-
مقاله
1 - حل معادلات انتگرال ولترای تصادفی به روش شبکه عصبی مصنوعی فازیپژوهش های نوین در ریاضی , شماره 32 , سال 7 , پاییز 1400معادلات انتگرال ولترا به عنوان خروجی مسائل مطرح شده در علوم پایه و مهندسی کاربر ویژه در پیشبرد حل مسائل پیچیده دارند. یکی از انواع پرکاربرد که متشکل از یک فرایند تصادفی تحت حرکت برونی ایجاد میشود، معادلات انتگرال ولترا تصادفی است. حل این نوع از معادلات همواره از چالشه چکیده کاملمعادلات انتگرال ولترا به عنوان خروجی مسائل مطرح شده در علوم پایه و مهندسی کاربر ویژه در پیشبرد حل مسائل پیچیده دارند. یکی از انواع پرکاربرد که متشکل از یک فرایند تصادفی تحت حرکت برونی ایجاد میشود، معادلات انتگرال ولترا تصادفی است. حل این نوع از معادلات همواره از چالشهای محقیقن بوده است. از سوی دیگر با توسعه هوش مصنوعی و ارائه روش شبکه عصبی مصنوعی فازی به عنوان یک مدل الهام گرفته از فرایند تفکر و تجزیه و تحلیل در مغز انسان، مدلهای پیشرفته ای از الگوریتمهای طراحی شده است. برخی از این این الگوریتمهای یادگیری در شبکه عصبی مصنوعی فازی در حل معادلات اسفاده شده است . در این مقاله با استفاده از این روش و طراحی یک الگوریتم یادگیری به حل معادلات انتگرال از نوع ولترای تصادفی میپردازیم. روش ارائه شده در این مقاله علاوه بر داشتن دقت بالاتر نسبت به روشهای پیشین، سرعت بیشتری در حل مسئله را دارا است. این موضوع سبب ایجاد یک سطح اطمینان قابل قبول برای محققان در زمان برخورد با این نوع مسائل میشود. پرونده مقاله -
مقاله
2 - شناسایی، رتبهبندی عوامل مؤثر بر بازاریابی آموزشی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران و ارائه مدل مناسبمدیریت بازاریابی , شماره 2 , سال 15 , تابستان 1399هدف پژوهش شناسایی، رتبهبندی مؤلفههای بازاریابی آموزشی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران و ارائه مدل و همچنین شناسایی و رتبهبندی عوامل درونی و عوامل بیرونی اثرگذار بر بازاریابی آموزشی باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش گردآوری دادهها میدانی و از نظ چکیده کاملهدف پژوهش شناسایی، رتبهبندی مؤلفههای بازاریابی آموزشی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران و ارائه مدل و همچنین شناسایی و رتبهبندی عوامل درونی و عوامل بیرونی اثرگذار بر بازاریابی آموزشی باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش گردآوری دادهها میدانی و از نظر روش اجرا نیز آمیخته (کیفی و کمی) است. جامعه مورد مطالعه در مرحله کیفی شامل کلیه مطلعین کلیدی و خبرگان حوزه بازاریابی آموزشی و در بخش کمی شامل استادان حوزههای مختلف بازاریابی و ذینفعان دانشگاه آزاد اسلامی (واحدهای تهران) میباشد. در بخش کیفی ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی پرسشنامه میباشد. تحلیل دادههای کیفی با روش داده بنیاد سیستماتیک و با استفاده از کدگذاری باز، محوری و انتخابی میباشد. یافتهها: با توجه به نتایج تحلیل مصاحبهها و تجربه مشارکتکنندگان در زمینه موضوع پژوهش، مهمترین عوامل اثرگذار درونی (عواملی که مربوط به داخل سازمان میشود.) بر بازاریابی آموزشی در واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی شامل: 1-منابع مالی 2- فرایند و محصول آموزشی 3- سیاستهای آموزشی دانشگاه 4- اساتید برجسته 5- منابع و امکانات فیزیکی دانشگاه 6- عوامل دانشگاهی و عوامل اثرگذار بیرونی 1- عوامل فردی 2- عوامل سازمانی 3- مسائل مالی و هزینه 4- عوامل مرتبط با آموزش عالی میباشد. در بخش کمی با استفاده ازتکنیک A.H.P این عوامل اولویتبندی و مدل مناسب جهت بازاریابی آموزشی در واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی تهران تدوین شد. راهبردهای بازاریابی آموزشی در واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی تهران شامل مکانیزمهای توسعه بازاریابی، مکانیزمهای مدیریتی و پویایی محیط علمی میباشد. پرونده مقاله -
مقاله
3 - ارائه الگوی مناسب استانداردهای ارزیابی عملکرد اعضای هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهرانرهبری و مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 15 , بهار 1400فرایند ارزیابی عملکرد اساتید به ایجاد سیستم استانداردها، انتظارات عینی از اساتید، و شفافسازی سیستم ارزیابی منجر میشود لذا هدف از انجام این پژوهش، ارائه الگوی مناسب استانداردهای ارزیابی عملکرد هیئتعلمی میباشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی، از نظر دادهها، آمیخته اکت چکیده کاملفرایند ارزیابی عملکرد اساتید به ایجاد سیستم استانداردها، انتظارات عینی از اساتید، و شفافسازی سیستم ارزیابی منجر میشود لذا هدف از انجام این پژوهش، ارائه الگوی مناسب استانداردهای ارزیابی عملکرد هیئتعلمی میباشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی، از نظر دادهها، آمیخته اکتشافی متوالی و نوع مطالعه در بعد کیفی،" داده بنیاد" با رویکرد اشتراوسی و در بعد کمی، پیمایشی مقطعی است. حجم نمونه در بخش کیفی 15 نفر از مدیران گروههای آموزشی و روش نمونهگیری هدفمند بوده است. ابزار پژوهش در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند است. در بخش کمی 30 نفر از اعضای هیئتعلمی شرکت نمودند که نمونهگیری بهصورت تصادفی انجام شد. ابزار پژوهش پرسشنامه ANPبود. در بخش تجزیه و تحلیل داده ها از نرمافزارهای آماریSuper Decision، Lisrel، PLS smart استفاده شد. نتایج پژوهش منجر به شناسایی سه مؤلفه اصلی و دوازده شاخص شد. رتبهبندی شاخصها به ترتیب: در بعد خدمات مشاورهای: مؤلفههای شایستگی روابط خارجی، میان فرهنگی، خلاقیت و نوآوری و فناوری؛ در بعد پژوهش: شایستگی ارتباطی، فناوری نوین، نوآوری و خلاقیت و کارآفرینی و شایستگی شناختی و در بعد آموزش: کیفیت تدریس، شایستگی معنوی، روانشناختی و مدیریتی بهعنوان زیر مؤلفه شناسایی و رتبهبندی شدند. میزان برازش مدل، 62/0 برآورد شد که نشان از برازش قوی الگوی استانداردهای ارزیابی عملکرد اعضای هیئتعلمی دارد. پرونده مقاله -
مقاله
4 - Identifying and Ranking the Criteria for Evaluating the Performance of Azad University Faculty Members by the Analysis Network Process MethodCurriculum Research Journal , شماره 6 , سال 3 , زمستان 1400The main purpose of this study is to identify and rank the criteria for evaluating the performance of Azad University faculty members using the Analysis Network Process method. The research method is mixed. The sample size of the qualitative section was 15 managers of d چکیده کاملThe main purpose of this study is to identify and rank the criteria for evaluating the performance of Azad University faculty members using the Analysis Network Process method. The research method is mixed. The sample size of the qualitative section was 15 managers of departments who were purposefully selected by theoretical sampling strategy. Data collection was a semi-structured interview. The data obtained from the analyzed interviews were coded using the Grounded theory. Its validity and reliability were checked and confirmed using the results of three-way consensus. Data analysis was performed in three stages of open, axial, and selective coding. In open coding, concepts and cues were extracted from the interviews. In the selective coding stage, three categories (training, research, consulting services) were compressed and considered as the main dimensions of performance evaluation, and then four sub-components were conceptualized for each dimension. A total of twelve categories were conceptualized and then the dimensions and components were ranked using super design software. The sample size was a quantitative section of 30 faculty members who were randomly selected and the tool for collecting quantitative findings was a researcher-made questionnaire. It was an Analysis Network Process. Findings showed: The factors of consulting services, research and education are in order of priority. In education, respectively, components of teaching quality, spiritual competence, psychological competence and managerial competence, in research, respectively, components of communication competence, competence of new technologies, competence of innovation and creativity, entrepreneurship and cognitive competence. Intercultural competence, foreign relations competence, and the most and least important in the group that experts can use the above dimensions and components in evaluating the performance of faculty members. پرونده مقاله -
