اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ، جواب ﻣﻌﺎدﻻت دﯾﻔﺮاﻧﺴﯿﻞ ﺗﺎﺧﯿﺮی ﺧﻄﯽ و ﻏﯿﺮ ﺧﻄﯽ را در فضای هستهی بازتولید بدست میآوریم. ﺑﺪین ﻣﻨﻈﻮر با توجه به ﻣﻌﺎدله مذکور و ﺷﺮاﯾﻂ ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ آن، یک ﻋﻤﻠﮕﺮ ﺧﻄﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ میکنیم و در ادامه با استفاده از ﻋﻤﻠﮕﺮ اﻟﺤﺎﻗﯽ آن و ﺗابع ﻫﺴته ﺑﺎزﺗﻮﻟید یک دستگاه متعامد یکه کامل برا چکیده کامل
اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ، جواب ﻣﻌﺎدﻻت دﯾﻔﺮاﻧﺴﯿﻞ ﺗﺎﺧﯿﺮی ﺧﻄﯽ و ﻏﯿﺮ ﺧﻄﯽ را در فضای هستهی بازتولید بدست میآوریم. ﺑﺪین ﻣﻨﻈﻮر با توجه به ﻣﻌﺎدله مذکور و ﺷﺮاﯾﻂ ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ آن، یک ﻋﻤﻠﮕﺮ ﺧﻄﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ میکنیم و در ادامه با استفاده از ﻋﻤﻠﮕﺮ اﻟﺤﺎﻗﯽ آن و ﺗابع ﻫﺴته ﺑﺎزﺗﻮﻟید یک دستگاه متعامد یکه کامل برای فضای هستهی بازتولید بدست میآوریم. سپس جواب ﻣﻌﺎدﻻت ﻣﺬﮐﻮر را بر حسب یک سری از ﺗﻮاﺑﻊ پایهای بدست میآوریم. در واﻗﻊ ﺟﻮاب ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ بهصورت ﯾﮏ ﺳﺮی ﻧﺎﻣﺘﻨﺎﻫﯽ ﻧﻤﺎﯾﺶ داده میشود و با اﺳﺘﻔﺎده از ﯾﮏ روش تکراری، ﺟﻮاب ﺗﻘﺮﯾﺒﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﺳﺮی ﻣﺬﮐﻮر ﺑﺪﺳﺖ آورده میشود. بهعنوان یکی از اهداف اصلی, آﻧﺎﻟﯿﺰ ﻫﻤﮕﺮاﯾﯽ و ﺧﻄﺎ را برای روش ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ در حل معادلات دیفرانسیل تاخیری بررسی میکنیم. در ﭘﺎﯾﺎن ﺑﺮﺧﯽ از ﻣﺜﺎﻟﻬﺎی ﻋﺪدی ﺑﺮای ﻧﺸﺎن دادن درﺳﺘﯽ و ﮐﺎرﺑﺮد روش ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ و ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞ از اﯾﻦ روش ﺑﺎ ﺟﻮاب دﻗﯿﻖ ﮐﺎرﻫﺎی ﻗﺒﻠﯽ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ میشوند. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه از ﻣﺜﺎﻟﻬﺎی ﻋﺪدی ﻧﺸﺎن میدهد ﮐﻪ روش ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی ﻣﻔﯿﺪ و مناسب است.
پرونده مقاله
مقدمه و هدف پژوهش: با ظهور و گسترش فناوریهای مدرن اطلاعاتی، سازمانها برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود نیازمند داشتن نیروهای متخصص، توانمند و شایسته هستند. هدف این پژوهش بررسی نقش آمادگی الکترونیکی در توسعه منابع انسانی میباشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر چکیده کامل
مقدمه و هدف پژوهش: با ظهور و گسترش فناوریهای مدرن اطلاعاتی، سازمانها برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود نیازمند داشتن نیروهای متخصص، توانمند و شایسته هستند. هدف این پژوهش بررسی نقش آمادگی الکترونیکی در توسعه منابع انسانی میباشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها؛ توصیفی از نوع پیمایشی است.
