فهرست مقالات گیو جودی


  • مقاله

    1 - مدل علی رابطه بین اخلاق کاری با وفاداری سازمانی و نقش واسطه‌ای تعهد سازمانی مدیران مدارس میاندوآب
    آموزش و پرورش متعالی , شماره 12 , سال 3 , زمستان 1402
    مقدمه و هدف: وفاداری سازمانی مدیران مدارس، مهم‌ترین عامل اثرگذار برعملکرد آنان است. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه ‌علی بین اخلاق‌کاری با وفاداری‌سازمانی و نقش میانجی‌گری تعهد سازمانی مدیران مدارس میاندوآب انجام می‌باشد. روش‌شناسی پژوهش: این پژوهش از نوع کاربردی، همبستگی م چکیده کامل
    مقدمه و هدف: وفاداری سازمانی مدیران مدارس، مهم‌ترین عامل اثرگذار برعملکرد آنان است. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه ‌علی بین اخلاق‌کاری با وفاداری‌سازمانی و نقش میانجی‌گری تعهد سازمانی مدیران مدارس میاندوآب انجام می‌باشد. روش‌شناسی پژوهش: این پژوهش از نوع کاربردی، همبستگی مبتنی بر معادلات‌ ساختاری می‌باشد. جامعه آماری کلیه مدیران مدارس دخترانه و پسرانه میاندوآب در همه دوره‌های تحصیلی در سالتحصیلی 1401-1400 است که با استفاده از روش طبقه‌ای نسبتی 262 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌های وفاداری سازمانی کومار و شکهار (2012)، تعهد سازمانی بالفور و وکسلر (1996) و اخلاق کاری پتی (1995) بود. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان ‌دهنده این بود که هر سه پرسشنامه از برازش نسبی خوبی برخوردار می‌باشند. داده‌ها با استفاده از نرم افزار Smart PLS 3.2.8 تحلیل شدند. یافته‌ها: اخلاق کاری بر وفاداری سازمانی اثر مثبت و معناداری (01/0>p)، تعهد سازمانی بر وفادرای سازمانی اثر مثبت و معناداری (01/0>p)، اخلاق کاری بر تعهد سازمانی اثر مثبت و معناداری (01/0>p) دارد. همچنین اثر میانجی‌گری تعهد سازمانی در رابطه اخلاق کاری با وفاداری سازمانی (01/0>p) تائید شد. بحث و نتیجه‌گیری: از آنجا که بهبود و پیشرفت عملکرد مدارس مستلزم اخلاق کاری مطلوب و تعهد و وفاداری مدیران مدارس نسبت به آموزش‌وپرورش است. لازم است مدیران و کارشناسان مناطق و نواحی آموزش‌وپرورش در توانمندسازی مدیران مدارس به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران با مدیریت خادمیت در مدارس شهرستان میاندوآب با تأکید بر جنسیت
    آموزش و ارزشیابی , شماره 5 , سال 7 , زمستان 1394
    این تحقیق با هدف تعیین رابطه‌ی هوش اخلاقی مدیران با خادمیت آنان در مدارس شهرستان میاندوآب انجام شد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه مدیران مرد و زن مدارس ابتدایی و راهنمایی و متوسطه شهرستان میاندوآب به تعداد 179 نفر می‌باشد. نمون چکیده کامل
    این تحقیق با هدف تعیین رابطه‌ی هوش اخلاقی مدیران با خادمیت آنان در مدارس شهرستان میاندوآب انجام شد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه مدیران مرد و زن مدارس ابتدایی و راهنمایی و متوسطه شهرستان میاندوآب به تعداد 179 نفر می‌باشد. نمونه‌ای به حجم 122نفر با استفاده از روش طبقه‌ای نسبتی و بر اساس فرمول نمونه‌گیری کوکران انتخاب شد که 75 نفر مدیر مرد و 47 نفر مدیر زن را شامل می‌شود. به ازای خادمیت هر مدیر 3 نفر از دبیران مدارس تحت مدیریت وی نظر داده‌اند که جمعاً 366 نفر دبیر را شامل می‌شود. برای جمع‌آوری داده‌ها از دو پرسشنامه هوش اخلاقی و خادمیت استفاده شده است. روایی صوری و محتوایی و همبستگی درونی هر دو پرسشنامه توسط متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. پایایی بدست آمده با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ، برای پرسشنامه هوش اخلاقی مدیران 92/0α= و پرسشنامه خادمیت مدیران 97/0 α= می‌باشد. پس از جمع‌آوری داده‌ها، با استفاده از نرم‌افزار SPSS، از روش‌های آمار توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t مستقل و رگرسیون چندگانه استاندارد برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. نتایج نشان دادند که بین هوش اخلاقی و مؤلفه‌های آن با خادمیت مدیران مدارس شهرستان میاندوآب رابطه‌ی مثبت و معنی‌داری وجود دارد. نتایج بدست آمده از تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که از بین 4 مؤلفه هوش اخلاقی، دلسوزی پیش بینی کننده معتبری برای خادمیت مدیران مدارس شهرستان میاندوآب می باشد. نتایج حاصل شده از اجرای آزمون t مستقل نشان داد که بین میزان هوش اخلاقی و خادمیت مدیران مرد و زن مدارس شهرستان میاندوآب تفاوت معنی‌داری وجود ندارد. پرونده مقاله