌‌، ارائه چارچوبی به منظور تبیین مؤلفه‌های بازاریاب چکیده کامل
    امروزه توجه به مفهوم ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﯾﺪار ﺿﺮورﺗﯽ برای تمامی شرکت‍‌های هزاره جدید است. در واقع ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﯾﺪار ﺑﺮ آن اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺧﻠﻖ ارزش‌ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻫﺪف ﺧﻮد مزیت آفرینی ﻧﻤﺎﯾﺪ. هدف این پژوهش‌‌‌‌‌‌‌، ارائه چارچوبی به منظور تبیین مؤلفه‌های بازاریابی پایدار با بهره‌‌‌‌‌‌‌گیری از اطلاعات موجود در پایگا‌ه‌های علمی معتبر و نظرات خبرگان می‌باشد. ﺗﺤﻘﯿﻖ حاضر ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی ﻫﺪف از ﻧﻮع ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ‌‌‌‌‌‌‌، ﺑﺮ اساس دﺳﺘﺎورد ﯾﺎ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ‌‌‌‌‌‌‌، ﯾﮏ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﺎرﺑﺮدی و همچنین از حیث نوع داده‌ها ﯾﮏ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﯿﻔﯽ به شمار می‌آید. برای انجام این پژوهش در مرحله اول و برای تحلیل ادبیات پژوهش از روش فراترکیب استفاده شد. سپس با استفاده از روش دلفی دو مرحله‌ای که در دور اول تعداد 14نفر و در دور دوم 11 نفر از ایشان همکاری نموده‌اند‌‌‌‌‌‌‌، نظرات خبرگان شرکت‌های دانش‌بنیان غرب کشور اخذ گردیده و در قالب 10 مقوله و 31 مفهوم طبقه‌بندی شدند. نتایج حاکی از آن است که مؤلفه‌های بازاریابی پایدار در شرکت‌های دانش بنیان از مقوله‌های مدیریت ارزش مشتری‌‌‌‌‌‌‌، توسعه برند پایدار‌‌‌‌‌‌‌، پایداری زیست محیطی‌‌‌‌‌‌‌، توسعه محصولات پایدار‌‌‌‌‌‌‌، سرمایه محیطی و اجتماعی‌‌‌‌‌‌‌، کسب‌وکار پایدار‌‌‌‌‌‌‌، نوآوری پایدار‌‌‌‌‌‌‌، مدیریت بازاریابی سبز‌‌‌‌‌‌‌، مدیریت استراتژیک پایدار و مدیریت تغییر یکپارچه تشکیل شده است. پرونده مقاله