مقاله
5 - Identifying and prioritizing the factors affecting the establishment of long-term relationships with larg supply chain suppliers using the F.AHP technique (Medical equipment companies)پژوهشگر , شماره 1 , سال 6 , زمستان 2021Background: An desirable supply chain can not be one-sided and not considering its various forms causes negative consequences and sometimes deviates from organizational purposes and considered goals in production; The output of this issue led to the formation of the gen چکیده کاملBackground: An desirable supply chain can not be one-sided and not considering its various forms causes negative consequences and sometimes deviates from organizational purposes and considered goals in production; The output of this issue led to the formation of the general principle called larg supply chain management. Objective: Accordingly, the present study was examined with the aim of identifying and prioritizing the factors affecting the establishment of long-term relationships with larg supply chain suppliers (lean, agile, resilient and green) with a fuzzy approach in medical equipment companies. Research Method: This study was applied in term of purpose and descriptive-survey studies in terms of research method in which, using theoretical and empirical foundations, each of the criteria has been determined in different dimensions of the larg supply chain. At first, using the fuzzy Delphi method, the main criteria and in accordance with the larg supply chain were determined. In the second step, these criteria were examined in supply chain companies using a one-sample t-test. In the next step, the determined criteria were prioritized using the opinions of 7 experts and the fuzzy hierarchical technique. پرونده مقاله -
مقاله
6 - An in-depth analysis of the pivotal social factors of higher educational marketing in Tehran IAUsپژوهشگر , شماره 5 , سال 5 , بهار 2020A meticulous analysis of the influential factors in Higher education marketing and the provision of a framework can be beneficial. The present study aimed at the identification and the analysis of the social factors influential in higher education marketing according to چکیده کاملA meticulous analysis of the influential factors in Higher education marketing and the provision of a framework can be beneficial. The present study aimed at the identification and the analysis of the social factors influential in higher education marketing according to which a model was developed. The study was practical in terms of the aim and employed field research and a mixed-method approach (i.e., both quantitative and qualitative analyses). The participants in the qualitative phase included the knowledgeable authorities and experts in marketing and those in the quantitative phase encompassed the marketing professors and beneficiaries of IAU, the deans of Tehran branches and their assistants. The instruments were a semi-structural interview and a questionnaire for the qualitative and quantitative data