روش پژوهش: جامعه آماری پژوهش (شرکتهای فعال در حوزه نفت و گاز شهرستان عسلویه) حدود 400 نفر بوده که با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه آماری شامل 196 نفر میباشد. برای تعمیمپذیری بیشتر حدود 270 پرسشنامه در بین پاسخدهندگان توزیع شده که با نرخ برگشت 92 درصد؛ تعداد 236 پرسشنامه مورد تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه و روش نمونهگیری هدفمند و غیرتصادفی است. همچنین، روایی صوری، محتوای و سازه پرسشنامه با کمک اساتید و خبرگان صاحبنظر و تحلیلهای آماری مورد تأیید قرار گرفت. پایایی هر دو پرسشنامه پژوهش از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه آمادگی الکترونیکی و توسعه منابع انسانی 87/0 و 79/0 محاسبه و مورد تأیید قرار گرفت.
نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان میدهد که میزان آمادگی الکترونیکی روی توسعه منابع انسانی دارای تأثیر مثبت و معنادرای است. همچنین مشخص گردید که آمادگی الکترونیکی بیشترین تأثیر را روی بعد توسعه اجتماعی منابع انسانی و کمترین تأثیر را روی بعد توسعه آموزشی منابع انسانی دارد.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش فناوری اطلاعات در توانمندسازی کارکنان از طریق فرهنگ سازمانی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها از نوع پیمایشی بوده و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان سازمان تأمین اجتماعی استان بوشهر چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش فناوری اطلاعات در توانمندسازی کارکنان از طریق فرهنگ سازمانی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها از نوع پیمایشی بوده و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان سازمان تأمین اجتماعی استان بوشهر میباشد که حدود 350 نفر و حجم نمونه 196 نفر بوده است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون، فناوری اطلاعات محمودی و توانمندسازی کارکنان توماس و ولتهوس در مقیاس پنج درجهای لیکرت بوده است. روایی هر سه پرسشنامه از نظر صوری، محتوایی و سازه مورد بررسی قرار گرفته و پایایی آنها نیز با اجرای آزمایشی و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، به ترتیب برابر با 86/0، 75/0 و 81/0 بدست آمده است. دادههای گردآوری شده با استفاده از نرمافزارهای آماری SPSS و LISREL مورد تحلیل قرار گرفتهاند. نتایج پژوهش نشان داد که رابطه علی قوی بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان و نیز میان فناوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی وجود دارد. همچنین، یافتههای تحقیق نشان داد که فرهنگ سازمانی در مجموع میتواند به افزایش رابطه بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان منجر شود؛ ولی اثر مستقیم فناوری اطلاعات بر توانمندسازی بیشتر از اثر غیرمستقیم آن از طریق فرهنگ سازمانی است.
پرونده مقاله
برنامهریزی فضایی عبارتست از، نحوه توزیع و سازمانیابی انسان و فعالیتها در پهنه سرزمین. در اصل برنامه فضایی، برنامهریزی ساختار کالبدی و فعالیتی سطح مورد برنامهریزی است.نخستین کار در فرآیند برنامهریزی در سطوح کلان،تعیین مناطقی به عنوان واحدهای همگن برنامهریزی میباش چکیده کامل
برنامهریزی فضایی عبارتست از، نحوه توزیع و سازمانیابی انسان و فعالیتها در پهنه سرزمین. در اصل برنامه فضایی، برنامهریزی ساختار کالبدی و فعالیتی سطح مورد برنامهریزی است.نخستین کار در فرآیند برنامهریزی در سطوح کلان،تعیین مناطقی به عنوان واحدهای همگن برنامهریزی میباشد.از این رو هدف این پژوهش تعیین مناطق همگن برنامهریزی در سطح استان تهران با تأکید بر نظام برنامهریزی شهری و روستایی در این منطقه کلانشهری است.نوع پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی ـ تحلیلی است. در این مقاله برای تعیین مناطق همگن از3 شاخص پایه:محیط انسانساخت، محیط اجتماعی ـاقتصادی و محیط طبیعی با زیرمجموع 22 شاخص استفاده شده است. برای تعیین مناطق همگن برنامهریزی از روش خوشهبندی k-mean استفاده شده است.خوشهبندی روشهایی را شامل میشود که با استفاده از آنها دادههای چند متغیری را در میان گروهها یا خوشهها سازمان میدهد، البته بر اساس همگنی میان اشیاء بطوریکه مواردی که در گروه یکسان قرار میگیرند از شباهت بسیار زیادی برخوردار هستند. برای انجام خوشهبندی، لایهها پس از طی فرآیند پردازش، تغییر و انجام محاسبات در محیطهای نرمافزاری Arc gis و Matlab،به صورت 4 منطقه پایه و همگن برنامهریزی در قالب نقشه نمایش و محدودههای هریک از پهنهها مشخص و برای هرکدام راهبردهایی ارائه شد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد