فهرست مقالات علی ملا حسینی


  • مقاله

    1 - بررسی رابطه عزت نفس اجتماعی مدیران آموزشی با گرایش به رهبری زهرآگین مدیران آموزشی مدارس متوسطه دوم
    تحقیقات مدیریت آموزشی , شماره 57 , سال 15 , پاییز 1402

    هدف پژوهش حاضر ، بررسی رابطه عزت نفس اجتماعی مدیران آموزشی با گرایش به سبک رهبری زهر آگین مدارس بود.جامعه آماری این پژوهش 25 نفر از مدیران آموزشی متوسطه که در سال تحصیلی 1402-1401 مشغول بوده که به علت کم بودن حجم جامعه آماری همه آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند همچنین چکیده کامل

    هدف پژوهش حاضر ، بررسی رابطه عزت نفس اجتماعی مدیران آموزشی با گرایش به سبک رهبری زهر آگین مدارس بود.جامعه آماری این پژوهش 25 نفر از مدیران آموزشی متوسطه که در سال تحصیلی 1402-1401 مشغول بوده که به علت کم بودن حجم جامعه آماری همه آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند همچنین برای سنجش میزان گرایش به سبک رهبری زهر آگین 830 نفر معلمان به عنوان جامعه آماری و از بین آنان 285 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری اطلاعات توصیفی و از نوع همبستگی است و به صورت میدانی داده ها بر اساس پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و پرسشنامه رهبری اشمیت (2008) جمع آوری و جهت تجزیه و تحلیل از شاخص های توصیفی و تحلیل مسیر از نرم افزار SPSS استفاده شد. سپس جهت تایید و رد نمودن فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون و برای پیش بینی از رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج داده ها نشان میدهد که بین عزت نفس اجتماعی و رهبری زهر آگین رابطه منفی وجود دارد. یعنی هر قدر عزت نفس اجتماعی مدیران بالاتر باشد کمتر از سبک رهبری زهر آگین استفاده میکنند و باید در انتخاب مدیران آموزشی بر اساس ملاک ها و شاخص های علمی صورت گیرد تا سیستم آموزشی کمتر آسیب ببیند.

    پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی رابطه بین سبک رهبری زهرآگین مدیران مدارس با سکوت سازمانی معلمان مرد مدارس مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان تاکستان
    تحقیقات مدیریت آموزشی , شماره 59 , سال 15 , بهار 1403

    پژوهش حاضر، با هدف رابطه بین سبک رهبری زهرآگین مدیران مدارس با سکوت سازمانی معلمان مرد مدارس مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان تاکستان صورت گرفت. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری داده¬ها توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری در تحقیق حاضر شامل 1 چکیده کامل

    پژوهش حاضر، با هدف رابطه بین سبک رهبری زهرآگین مدیران مدارس با سکوت سازمانی معلمان مرد مدارس مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان تاکستان صورت گرفت. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری داده¬ها توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری در تحقیق حاضر شامل 105 نفرمعلمان مرد مقطع ابتدایی شهرستان تاکستان بود که به روش تمام شماری مورد مطالعه قرار گرفت. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد رهبری زهر آگین (اشمیت ۲۰۰۸) و پرسشنامه سکوت سازمانی توسط (واكولا و بورادوس در سال ۲۰۰۵) بود. جهت تعیین روایی پرسشنامه، از روایی محتوایی و سازه استفاده شد و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ(812/0) ارزیابی شد. نتایج تحقیق نشان داد بین سبک رهبری زهرآگین مدیران مدارس با سکوت سازمانی معلمان مرد درسطح 99 درصد اطمینان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین بین سبک رهبری زهرآگین مدیران مدارس و کلیه ابعاد سکوت سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

    پرونده مقاله