فهرست مقالات مراد رومیانی


  • مقاله

    1 - طراحی مدل ارزش ویژه برند تیم والیبال پیکان تهران
    مدیریت بازاریابی , شماره 43 , سال 14 , تابستان 1398
    هدف: امروزه ساخت برندهای قوی، به سبب مزیت‌های فوق‌العاده، اولویت بازاریابی بسیاری از سازمانها شده است. برندهای قوی برای یک شرکت، هویتی را در بازار ایجاد می‌کند. ارزش ویژه‌ی برند مزایای بسیاری برای شرکت‌ها و تولیدکنندگان دارد. امروزه برندها در ورزش به‌طور گسترده‌ای موردت چکیده کامل
    هدف: امروزه ساخت برندهای قوی، به سبب مزیت‌های فوق‌العاده، اولویت بازاریابی بسیاری از سازمانها شده است. برندهای قوی برای یک شرکت، هویتی را در بازار ایجاد می‌کند. ارزش ویژه‌ی برند مزایای بسیاری برای شرکت‌ها و تولیدکنندگان دارد. امروزه برندها در ورزش به‌طور گسترده‌ای موردتوجه قرارگرفته‌اند. هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل ارزش ویژه برند تیم والیبال پیکان تهران بود. روش: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش گردآوری داده‌ها، میدانی با رویکرد معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی تماشاگرانی بود که جهت مشاهده مسابقه تیم والیبال پیکان تهران در فصل 97- 96 در سالن 1800 نفری خانه والیبال تهران حضور یافته بودند. نمونه موردمطالعه بر اساس جدول مورگان 317 نفر از تماشاگران با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس تعیین گردید. جهت گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه (آکر، 1991) که حاوی 29 سؤال بود استفاده گردید. روایی صوری و محتوایی ابزار تحقیق توسط 15 تن از اساتید متخصص مدیریت ورزشی در زمینه بازاریابی ورزشی تأیید شد. به‌منظور سنجش پایایی پرسش‌نامه از آزمون‌های آلفای کرونباخ (0/983) و پایایی ترکیبی (0/985) و همچنین جهت آزمون مدل تحقیق از تحلیل عاملی تأییدی با کمک نرم‌افزار PLS استفاده گردید. نتایج: برازش مدل اندازه‌گیری، نشان از برازش مناسب مدل تحقیق داشتند. همچنین ارتباط ابعاد ارزش ویژه برند تیم پیکان تهران با استفاده از معیار T_ values با متغیر ارزش ویژه برند مثبت و معنادار نشان داده شد. همچنین در قسمت برازش کلی مدل از معیار Goodness Of Fit استفاده گردید که مقدار به‌دست‌آمده برابر با 463/0 به دست آمد و نشانگر برازش مناسب مدل کلی بود. پرونده مقاله