فهرست مقالات سید حسن طالبی


  • مقاله

    1 - تاثیر آموزش محتوی درس زبان انگلیسی عمومی با استفاده از وب‌کوئست بر یادگیری و یادداری دانشجویان
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , شماره 2 , سال 10 , تابستان 1399
    هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر استفاده از وب‌کوئست بعنوان ابزاری فناورانه بر یاددگیری و یادداری مطالب درسی زبان انگلیسی عمومی در محیط دانشگاهی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش شبه آزمایشی است. از کل جامعه آماری دانشجویان که تعداد 133 دانشجوی دختر مقط چکیده کامل
    هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر استفاده از وب‌کوئست بعنوان ابزاری فناورانه بر یاددگیری و یادداری مطالب درسی زبان انگلیسی عمومی در محیط دانشگاهی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش شبه آزمایشی است. از کل جامعه آماری دانشجویان که تعداد 133 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی دانشگاه الزهرا در درس زبان عمومی بود با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، دو کلاس 25 نفره یکی به عنوان گروه کنترل و دیگری به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شد و میزان یادگیری و یادداری مطالب درسی با یک پیش آزمون و دو پس آزمون مورد بررسی قرار گرفت. گروه آزمایش با استفاده از یک وب‌کوئست مورد آموزش قرار گرفت و گروه کنترل به روش سنتی مطالب درس زبان عمومی را فرا گرفت. پس از دو ماه، آزمونی محقق ساخته جهت سنجش یادگیری و پس از یک ماه،‌ همان آزمون مجدد بعنوان سنجش یادداری به دانشجویان داده شد. داده ها نشان داد بین نتایج هر دو آزمون یادگیری و یادداری دانشجویان در مقایسه با گروه سنتی تفاوت معنی داری وجود دارد و می‌توان نتیجه گرفت استفاده از این فناوری در آموزش درس زبان عمومی موثر بوده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - Engineering Students' ESP Problems at Islamic Azad Universities in Mazandaran Province
    Journal of Language and Translation , شماره 4 , سال 12 , تابستان 2022
    Using observation and a semi-structured interview technique, this study aimed at finding the English learning problems of ESP students in engineering departments of Islamic Azad universities across Mazandaran province from the perspectives of 64 ESP students and 32 ESP چکیده کامل
    Using observation and a semi-structured interview technique, this study aimed at finding the English learning problems of ESP students in engineering departments of Islamic Azad universities across Mazandaran province from the perspectives of 64 ESP students and 32 ESP teachers in 33 classes who were selected through convenience sampling method. The procedure used for the observation was a narrative summary which included a comprehensive view of the recorded main events in the summary. The results of the study indicated that there are different types of problems in ESP classes which are related to six main categories: Academic setting, ESP teachers, ESP students, ESP materials, ESP teaching methods, and ESP testing methods. The findings of this research are hoped to provide clear insights for ESP instructors around the problems of ESP programs and motivate material developers and Azad University educational headquarters to find a good way to eliminate these problems and improve the quality of ESP courses for engineering students. پرونده مقاله