فهرست مقالات سعیده کوهی


  • مقاله

    1 - شناسایی و واکاوی ابعاد و مولفه های توانمندسازی زنان هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
    مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی , شماره 12 , سال 3 , زمستان 1402
    هدف اصلی این مقاله شناسایی و واکاوی ابعاد و مولفه های توانمندسازی زنان هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. روش انجام پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) است. برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعۀ اسنادی، از تکنیک تحلیل مضمون با نرم افزار MAXQDA12 استفاده شده است. جامعه آماری تمام اعض چکیده کامل
    هدف اصلی این مقاله شناسایی و واکاوی ابعاد و مولفه های توانمندسازی زنان هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. روش انجام پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) است. برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعۀ اسنادی، از تکنیک تحلیل مضمون با نرم افزار MAXQDA12 استفاده شده است. جامعه آماری تمام اعضای هیأت علمی دانشگاه های آزاد اسلامی شهر تهران بودند که بعد از انجام 20 مصاحبه اشباع نظری صورت گرفت و در بخش کمی جامعه آماری کلیه اعضای هیأت علمی زن دانشگاه های آزاد اسلامی شهر تهران بودند. تعداد نمونه 327 نفر بودند که توسط نمونه گیری طبقه ای از 6 حوزه ی دانشگاهی انتخاب شدند. در بخش کمی برای برازش نمونه از معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان داد که برای توانمندسازی زنان عضو هیأت علمی 6 بُعد و 21 مولفه و 73 شاخص طراحی شد و در نهایت در مدل معادلات ساختاری مشخص گردید که بُعد رهبری مثبت با ضریب 960/0 بالاترین تاثیر و بُعد فرهنگ سازمانی 721/0 کمترین تاثیر را دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - شناسایی و واکاوی ابعاد و مؤلفه‌های توانمندسازی زنان هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی
    مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی , شماره 12 , سال 3 , زمستان 1402

    هدف اصلی این مقاله شناسایی و واکاوی ابعاد و مؤلفه‌های توانمندسازی زنان هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. روش پژوهش ازلحاظ اهداف کاربردی و ازنظر داده‌ها، آمیخته اکتشافی و ازنظر ماهیت در بعد کیفی، داده بنیاد از نوع خود ظهور و در بعد کمی، پیمایشی مقطعی ا چکیده کامل

    هدف اصلی این مقاله شناسایی و واکاوی ابعاد و مؤلفه‌های توانمندسازی زنان هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. روش پژوهش ازلحاظ اهداف کاربردی و ازنظر داده‌ها، آمیخته اکتشافی و ازنظر ماهیت در بعد کیفی، داده بنیاد از نوع خود ظهور و در بعد کمی، پیمایشی مقطعی است. برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعۀ اسنادی، از تکنیک تحلیل مضمون با نرم‌افزار MAXQDA12 استفاده‌شده است. جامعه آماری تمام اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران بودند که بعد از انجام 20 مصاحبه اشباع نظری صورت گرفت و در بخش کمی جامعه آماری کلیه اعضای هیئت‌علمی زن دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران بودند. تعداد نمونه 327 نفر بودند که توسط نمونه‌گیری طبقه‌ای از 6 حوزه‌ی دانشگاهی انتخاب شدند. در بخش کمی برای برازش نمونه از معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان داد که برای توانمندسازی زنان عضو هیئت‌علمی 6 بُعد و 21 مؤلفه و 73 شاخص طراحی شد و درنهایت در مدل معادلات ساختاری مشخص گردید که بُعد رهبری مثبت با ضریب 0.960 بالاترین تأثیر و بُعد فرهنگ‌سازمانی 0.721 کمترین تأثیر را دارد. برای حصول اطمینان از روایی ابزار در بخش کیفی پژوهش و به¬منظور اطمینان خاطر از دقیق بودن یافته¬ها از دیدگاه پژوهشگر، ازنظرات ارزشمند اساتید آشنا با این حوزه و متخصصان و اعضای هیئت‌علمی که در این حوزه خبره و مطلع بودند استفاده شد. هم¬چنین به¬طور هم¬زمان از مشارکت‌کنندگان در تحلیل و تفسیر داده¬ها کمک گرفته شد. در این پژوهش ضریب پایایی بین کدگذاری¬های انجام‌شده 0.83 درصد به دست آمد که بیانگر قابل‌قبول بودن آن است.

    پرونده مقاله