فهرست مقالات روح اله خادم نیا


  • مقاله

    1 - رابطه‌ی بین سواد رسانه‌ای و باورهای معرفت‌ شناختی با پذیرش فناوری معلمان شهر یزد
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , شماره 1 , سال 13 , بهار 1402
    این پژوهش با هدف تعیین نقش سواد رسانه‌ای و باورهای معرفت شناختی در پذیرش فناوری معلمان ابتدایی صورت بوده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه‌ی آماری این پژوهش، شامل کلیه‌ی معلمان دوره‌ی اول و دوم ابتدایی شهر یزد در سال تحصیلی 1400-1399 که جمعاً 2982 آموزگا چکیده کامل
    این پژوهش با هدف تعیین نقش سواد رسانه‌ای و باورهای معرفت شناختی در پذیرش فناوری معلمان ابتدایی صورت بوده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه‌ی آماری این پژوهش، شامل کلیه‌ی معلمان دوره‌ی اول و دوم ابتدایی شهر یزد در سال تحصیلی 1400-1399 که جمعاً 2982 آموزگار بوده است ؛ از مجموع این جامعه‌ی آماری با استفاده از فرمول کوکران تعداد 353 نفر با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری پرسشنامه‌ی پذیرش فناوری دیویس (1986) با پایایی 76/0، سواد رسانه‌ای پاتر(2010) و پایایی 81/0 و باورهای معرفت شناختی شومر (1992) با پایایی 76/0 بودند. روایی هر سه ابزار توسط محققان تایید شده بود. تحلیل داده‌های پژوهش با بهره‌گیری از روش‌های تحلیل همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه انجام شدند. یافته‌های پژوهش نشان داد بین سواد رسانه‌ای و باورهای معرفت ‌شناختی معلمان با پذیرش فناوری آنها همبستگی مثبت و معنی‌داری وجود دارد. در واقع هر چه قدر معلمان دوره‌ی ابتدایی از سواد رسانه‌ای و باورهای معرفت ‌شناسی بالاتری بهره‌مند باشند، به همان میزان از پذیرش فناوری بالاتری برخوردار هستند. نتایج این پژوهش می‌تواند به طور مستقیم بر پذیرش دوره‌های آموزشی آنلاین آینده تأثیر بگذارد و طراحان دوره‌های مجازی قادرند به شکل مطلوبی از آن بهره‌مند شوند. پرونده مقاله