فهرست مقالات  


  • مقاله

    1 - بررسی عوامل مؤثر بر رفاه الکترونیکی مشتریان زن بر خرید از برندهای فروشگا‌ه‌های الکترونیک در زمان بحران‌های پاندمیک
    فصلنامه زن و جامعه , شماره 2 , سال 15 , تابستان 1403
    هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه عوامل مؤثر بر رفاه الکترونیکی مشتریان زن و قصد استفاده مداوم انجام شد.
    روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی است. در فرآیند انجام این پژوهش، به یک مورد کاوی د چکیده کامل
    هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه عوامل مؤثر بر رفاه الکترونیکی مشتریان زن و قصد استفاده مداوم انجام شد.
    روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی است. در فرآیند انجام این پژوهش، به یک مورد کاوی در میان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا پرداخته شد و 384 نفر از مشتریان زن این فروشگاه با روش نمونه‌گیریِ در دسترس از یک جامعه‌یِ نامحدود، به‌ عنوان نمونه‌ آماری انتخاب شدند. داده‌های مطالعه با استفاده از پرسش‌نامه گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز با نرم‌افزار اس پی اس اس 23 و اموس 23 انجام شد.
    یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که تمامی عوامل مورد بررسی (اثر انتظار عملکرد، انتظار تلاش، تأثیر اجتماعی، تسهیل شرایط، انگیزه لذت‌جویانه، ارزش قیمت، عادت داشتن، بررسی برخط، پیگیری برخط و رتبه‌بندی برخط) بر رفاه الکترونیکی مشتریان زن و به‌ تبع آن بر قصد استفاده مداوم آنها از محصولات فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، اثر مثبت و معناداری دارند.
    نتیجه‌گیری: نتایج حاکی از آن است که در دنیای مجازی و درگیر کرونا، مفهوم «رفاه الکترونیکی شهروندان زن» به ضرورات تبدیل شده و در چنین شرایطی ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان زن نه تنها یک انتخاب، بلکه یک الزام است. پرونده مقاله