collection respectively. In order to analyze the obtained qualitative data, grounded theory was employed and axial and selective open coding formed the foundation of quantitative analysis. The findings revealed the most significant social factors as 1) personal factors, 2) organizational factors, 3) financial and expense factors, and 4) higher educational factors. As a result, the mechanisms of expanding marketing along with the dynamicity of the scientific context formed the instructional marketing strategies in different branches of Tehran IAU. پرونده مقاله -
مقاله
7 - Evaluating and prioritizing new methods of marketing health products in the elderly community (Case study of AJA retirees)پژوهشگر , شماره 4 , سال 6 , تابستان 2021The increase in the elderly population in the country and the basic need for health products is an issue that is less considered by humanities experts and more in the field of medical sciences. Perhaps because for us, treatment has always been prior to prevention; Not p چکیده کاملThe increase in the elderly population in the country and the basic need for health products is an issue that is less considered by humanities experts and more in the field of medical sciences. Perhaps because for us, treatment has always been prior to prevention; Not prevention to cure! The purpose of this study is to introduce new methods of marketing health products for the elderly in order to increase the desire to consume health products among this group and reduce their per capita medical costs. Research Methods; Survey and step by step and data collection tools; Interviews and questionnaires are open and closed. The research study community is Army retried (AJA) with more than 260,000 elderly retirees. Direct staffs of various departments (all of whom are senior officers) were identified as research experts and the required information was collected during 5 stages of interviews and questionnaires from experts. Finally, 10 marketing methods for health products related to the elderly community through The Weighted Aggregates Sum Product Assessment (WASPAS) model in Excel software are prioritized and presented as a model for performance. Vertical marketing with 0.825, Word of mouth marketing with 0.787, Information marketing with 0.783, behavioral marketing with 0.770, Newspaper marketing with 0.647, One to one marketing with 0.584, Scientific marketing with 0.566, Catalog Marketing with 0.546, Traditional marketing with 0.533 and finally Analytical marketing with 0.416 Index with λ = 0.5; are the most effective methods of marketing health products in the elderly community of the country. پرونده مقاله -
مقاله
8 - بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت اکوسیستم نوآوری SME'S با استفاده از AHP فازیاقتصاد محاسباتی , شماره 1 , سال 1 , زمستان 1400در شرایط سخت بازار، نوآوری خلق، توسعه و پیادهسازی ایدههای جدید یا به صورت بهبود در محصولات، فرآیندها و راهبردهای فعلی است که در نهایت موجب موفقیت تجاری و رهبری بازار میشود و ارزشی را برای ذینفعان ایجاد میکند و باعث رشد اقتصادی و بهبود استانداردهای زندگی میشود.اکوس چکیده کاملدر شرایط سخت بازار، نوآوری خلق، توسعه و پیادهسازی ایدههای جدید یا به صورت بهبود در محصولات، فرآیندها و راهبردهای فعلی است که در نهایت موجب موفقیت تجاری و رهبری بازار میشود و ارزشی را برای ذینفعان ایجاد میکند و باعث رشد اقتصادی و بهبود استانداردهای زندگی میشود.