فهرست مقالات مهتاب  یکانی


  • مقاله

    1 - نقش میانجی خودکار آمدی در رابطه بین فراشناخت و اضطراب رایانه‌ای دختران دانشجو
    پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری , شماره 58 , سال 15 , زمستان 1402

    چکیده هدف پژوهش بررسي نقش میانجی خودکار آمدی در رابطه بین فراشناخت و اضطراب رایانه‌ای دختران دانشجو بود. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی به شیوه معادلات ساختاری و مقطعی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دختران دانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده روانشناسی واحد تهران مرکز به چکیده کامل

    چکیده هدف پژوهش بررسي نقش میانجی خودکار آمدی در رابطه بین فراشناخت و اضطراب رایانه‌ای دختران دانشجو بود. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی به شیوه معادلات ساختاری و مقطعی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دختران دانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده روانشناسی واحد تهران مرکز به تعداد 1600 نفر در سال تحصیلی 1402-1401 بود كه با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد ۲۲۵ دانشجوی دختر به عنوان نمونه انتخاب شده و به پرسشنامه‌‌های فراشناخت ولز، کاترایت و‌‌هاتن، اضطراب رایانه ای‌‌هاینس، گلاس و نایت و خودکارامدی شررو مادوکس پاسخ دادند. تحلیل داده‌ها با بهره گیری از مدل معادلات ساختاری ونرم افزارهای spss18 وAmoss23 انجام پذیرفت. نتايج نشان داد که فراشناخت و خودکارآمدی بر اضطراب رایانه‌ای اثری برابر ۲۶۲/0 و ۲۴۹/0 دارند و مسیرهای فراشناخت وخودکار امدی به طورمشخص ۸۰/0 و ۷۲./0 از واریانس مشترک اضطراب رایانه‌ای را تبیین وپیش بینی می‌کنند. نتایج پژوهش همچنين نشان داد که مدل معادلات ساختاری پژوهش دارای برازش مناسبی می‌باشد و نتایج حاکی از آن بود که باورهای فراشناختی وخودکارامدی در اضطراب رایانه‌ای بسیار تاثیرگذار است. کلیدواژه‌ها: خودکار آمدی عمومی، فرا شناخت، اضطراب رایانه.

    پرونده مقاله