فهرست مقالات سید احمد احمدی


  • مقاله

    1 - بررسی رابطه ی ویژگی های شخصیتی با تعهد سازمانی در مدیران و معلمان مدارس ابتدایی،راهنمایی و متوسطه شهرستان خوانسار
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 1 , زمستان 1389
    هدف اصلی این پژوهش، بررسی رابطه ی ویژگی های شخصیتی مدیران و معلمان مدارس شهرستان خوانسار با تعهد سازمانی آنان بود . فرضیات تحقیق با در نظر گرفتن پنج ویژگی شخصیتی (روان رنجورخویی، برون گرایی، هم سازی ، تجربه پذیری و وظیفه شناسی) و سه بعد تعهد سازمانی (عاطفی، مستمر و هنج چکیده کامل
    هدف اصلی این پژوهش، بررسی رابطه ی ویژگی های شخصیتی مدیران و معلمان مدارس شهرستان خوانسار با تعهد سازمانی آنان بود . فرضیات تحقیق با در نظر گرفتن پنج ویژگی شخصیتی (روان رنجورخویی، برون گرایی، هم سازی ، تجربه پذیری و وظیفه شناسی) و سه بعد تعهد سازمانی (عاطفی، مستمر و هنجاری ) مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش از روش توصیفی و از نوع همبستگی استفاده شد. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه مدیران و معلمان مدارس شهر خوانسار بالغ بر 266 نفر در سال 88 بود که با استفاده از شیوه ی سرشماری ، کلیه ی مدیران ( 30 نفر ) و با - تحصیلی 89 استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم ( 140 نفر) از معلمان به عنوان نمونه انتخاب گردیدند . برای جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه پنج عاملی 0 و پرسشنامه ی تعهد سازمانی آلن و میر با / شخصیت مک کرا و کاستا با ضریب اعتبار 79 0 استفاده گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش ، از نرم / ضریب اعتبار 75 در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. یافته های تحقیق آشکار SPSS افزار ساختند که بین ابعاد پنج گانه شخصیت مدیران و معلمان با تعهد سازمانی آنان رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد. هم چنین نتایج تحلیل رگرسیون به روش مرحله ای نشان داد که از میان ابعاد پنج گانه ی شخصیت، ابعاد (روان رنجورخویی، برون گرای ی، هم سازی و وظیفه شناسی) از توان پیش بینی بعد عاطفی تعهد سازمانی ، ابعاد (روان رنجورخو یی و وظیفه شناسی) از توان پیش بینی بعد مستمر تعهد سازمانی و بعد (وظیفه شناسی ) از توان پیش بینی بعد هنجاری تعهد سازمانی برخوردار می باشند.   پرونده مقاله