اکوسیستم نوآوری به عنوان یک محیط فیزیکی توصیف میشود که اشاره دارد به شبکهها یا خوشههایی از کارآفرینان، مخترعین، شرکتها، دانشگاهها، آزمایشگاههای تحقیقاتی، آژانسهای دولتی و دیگر مؤسسات و منابع که هدف آنها رسیدن به یک فرآیند جدید یا توسعه محصول است. از اینرو، هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت اکوسیستم نوآوری SME'S میباشد. این تحقیق از نظر روش، از نوع تحقیق توصیفی – پیمایشی است که شامل جمعآوری اطلاعات به طور مستقیم از گروهی از افراد است. بعد از شناسایی عوامل مؤثر از طریق روش کتابخانهای و مصاحبه با مدیران مستقر در پارکهای علم و فناوری، پرسشنامه دلفی به منظور شناسایی مهمترین شاخصها در جامعه آماری متشکل از شرکتهای مستقر در پارکهای علموفناوری تهران، پردیس و شهر قم اجرا گردید. سپس به منظور اولویتبندی این عوامل از پرسشنامه AHP استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر، اکوسیستمهای نوآوری را یاری میرساند تا با شناسایی و به کار بردن عوامل مؤثر در موفقیت خود موجبات ارتقاء کسبوکارهای کوچک و همچنین استارتآپها و باقی ماندن در عرصه رقابت را فراهم کنند. پرونده مقاله -
مقاله
9 - ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارمدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 4 , سال 13 , پاییز 1400پژوهش حاضر به شناسایی مولفه ها و شاخص های موثر برای ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه پذیرفته شده در بورس پرداخته است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف جز پژوهش های کاربردی و از لحاظ ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه می باشد. جهت شناسایی مولفه ها و شاخص های چکیده کاملپژوهش حاضر به شناسایی مولفه ها و شاخص های موثر برای ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه پذیرفته شده در بورس پرداخته است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف جز پژوهش های کاربردی و از لحاظ ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه می باشد. جهت شناسایی مولفه ها و شاخص های ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه در بورس ، مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی شامل کتب، مستندات، مقالات و تحقیقات سایر پژوهش گران داخلی و خارجی انجام شد. شاخص ها پس از استخراج نظر خبرگان( 17نفر از کارشناسان و نمایندگان بیمه مرکزی) با به کارگیری روش دلفی بازبینی شد. برای شناسایی شاخص ها از نرم افزار Excel و آزمون تی تست و پس از آن برای اولویت بندی مولفه ها از تکنیک تحلیل شبکه ای AHP از نرم افزار AHP Solver استفاده شد. مهم ترین شاخص ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه در بورس ، ضریب خسارت بیمه می باشد و اولویت دوم، سودآوری اولویت سوم، قابلیت اعتماد سرمایه گذاران اولویت چهارم، گستردگی شبکه فروش و اولویت پنجم، حجم قرارداد می باشد. با توجه به نتایج از بین 17 بیمه در بورس ، بیمه پارسیان بیشترین امتیاز را کسب کرد و شرکت بیمه سامان، کمترین امتیازرا کسب کرد پرونده مقاله -
مقاله
10 - تدوین استانداردهای عملکرد اعضای هیأتعلمی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظریه داده بنیادمطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی , شماره 5 , سال 1 , زمستان 1400هدف این پژوهش ارائه الگوی استانداردهای عملکرد اعضای هیأتعلمی است. تا به ایجاد سیستم استانداردها در عملکرد دست یابد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر دادهها، آمیخته و نوع مطالعه در بعد کیفی، " داده بنیاد" با رویکرد نظاممند است و در بعد کمی پیمایشی است. حجم نمونه کیف چکیده کاملهدف این پژوهش ارائه الگوی استانداردهای عملکرد اعضای هیأتعلمی است. تا به ایجاد سیستم استانداردها در عملکرد دست یابد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر دادهها، آمیخته و نوع مطالعه در بعد کیفی، " داده بنیاد" با رویکرد نظاممند است و در بعد کمی پیمایشی است. حجم نمونه کیفی 15 نفر از مدیر گروههای آموزشی و نمونهگیری هدفمند و ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختارمند است. در بخش کمی 30 نفر از اعضای هیئتعلمی شرکت نمودند که نمونهگیری بهصورت تصادفی انجام شد و ابزار آن پرسشنامه محقق ساخت بود. این پژوهش: پس از