فهرست مقالات مهدی دادرس


  • مقاله

    1 - بررسی مدل بازاریابی مالی بانک ملی ایران با تاکید بر گروه‌بندی مشتریان
    مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار , شماره 5 , سال 14 , زمستان 1402
    پژوهش حاضر با هدف بررسی مدل بازاریابی مالی بانک ملی ایران با تاکید بر گروه‌بندی مشتریان انجام شده است. این پژوهش از نوع آمیخته بوده و از لحاظ هدف توسعه‌ای-کاربردی است و به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل کارشناسان و کارمندان بانک ملی و اساتید و نخبگا چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف بررسی مدل بازاریابی مالی بانک ملی ایران با تاکید بر گروه‌بندی مشتریان انجام شده است. این پژوهش از نوع آمیخته بوده و از لحاظ هدف توسعه‌ای-کاربردی است و به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل کارشناسان و کارمندان بانک ملی و اساتید و نخبگان دانشگاهی در حوزه بازاریابی است و با استفاده از فرمول کوکران 385 نفر انتخاب شدند. ابزار شامل پرسشنامه بوده و جهت تحلیل داده‌‌ها از مدلسازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار SPSS و PLS استفاده شد. بر اساس نتایج، مدل بازاریابی مالی در بانک ملی ایران با تاکید بر بخش‌بندی مشتریان در 6 بعد اصلی شرایط علی، مداخله‌گر‌ها، مقوله محوری، راهبرد‌ها و پیامد‌ها، طراحی شد، و شرایط علی، با معناداری 673/51 بر پدیده بازاریابی مالی تأثیر دارد؛ همچنین تأثیر شرایط زمینه‌ای و شرایط مداخله‌گر بر پدیده بازاریابی مالی، به ترتیب با معناداری، 965/41 و 074/40 تأیید شد؛ همچنین روابط دیگری نیز مورد بررسی قرار گرفته و تمامی فرضیه‌ها تایید شد. پرونده مقاله