فهرست مقالات فاطمه نورشرق


  • مقاله

    1 - Identifying Components of the Ethical Marketing System Based on Islamic-Iranian Approach
    Journal of System Management , شماره 2 , سال 5 , بهار 2019
    The present study is conducted to identify the components of the establishment of an ethical marketing system based on the Islamic-Iranian approach with emphasis on the food industry. In terms of its purpose and in terms of its nature, it is a descriptive analytic type, چکیده کامل
    The present study is conducted to identify the components of the establishment of an ethical marketing system based on the Islamic-Iranian approach with emphasis on the food industry. In terms of its purpose and in terms of its nature, it is a descriptive analytic type, and collects statistical data using a library methodology for research literature and Delphi method based on an expert opinion survey. In order to achieve the purpose, through an applied approach and through a survey method, a researcher-made questionnaire based on the components of the establishment of an ethical marketing system based on the Islamic-Iranian approach compiled. Then, through the Delphi technique, which is a reliance on thought and use of expert knowledge and views and after three stages, the agreement and consensus of the Delphi group have reported on the components for the establishment of the ethical marketing system based on Islamic-Iranian approach. In order to consider the scientific and technical aspects, 30 experts in marketing system (marketing professors and experts in food industry marketing) were determined. Data analysis has been done with a mixed approach based on deep and structured studies and through content analysis. The results showed that social norms, organizational norms, green norms, individual norms, 4 ps norms and religious norms are among the requirements of establishing an ethical marketing system based on the Islamic-Iranian approach with emphasis on food industry. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی عوامل محیطی مؤثر بر نظام بازاریابی اخلاقی بر اساس مدل پیرس و رابینسون مبتنی بر رهیافت اسلامی– ایرانی با تأکید بر صنایع غذایی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 1 , سال 12 , بهار 1399
    با توجه به اهمیت بازار و نقش هنجارها و ارزش ها در کنترل آن در تحقیق حاضر به بررسی محیط‌های مؤثر بر هنجارهای اخلاقی بازاریابی پرداخته‌شده است که باهدف بررسی عوامل محیطی مؤثر بر نظام بازاریابی اخلاقی بر اساس مدل پیرس و رابینسون مبتنی بر رهیافت اسلامی– ایرانی با تأکی چکیده کامل
    با توجه به اهمیت بازار و نقش هنجارها و ارزش ها در کنترل آن در تحقیق حاضر به بررسی محیط‌های مؤثر بر هنجارهای اخلاقی بازاریابی پرداخته‌شده است که باهدف بررسی عوامل محیطی مؤثر بر نظام بازاریابی اخلاقی بر اساس مدل پیرس و رابینسون مبتنی بر رهیافت اسلامی– ایرانی با تأکید بر صنایع غذایی استان اصفهان انجام‌یافته است. تحقیق حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ ماهیت، توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است و در زمره مطالعات میدانی قرار دارد. در این تحقیق از روش کتابخانه‌ای برای تهیه ادبیات تحقیق و از روش دلفی مبتنی بر تحقیقات میدانی و ابزار پرسشنامه، برای جمع‌آوری داده‌های آماری استفاده‌شده است. پرسشنامه ی پژوهش بر اساس مؤلفه‌های بازاریابی اخلاقی با توجه به فرهنگ اسلامی ایرانی مبتنی بر محیط ها و هنجارها تدوین گردیده و روایی پرسش‌نامه به روش محتوایی توسط متخصصان و به روش صوری توسط تعدادی از افراد جامعه آماری و به روش آماری تحلیل عاملی مرتبه اول تائید شده است. پایایی کل پرسش‌نامه با آلفای کرونباخ 810/0 تائید گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل 30 نفر از اعضای هیئت‌علمی و متخصصین بازاریابی به‌عنوان خبرگان در روش دلفی و 1660 نفر از مدیران ارشد، مدیران اجرایی و مدیران بازاریابی و فروش صنایع غذایی استان اصفهان بودند. حجم نمونه ی مورد تحلیل براساس فرمول کوکران 315 نفر براورد گردید. در تحلیل داده های آماری از دو روش آمار توصیفی و استنباطی در محیط نرم افزارهای SPSS ، LISREL و PLS استفاده‌شده است. نتایج و یافته های تحلیل داده ها نشان داد که؛ محیط وظیفه‌ای سازمان بر کلیه هنجارها تأثیر معنی دار داشت. محیط داخلی سازمان بر کلیه هنجارها به جز هنجارهای اجتماعی و هنجارهای مذهبی تأثیر معنی دار داشت و محیط دوردست سازمان بر کلیه هنجارها به جز هنجارهای فردی، تأثیر معنی دار داشت. پرونده مقاله