فهرست مقالات لیلا حسینی طبقدهی


  • مقاله

    1 - مطالعه کیفی عوامل مؤثر بر نگهداشت کارکنان دانشی در دانشگاه
    آمـــــوزش و بهبود منابع انسانی , شماره 5 , سال 1 , زمستان 1399
    نگهداشت منابع انسانی از تدابیر و اقدامات مدیریت منابع انسانی است. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر نگهداشتکارکنان دانشی دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران انجام شد. این پژوهش یک مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوایاستقرایی و با هدف کاربردی بود. دادههای آن در سال 13 چکیده کامل
    نگهداشت منابع انسانی از تدابیر و اقدامات مدیریت منابع انسانی است. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر نگهداشتکارکنان دانشی دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران انجام شد. این پژوهش یک مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوایاستقرایی و با هدف کاربردی بود. دادههای آن در سال 1398با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند از نوع گلوله برفی تامرحله اشباع و مصاحبه نیمه ساختار یافته با 28نفراز خبرگان دانشگاهی و متخصصین در حوزه مدیریت منابع انسانی جمعآوری شد. تجزیه تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل واحد معنایی و تکنیک دلفی بود. بعد از تحلیل داده ها، 22کد (شاخص)در قالب 5مفهوم یا عامل شامل مشارکت، سیستم پاداش، طراحی شغلی، معناداری شغل و استقلال عمل برای نگهداشتکارکنان دانشی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران شناسایی شدند. نتایج این پژوهش می تواند به مدیران در ایجادمحیط کاری مناسب و جذاب در کسب فرصت های رشد و بالندگی و افزایش مشارکت کارکنان دانشی در ارزش آفرینی وایجاد مزیت رقابتی یاری کند پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در استقرار سیستم مدیریت دانش با رویکرد فراترکیب
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , شماره 2 , سال 12 , تابستان 1401
    هدف پژوهش حاضر، نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در استقرار سیستم مدیریت دانش با رویکرد فراترکیب در اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران می باشد. روش پژوهش حاضر، کیفی و از نظر هدف بنیادی است که به صورت فراترکیب و با استفاده از مدل هفت مرحله ای سندلوسکی و باروسو (2007)، گ چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر، نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در استقرار سیستم مدیریت دانش با رویکرد فراترکیب در اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران می باشد. روش پژوهش حاضر، کیفی و از نظر هدف بنیادی است که به صورت فراترکیب و با استفاده از مدل هفت مرحله ای سندلوسکی و باروسو (2007)، گردآوری شد. جامعه آماری، پژوهش های پیشین در دسترس در حوزه مدیریت دانش و ملاک اندازه نمونه آماری، کفایت تئوریک می باشد. در این مطالعه پس از طراحی سؤال پژوهشی، جستجوی سیستماتیک طی سال های (2000 الی 2020) انجام شد. پس از انجام مراحل متاسنتز و بازبینی، تعداد 14 مقاله از 152 مقاله یافت شد. نتایج نشان داد، مؤلفه های توانمندی های فن آورانه با شاخص های (تلسط به نرم افزارهای مرتبط، افزایش راندمان و تعاملات با بهره گیری از شبکه داخلی و توانایی استفاده از اینترنت در جهت اهداف آموزشی و پژوهشی) و مؤلفه زیرساخت های فن آورانه با شاخص های (وجود زیرساخت و تجهیزات به روز فن آورانه، ایجاد پایگاه دانش فن آورانه، ایجاد سازوکارهای بحث مجازی، وجود فیبر نوری و رایانه های شخصی، حمایت های لازم در زمینه فن آوری، مستند سازی تجربه ها و استفاده از اینترنت و اینترانت) قابل استناد است. پرونده مقاله