فهرست مقالات میلاد فخرایی


  • مقاله

    1 - شناسایی مولفه‌های‌ مدیران ‌انقلابی در سازمان از‌ دیدگاه‌ مقام ‌معظم‌ رهبری (مدظله‌العالی)
    مدیریت فرهنگی , شماره 48 , سال 14 , تابستان 1399
    هدفپژوهش: مدیریت اسلامی بر مبنای ارزش‌‌های الهی اسلام، زمینه‌های نگاه ارزش‌ بنیان براساس آموزه‌های اسلامی و در نهایت انقلابی را فراهم خواهد آورد. رهبری دینی توانست با ارائه گفتمان جدید اسلامی و با ارائه راهکارها، نظام سلطه جهانی را دچار چالش اساسی کند. در عصر حاضر، امام چکیده کامل
    هدفپژوهش: مدیریت اسلامی بر مبنای ارزش‌‌های الهی اسلام، زمینه‌های نگاه ارزش‌ بنیان براساس آموزه‌های اسلامی و در نهایت انقلابی را فراهم خواهد آورد. رهبری دینی توانست با ارائه گفتمان جدید اسلامی و با ارائه راهکارها، نظام سلطه جهانی را دچار چالش اساسی کند. در عصر حاضر، امام خامنه‌ای به عنوان ولی امر مسلمین در راس حکومت اسلامی قرار دارد و در واقع تبیین‌ کننده فلسفه اسلامی هستند و به خوبی نیازهای زمان را می‌شناسند؛ بنابراین بهترین راهنما در مباحث کلی نظام و در بخش‌‌های مختلف، رهنمودهای ایشان است که موجب ترسیم آینده مطلوب در بین مدیران در سازمان شود. روش پژوهش: این پژوهش از نظر راهبرد کیفی و با توجه به این‌که هدف پژوهش شناسایی و کشف مولفه‌‌ها و مضامین مدیریت تراز انقلاب و مدیران انقلابی در سازمان از دیدگاه مقام ‌معظم ‌رهبری است، هدف این پژوهش اکتشافی و از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. یافته‌ها: در ابتدا شناسه‌‌های مدنظر از بیانات و سخنرانی‌های معظم‌له استخراج و در نهایت با مطالعه عمیق نظری و مصاحبه با خبرگان، مفهوم مدیران انقلابی به عنوان مضمون فراگیر و شش مضمون سازمان دهنده با عناوین امید، اخلاق‌ خدا محورانه، جدیت و قاطعیت، بصیرت و آگاهی، پاسخگویی و نشاط و روحیه بخشی و در مجموع بیست و سه مضمون پایه احصا شده است. نتیجه‌گیری: توجه دادن به آرمان‌‌ها می‌تواند به آفرینش افق‌‌های روشن بیانجامد؛ به همین سبب هنر خلق اندیشه و عمل انقلابی در مدیران را می‌‌توان مهم‌‌ترین ویژگی دانست. مدیریت انقلابی الگویی است که قابلیت‌های لازم برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دارا بوده و واجد توانایی، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی برای مدیران است که از یک نظام مدیریت کارآمد اسلامی انتظار داریم. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - رویکردی آسیب‌شناختی به فرهنگ پژوهش معلمان براساس روش تحلیل ریشه‌ای علت‌ها
    مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی , شماره 5 , سال 2 , زمستان 1401
    پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه ی یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است. آگاهی از موانع پژوهش و آسیب‌شناسی ریشه ای آن در جهت برنامه‌ریزیهای مؤثر به منظور ارتقای کمی و کیفی پژوهش، اهتمام در جهت اشاعه فره چکیده کامل
    پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه ی یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است. آگاهی از موانع پژوهش و آسیب‌شناسی ریشه ای آن در جهت برنامه‌ریزیهای مؤثر به منظور ارتقای کمی و کیفی پژوهش، اهتمام در جهت اشاعه فرهنگ پژوهش و ارتقاء جایگاه آن ضروری به نظر می‌رسد و بایستی با یک دید نظام‌مند به مسأله پژوهش و مشکلات آن پرداخته شود.هدف این پژوهش شناسایی آسیب‌های فرهنگ پژوهش در بین معلمان استان کردستان است. این پژوهش از نظر راهبرد، کیفی و با توجه به اینکه به‌دنبال کشف آسیب‌ها و موانع فرهنگ پژوهش هستیم و هدف آن اکتشافی و از روش تحلیل‌مضمون استفاده شده است. در ابتدا آسیب‌های مدنظر از مصاحبه‌ها با تعداد شانرده نفر از خبرگان سازمانی و دانشگاهی به روش نمونه‌گیری ‌نظری استخراج و در نهایت سه مضمون سازمان‌دهنده عوامل ساختاری، عوامل زمینه‌ای و عوامل رفتاری و 56 مضمون پایه احصا شد. پیشنهاد می‌شود علاقه معلمان به فعالیتهای پژوهشی را معادل پیشرفت کیفیت آموزش و پرورش و در نتیجه ترقّی کشور دانست. اگر پژوهش در بین معلمان نهادینه شود می‌تواند سبب ایجاد تغییر بنیادی در روش‌ها و الگوهای آموزشی، غنابخشی محیط آموزشی و ساختار آموزش و پرورش و موجب تعالی و تکامل علمی و مهارتی معلمان شود و استعدادهای و خلاقیّت‌های فردی را به نوآوری مبدّل سازد. پرونده مقاله