فهرست مقالات اله نظر علی صوفی


  • مقاله

    1 - تأثیر ذهن آگاهی بر سر زندگی تحصیلی با نقش میانجی عملکرد خانواده در بین دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
    مهارت های روانشناسی تربیتی , شماره 57 , سال 15 , بهار 1403

    پژوهش حاضر با هدف تأثیر ذهن آگاهی بر سر زندگی تحصیلی با نقش میانجی عملکرد خانواده در بین دانش آموزان پایه ششم ابتدایی انجام شد. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از منظر گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی براساس مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان اراک در سال تحصیلی 1402-1401 به تعداد 6000 دانش آموز بود که با استفاده از جدول کرجسی- مورگان تعداد 382 نفر از دانش آموزان به عنوان نمونه با روش نمونه گیری سیستماتیک انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های سرزندگی تحصیلی دهقانی زاده و چاری (1391)، پرسشنامه بیر و همکاران (2012)، پرسشنامه عملکرد خانواده (ایپستین و همکاران (1983) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی روابط علی بین متغیرها از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که ذهن آگاهی بر سرزندگی تحصیلی (231/0)، ذهن آگاهی بر عملکرد خانواده (677/0)، عملکرد خانواده بر سرزندگی تحصیلی (492) تأثیر مثبت و مستقیم و ذهن آگاهی بر سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه ای عملکرد خانواده (333/0) تأثیر مثبت و غیر مستقیم دارد.

     

    پرونده مقاله