فهرست مقالات نجمه فرهادی بیرگانی


  • مقاله

    1 - رابطه بهزیستی ذهنی، مهارت های فراشناختی و تحمل ابهام با خلاقیت در دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز
    نشريه روانشناسی اجتماعی , شماره 1 , سال 8 , بهار 1399
    هدف از پژوهش حاضر رابطه بهزیستی ذهنی،مهارت های فراشناختی و تحمل ابهام با خلاقیت در دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز بود. این تحقیق از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه ی دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز تشکیل بودند. نمونه گیری از بین آنه چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر رابطه بهزیستی ذهنی،مهارت های فراشناختی و تحمل ابهام با خلاقیت در دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز بود. این تحقیق از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه ی دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز تشکیل بودند. نمونه گیری از بین آنها به بصورت تصادفی- طبقه ای می پذیرد. نمونه با استفاده از جدول مورگان مشخص شد و سپس از طریق پرسشنامه خلاقیت عابدی ( 1372 ) ، پرسشنامه محقق ساخته مهارت های شناختی و فراشناختی(ارجمند، 1389)، پرسشنامه بهزیستی ذهنی کی یز و ماگیارمو (2003)، پرسشنامه تحمل ابهام نوع دوم MSTAT-II) مک لین ( 1993) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد بین بهزیستی ذهنی ، مهارت های فراشناختی و تحمل ابهام با خلاقیت در دانشجویان رابطه معنی داری وجود دارد همچنین نتایج رگرسیون نشان داد پیش بینی خلافیت دانشجویان از روی متغیرهای بهزیستی ذهنی،مهارت های فراشناختی و تحمل ابهام معنی دار می باشد.واژه‌های کلیدی: تنظیم شناختی هیجان، تمایز یافتگی، سلامت روانی ، رضایت زناشوییهدف از پژوهش حاضر رابطه بهزیستی ذهنی،مهارت های فراشناختی و تحمل ابهام با خلاقیت در دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز بود. این تحقیق از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه ی دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز تشکیل بودند. نمونه گیری از بین آنها به بصورت تصادفی- طبقه ای می پذیرد. نمونه با استفاده از جدول مورگان مشخص شد و سپس از طریق پرسشنامه خلاقیت عابدی ( 1372 ) ، پرسشنامه محقق ساخته مهارت های شناختی و فراشناختی(ارجمند، 1389)، پرسشنامه بهزیستی ذهنی کی یز و ماگیارمو (2003)، پرسشنامه تحمل ابهام نوع دوم MSTAT-II) مک لین ( 1993) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد بین بهزیستی ذهنی ، مهارت های فراشناختی و تحمل ابهام با خلاقیت در دانشجویان رابطه معنی داری وجود دارد همچنین نتایج رگرسیون نشان داد پیش بینی خلافیت دانشجویان از روی متغیرهای بهزیستی ذهنی،مهارت های فراشناختی و تحمل ابهام معنی دار می باشد.واژه‌های کلیدی: تنظیم شناختی هیجان، تمایز یافتگی، سلامت روانی ، رضایت زناشویی پرونده مقاله