فهرست مقالات سعیده مقصودلو


  • مقاله

    1 - مدل‌سازی اثر چابکی سازمانی بر کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری در وزارت ورزش و جوانان ایران
    علوم ورزش , شماره 1 , سال 13 , بهار 1400
    هدف اصلی این پژوهش، مدل‌سازی اثر چابکی سازمانی بر کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری در وزارت ورزش و جوانان ایران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود که بر اساس چکیده کامل
    هدف اصلی این پژوهش، مدل‌سازی اثر چابکی سازمانی بر کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری در وزارت ورزش و جوانان ایران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود که بر اساس فرمول کوکران 268 نفر از این کارکنان به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده جهت گردآوری داده‌های پژوهش شامل سه پرسش‌نامه استاندارد چابکی سازمانی شریفی و یانگ (2004)، سرمایه فکری بونیتس (2008) و کارآفرینی سازمانی براون (1997) بود. پرسش‌نامه مورد استفاده به ترتیب دارای 16، 12 و 18 گویه با مقیاس پنج ارزشی لیکرت می‌باشند. پایایی پرسش‌نامه‌ها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب برای چابکی سازمانی، سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی 78/0، 81/0 و 83/0 به دست آمد . به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد چابکی سازمانی اثری مثبت و معنی‌دار بر کارآفرینی سازمانی دارد (722/0=β، 511/15=t). همچنین نتایج نشان دهنده اثر مثبت و معنی‌دار چابکی سازمانی بر سرمایه فکری بود (804/0=β، 561/46=t). اثر سرمایه فکری بر کارآفرینی سازمانی نیر مثبت و معنی‌دار بود (198/0=β، 878/3=t). در نهایت، نتایج نشان داد چابکی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری اثری مثبت بر کارآفرینی سازمانی دارد (181/0=β، 869/3=t). با توجه به نتایج پژوهش توسعه توانایی کارکنان وزارت ورزش و جوانان برای تصمیم‌گیری در شرایط مختلف کاری و همچنین آموزش آن‌ها برای استفاده از فرصت‌های کاری به بهترین شکل پیشنهاد می‌گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - مدل‌سازی اثر چابکی سازمانی بر کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی سرمایة فکری در وزارت ورزش و جوانان ایران
    علوم ورزش , شماره 1 , سال 15 , تابستان 1402
    هدف اصلی این پژوهش، مدل‌سازی اثر چابکی سازمانی بر کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری در وزارت ورزش و جوانان ایران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود که بر اساس چکیده کامل
    هدف اصلی این پژوهش، مدل‌سازی اثر چابکی سازمانی بر کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری در وزارت ورزش و جوانان ایران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود که بر اساس فرمول کوکران 268 نفر از این کارکنان به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده جهت گردآوری داده‌های پژوهش شامل سه پرسش‌نامه استاندارد چابکی سازمانی شریفی و یانگ (2004)، سرمایه فکری بونیتس (2008) و کارآفرینی سازمانی براون (1997) بود. پرسش‌نامه مورد استفاده به ترتیب دارای 16، 12 و 18 گویه با مقیاس پنج ارزشی لیکرت می‌باشند. جهت بررسی روایی ابزار پژوهش از نظرات 8 دکتری مدیریت ورزشی استفاده شد و پایایی پرسش‌نامه‌ها در یک مطالعه مقدماتی با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب برای چابکی سازمانی، سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی 78/0، 81/0 و 83/0 به دست آمد که حاکی از قابل قبول بودن آن‌ها است. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد چابکی سازمانی اثری مثبت و معنی‌دار بر کارآفرینی سازمانی دارد (722/0=β، 511/15=t). همچنین نتایج نشان دهنده اثر مثبت و معنی‌دار چابکی سازمانی بر سرمایه فکری بود (804/0=β، 561/46=t). اثر سرمایه فکری بر کارآفرینی سازمانی نیر مثبت و معنی‌دار بود (198/0=β، 878/3=t). در نهایت، نتایج نشان داد چابکی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری اثری مثبت بر کارآفرینی سازمانی دارد (181/0=β، 869/3=t). با توجه به نتایج پژوهش توسعه توانایی کارکنان وزارت ورزش و جوانان برای تصمیم‌گیری در شرایط مختلف کاری و همچنین آموزش آن‌ها برای استفاده از فرصت‌های کاری به بهترین شکل پیشنهاد می‌گردد. پرونده مقاله