تحلیل مصاحبه ها و تعاریف نظری به مدل پارادایمی دست یافت. این موضوع در پی مدیریت عملکرد به انتظارات می پردازد، انتظاراتی که ابزار تأمین آن، شایستگی ها هستند. در زمینه ای از نیم رخ های شغلی، استانداردهای ایزو مدیریت منابع انسانی و مدل های شایستگی، درحالی که شرایط مداخله گر مانند دستورالعمل ها و سیاست گذاری های خرد و کلان، می توانند شاخص ها را تحت تأثیر قرار دهند. سپس مقوله های حاصل از کدهای باز، محوری و انتخابی و زیر مؤلفه های آن ها و راهبردهای پژوهش و پیامدهای اجرای این الگو در عملکرد شکل گرفت. سه مؤلفه اصلی و دوازده شاخص شناسایی شد. رتبهبندی شاخصها به ترتیب: در بعد ارائه خدمات مشاورهای: مؤلفههای شایستگی روابط خارجی، میان فرهنگی، خلاقیت و نوآوری و فناوری، در بعد پژوهش: شایستگی ارتباطی، فناوری نوین، نوآوری و خلاقیت و کارآفرینی و شایستگی شناختی و در بعد آموزش: کیفیت تدریس، شایستگی معنوی، روانشناختی و مدیریتی رتبهبندی شدند. پرونده مقاله -
مقاله
11 - Numerical solution of a system of fuzzy polynomial equations by modified Adomian decomposition methodJournal of Linear and Topological Algebra , شماره 4 , سال 6 , تابستان 2017In this paper, we present some efficient numericalalgorithm for solving system of fuzzy polynomial equations based on Newton'smethod. The modified Adomian decomposition method is applied toconstruct the numerical algorithms. Some numerical illustrationsare given to show چکیده کاملIn this paper, we present some efficient numericalalgorithm for solving system of fuzzy polynomial equations based on Newton'smethod. The modified Adomian decomposition method is applied toconstruct the numerical algorithms. Some numerical illustrationsare given to show the efficiency of algorithms. پرونده مقاله -
مقاله
12 - شناسایی عوامل موثر بر کیفیت آموزش(مبتنی بر یادگیری مغز محور )تحقیقات مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 12 , بهار 1400هدف از این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر کیفیت آموزش مبتنی بر یادگیری مغزمحور میباشد .در سالهای اخیر" آموزش مغزمحور "به عنوان الگویی مؤثر برای ایجاد تحول در آموزش، پژوهشگران و کارگزارانآموزشی را به خود متوجه نموده است .روش پژوهش از نظر هدف کاربردی است و از نظر نوع دا چکیده کاملهدف از این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر کیفیت آموزش مبتنی بر یادگیری مغزمحور میباشد .در سالهای اخیر" آموزش مغزمحور "به عنوان الگویی مؤثر برای ایجاد تحول در آموزش، پژوهشگران و کارگزارانآموزشی را به خود متوجه نموده است .روش پژوهش از نظر هدف کاربردی است و از نظر نوع دادهها، این پژوهش دارای رویکرد کیفی بوده و از روش نظریه دادهبنیاد به عنوان روش پژوهش استفاده شده است. در بخش کیفی، داده های گرد اوری شده از طریق مصاحبه، با استفاده از شیوههای کدگذاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج بصورت ابعاد مفاهیم اصلی و فرعی و مقولهها مشخص شدهاند. جامعه-آماری شامل 10 نفرخبرگان مطلع به موضوع که با نمونهگیری به روش گلولهبرفی انتخاب شدند. پس از مطالعه مبانی نظری موجود و مصاحبه با افراد صاحب نظر در زمینه یادگیری مغزمحور، مقولههای اصلی و فرعی مربوط به پدیده یادگیری مغز محور احصا و عوامل علی موثر بر این پدیده شامل فیزیولوژی مغز، جستجوی معنا، ادراکات، عوامل محیطی، نقش معلم و فعالیتهای بدنی شناسایی شدند. همچنین عوامل زمینهای شامل دیدگاه سازمانهای آموزشی و پشتیبانی از سبک یادگیری مغزمحور که در کیفیت آموزشی موثر بودند. با توجه به نظرات خبرگان راهبردهایی چون تغییر نگرش از طریق آموزش، ایجاد محیط آموزشی مناسب و آموزش یادگیری مغزمحور به معلمان میتواند در زمینه بالابردن کیفیتآموزشی موثر باشد. الگوهای دارای بار هیجانی و عاطفی به درک مفاهیم و یادسپاری بهتر تجارب یادگیری و هدایت توجه افراد کمک میکنند. مطالعه ابعاد هیجانی-فیزیولوژیکی مغز از دیدگاه زیست شناختی علمی جدید و بسیار مهم به شمار میروند پرونده مقاله