فهرست مقالات رامین نوظهوری


  • مقاله

    1 - Investigating the Effectiveness of Jigsaw 2 Model and Traditional Learning on Reading Comprehension of Iranian Learners
    Research in English Language Pedagogy , شماره 1 , سال 4 , بهار 2016
    This study aims at investigating the effect of using cooperative learning (jigsaw2) and traditional learning on the reading comprehension achievement. In the present study, experimental research model consisting of pre-test, post-test with a control group was applied. T چکیده کامل
    This study aims at investigating the effect of using cooperative learning (jigsaw2) and traditional learning on the reading comprehension achievement. In the present study, experimental research model consisting of pre-test, post-test with a control group was applied. The sample of the study consisted of 64 participants in grade three in Bonab high schools. To determine the effect of cooperative learning method on achievement in reading comprehension and the significance of difference between the scores of groups at 0.05 level were applied by analysis of covariance. the results of the analysis of covariance shows the effect of Jigsaw 2 ( control and experiment) on reading comprehension in post-test. The differences between means based on group members ( control and experiment) in post-test stage (the significant level α = .05) is significant. The amount of interaction effect is 18%. So these results confirm that Jigsaw2 learning method has significant effect on experiment group. Additionally, cooperative learning appeared to be more favourable for overcrowded classes. furthermore, the results indicated that cooperative learning enhanced student- student interaction. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تأثیر آموزش مبتنی بر مغز در میزان یادگیری و آمادگی زبانی نوآموزان دورة پیش‌دبستانی
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , شماره 4 , سال 16 , پاییز 1398
    هدف پژوهش حاضر، تعیین تأثیر آموزش مبتنی بر مغز بر میزان یادگیری و آمادگی زبانی نوآموزان پیش‌دبستانی بوده است. این پژوهش به روش شبه آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون اجرا شد. جامعة آماری شامل همة نوآموزان دورة پیش‌دبستانی شهر تبریز است. آزمودنی‌های 40 نوآموز بودند که چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر، تعیین تأثیر آموزش مبتنی بر مغز بر میزان یادگیری و آمادگی زبانی نوآموزان پیش‌دبستانی بوده است. این پژوهش به روش شبه آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون اجرا شد. جامعة آماری شامل همة نوآموزان دورة پیش‌دبستانی شهر تبریز است. آزمودنی‌های 40 نوآموز بودند که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل (دو کلاس 20 نفره) قرار گرفتند. به مربی گروه آزمایش طی 9 جلسه و به اولیای نوآموزان طی دو جلسه آموزش مبتنی بر مغز آموزش داده شد. محیط یادگیری بر اساس مؤلفه‌های تأثیرگذار بر مغز (نور، تغذیه، اکسیژن، رنگ، موسیقی و آب) تغییر یافت. سپس در گروه آزمایش، آموزش‌ها با توجه به اصول برنامه درسی مبتنی بر مغز به مدت 4 ماه ارائه شد. برای هر دو گروه پیش‌آزمون و پس‌آزمونی با توجه به محتوای فعالیت‌های در نظر گرفته شده در دورة پیش‌دبستانی اجرا شد. داده‌های پژوهش با استفاده از آزمون کوواریانس و تی (t) تحلیل شد. یافته‌ها حاکی از آن بود که آموزش مبتنی بر مغز بر افزایش میزان یادگیری و پایداری یادگیری و نیز آمادگی زبانی آنان تأثیر معنی‌دار دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - امکان سنجی اجرای آموزش مبتنی بر یادگیری همراه (تلفن همراه) در دانشگاه‌‌ (مطالعه موردی دانشگاه پیام نور شهرستان بوکان)
    آموزش و ارزشیابی , شماره 5 , سال 7 , زمستان 1394
    هدف از انجام این پژوهش امکان سنجی اجرای آموزش مبتنی بر یادگیری همراه (تلفن همراه) در دانشگاه پیام نور شهرستان بوکان است. پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌های مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه تکنیسین ها چکیده کامل
    هدف از انجام این پژوهش امکان سنجی اجرای آموزش مبتنی بر یادگیری همراه (تلفن همراه) در دانشگاه پیام نور شهرستان بوکان است. پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌های مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه تکنیسین های فناوری اطلاعات و ارتباطات، مسئولین مالی و حقوقی، کارکنان و استادان (هیئت علمی و مدعو) دانشگاه پیام نور شهرستان بوکان به تعداد 180 نفر بود که با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه‌گیری تصادفی ساده حجم نمونه به 115 نفر رسید. اطلاعات مورد نیاز این پژوهش از طریق پرسشنامه محقق ساخته گردآوری و با استفاده آزمون خی دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که امکان استقرار نظام آموزش مبتنی بر یادگیری همراه در دانشگاه پیام نور از لحاظ زیرساخت های سخت افزاری، زیرساخت های نرم‌افزاری، منابع مالی و پشتیبانی امکان‌پذیر است اما امکان استقرار نظام آموزش مبتنی بر یادگیری همراه در دانشگاه پیام نور از لحاظ محتوایی و نیروی انسانی متخصص وجود ندارد. پرونده مقاله