تبلیغات ارجاعی به برندها این امکان را می دهد که پیام های خود را به مشتریانشان از طریق افرادی که به آنها اعتماد دارند، ارسال کنند. در تبلیغات ارجاعی، مشتری تبلیغ را از کسی دریافت می کند که از قبل او را می شناسد و باتوجه به اینکه می داند شخص مورد نظر جز دینفعان تبلیغ نیست چکیده کامل
تبلیغات ارجاعی به برندها این امکان را می دهد که پیام های خود را به مشتریانشان از طریق افرادی که به آنها اعتماد دارند، ارسال کنند. در تبلیغات ارجاعی، مشتری تبلیغ را از کسی دریافت می کند که از قبل او را می شناسد و باتوجه به اینکه می داند شخص مورد نظر جز دینفعان تبلیغ نیست، اعتماد بیشتری به او می کند. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر احتمال ارجاع یک تبلیغ از سوی مشتری و پذیرش تبلیغات ارجاعی در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، است. روش پژوهش به لحاظ ماهیت در دسته ی تحقیقات ترکیبی (کیفی و کمّی) قرار دارد. به طوریکه در مرحله ی اول از طریق مصاحبه با کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام و تجزیه و تحلیل کدهای مصاحبه با رویکرد تحلیل تِم، 8 متغیر به عنوان عوامل اثرگذار بر احتمال ارجاع تبلیغات شناسایی شدند: ویژگی رسانه اجتماعی، ویژگی محصول، نقش واسطه، ویژگی های جمعیت شناختی مصرف کننده، ویژگی محتوا، انگیزه ارجاع، قدرت رابطه برند و قدرت رابطه بین فردی. در مرحله ی دوم پرسشنامه ای ساخته شد و در اختیار کاربران شبکه ی اجتماعی اینستاگرام قرار گرفت. تعداد 334 پرسشنامه جمع آوری شد و با تکنیک معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که تمامی عوامل مذکور بر احتمال ارجاع و احتمال مقبولیت ارجاع تبلیغات تاثیر مثبتی دارند. همچنین در خصوص متغیرهای تعدیل گر، نتایج نشان داد که دو گروه جوانان و گروه جنسیتی خانم ها بیشترین واکنش را نسبت به محرک های مدل داشته اند.
پرونده مقاله
زمینه: این پژوهش متمرکز بر آینده خرده فروشی با شناخت رفتارهای محتمل مصرف کنندگان در محیط درون فروشگاهی با رویکرد دیده بانی آینده است. هدف: هدف این مقاله بررسی مدلی با رویکرد آینده پژوهی است که چهار عنصر محیط فروشگاهی (موسیقی، نورپردازی، کارکنان و طرح بندی) و دو ویژگی فر چکیده کامل
زمینه: این پژوهش متمرکز بر آینده خرده فروشی با شناخت رفتارهای محتمل مصرف کنندگان در محیط درون فروشگاهی با رویکرد دیده بانی آینده است. هدف: هدف این مقاله بررسی مدلی با رویکرد آینده پژوهی است که چهار عنصر محیط فروشگاهی (موسیقی، نورپردازی، کارکنان و طرح بندی) و دو ویژگی فردی (گرایش به لذت بردن از خرید و گرایش به خرید تفننی) در آن از طریق احساس مثبت و منفی بر رفتار خرید تفننی تأثیر گذاشته و شخص را مجبور به انجام آن خرید میکنند و مشخص می کند که در اثر ترکیب این عناصر رفتارهای محتمل مصرف کننده چگونه خواهد بود که می تواند اساس موفقیت صنعت خرده فروشی در آینده را تشکیل دهد. روش: دادههای مورد نیاز با استفاده از یک پرسشنامه استاندارد شده که به 385 خریدار فروشگاه های زنجیره ای رفاه در سطح شهر تهران داده شد، گردآوری گردید. روایی با استفاده از روایی محتوایی، تحلیل عاملی تاییدی و نیز پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ آزمون شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری، از نرم افزار آماری پی ال اس نسخه 3 استفاده شده است.یافته ها: در مدل ساختاری آزمایش شده با پی ال اس، محققان دریافتهاند که محیط فروشگاه از طریق تأثیر مثبت و ایجاد انگیزه موجب خرید تفننی می شود. نتیجه گیری: نتایج نشان دادهاند که متغیرهای شخصیت از طریق تأثیر منفی و ایجاد انگیزه بر خرید تفننی تأثیر می گذارند. همچنین مشخص شد که طرح بندی مهمترین عامل اثرگذار بر خرید تفننی می باشد.
پرونده مقاله
این مطالعه در جهت پاسخ به این پرسش است که آیا وجود همسویی استراتژیک در حوزه بازاریابی بین الملل منجر به بهبود عملکرد شرکت در حوزه صادرات خواهد شد. پس از پاسخ به این سئوال از طریق روش آزمون فرض فازی، یک سیستم پشتیبانی از تصمیمگیری مدیریت در ارتباط با همسویی استراتژی-های چکیده کامل
این مطالعه در جهت پاسخ به این پرسش است که آیا وجود همسویی استراتژیک در حوزه بازاریابی بین الملل منجر به بهبود عملکرد شرکت در حوزه صادرات خواهد شد. پس از پاسخ به این سئوال از طریق روش آزمون فرض فازی، یک سیستم پشتیبانی از تصمیمگیری مدیریت در ارتباط با همسویی استراتژی-های بازاریابی بین الملل ارائه میشود. پژوهش حاضر از حیث هدف یک پژوهش تبیینی بوده و با توجه به اینکه الگویی در سطح استراتژیک برای حوزه بازاریابی بینالملل ارائه میدهد از نظر نتیجه یک پژوهش توسعهای است. جامعه آماری این تحقیق شامل شرکتهای پایین دستی صنعت نفت یعنی شرکتهای پتروشیمی و دوایر صادراتی در صنعت نفت است که به امر بازاریابی بین الملل کالاها و خدمات مبادرت میورزند و حداقل سه سال متوالی به عنوان شرکت برتر در حوزه بازاریابی بینالملل شناسایی شدهاند. سطح تجزیه و تحلیل در این پژوهش سازمان است. ابزار جمعآوری دادهها برای عملکرد بازاریابی بین المللی گزارشات سازمان مدیریت صنعتی در ارتباط با پانصد شرکت برتر و گزارشات عملکرد مالی شرکت-ها بوده و برای تعیین درجه همسویی استراتژیک از نظریه نقاط مرجع استراتژیک استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشانگر آن است که اولاً همسویی استراتژیک بالا موجب ارتقاء عملکرد بازاریابی بین المللی میشود، ثانیاً اندازهگیری فازی همسویی استراتژیک و عملکرد بازاریابی بین المللی تقریر درست-تری از واقعیت ارائه مینماید. ثالثاً در این پژوهش، مطلوبیت الگوی فازی در ارتباط با ارائه یک سیستم پشتیبانی از تصمیمگیری مدیریت تأیید شده است.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد