فهرست مقالات احمد زندوانیان


  • مقاله

    1 - ارزیابی جامع مدارس هوشمند برای بهبود تصمیم‌سازی راهبردی با فرایند تحلیل شبکه فازی
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , شماره 4 , سال 8 , پاییز 1396
    پژوهش حاضر با هدف ارزیابی جامع مدارس هوشمند دوره متوسطه اول شهر یزد در چارچوب SWOT برای ارایه گزینه های تصمیم سازی راهبردی مبتنی بر فرآیند تحلیل شبکه (ANP) فازی در سال تحصیلی 95-1394 انجام شد. ابتدا قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای مدارس هوشمند با استفاده از نظر خبرگا چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف ارزیابی جامع مدارس هوشمند دوره متوسطه اول شهر یزد در چارچوب SWOT برای ارایه گزینه های تصمیم سازی راهبردی مبتنی بر فرآیند تحلیل شبکه (ANP) فازی در سال تحصیلی 95-1394 انجام شد. ابتدا قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای مدارس هوشمند با استفاده از نظر خبرگان شناسایی شد. سپس، پرسش‌نامه‌های سه زیر جامعه معلمان، دانش‌آموزان و والدین طراحی، اجرای مقدماتی و اجرای نهایی شد. پس از گردآوری داده‌ها، وزن دهی و رتبه‌بندی گویه‌های هر پرسش‌نامه با استفاده از فن ویکور فازی انجام شد. هم‌چنین، راهبردها توسط پنج متخصص برنامه‌ریزی درسی و فن آوری اطلاعات تدوین شد. سپس، با تلفیق نتایج ماتریس SWOT متشکل از 15 زیرعامل در ANP فازی، اولویت راهبرد‌ها مشخص شد. بر این اساس، راهبرد تهاجمی یا توسعه‌ای (SO) (با وزن 0/322) به عنوان بهترین راهبرد شناخته شد و بعد به ترتیب، راهبرد رقابتی (ST) (با وزن 0/303)، راهبرد محافظه کارانه (WO) (با وزن 0/242) و راهبرد تدافعی (WT) (با وزن 0/135) به عنوان راهبردهای جایگزین پیشنهاد شدند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - رابطه‌ی بین سواد رسانه‌ای و باورهای معرفت‌ شناختی با پذیرش فناوری معلمان شهر یزد
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , شماره 1 , سال 13 , بهار 1402
    این پژوهش با هدف تعیین نقش سواد رسانه‌ای و باورهای معرفت شناختی در پذیرش فناوری معلمان ابتدایی صورت بوده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه‌ی آماری این پژوهش، شامل کلیه‌ی معلمان دوره‌ی اول و دوم ابتدایی شهر یزد در سال تحصیلی 1400-1399 که جمعاً 2982 آموزگا چکیده کامل
    این پژوهش با هدف تعیین نقش سواد رسانه‌ای و باورهای معرفت شناختی در پذیرش فناوری معلمان ابتدایی صورت بوده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه‌ی آماری این پژوهش، شامل کلیه‌ی معلمان دوره‌ی اول و دوم ابتدایی شهر یزد در سال تحصیلی 1400-1399 که جمعاً 2982 آموزگار بوده است ؛ از مجموع این جامعه‌ی آماری با استفاده از فرمول کوکران تعداد 353 نفر با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری پرسشنامه‌ی پذیرش فناوری دیویس (1986) با پایایی 76/0، سواد رسانه‌ای پاتر(2010) و پایایی 81/0 و باورهای معرفت شناختی شومر (1992) با پایایی 76/0 بودند. روایی هر سه ابزار توسط محققان تایید شده بود. تحلیل داده‌های پژوهش با بهره‌گیری از روش‌های تحلیل همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه انجام شدند. یافته‌های پژوهش نشان داد بین سواد رسانه‌ای و باورهای معرفت ‌شناختی معلمان با پذیرش فناوری آنها همبستگی مثبت و معنی‌داری وجود دارد. در واقع هر چه قدر معلمان دوره‌ی ابتدایی از سواد رسانه‌ای و باورهای معرفت ‌شناسی بالاتری بهره‌مند باشند، به همان میزان از پذیرش فناوری بالاتری برخوردار هستند. نتایج این پژوهش می‌تواند به طور مستقیم بر پذیرش دوره‌های آموزشی آنلاین آینده تأثیر بگذارد و طراحان دوره‌های مجازی قادرند به شکل مطلوبی از آن بهره‌مند شوند. پرونده مقاله