فهرست مقالات راضیه کوکبی


  • مقاله

    1 - الگوی بازاریابی درونگرا و برونگرا در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر نظریه داده بنیاد
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 5 , سال 12 , زمستان 1399
    چکیده با توجه‌ به‌ تغییر و تحولات گسترده در زمینه های مـختلف کـسب وکـار، نیاز سازمان ها به‌ افزایش‌ سطح‌ کیفی محصولات و خدماتشان افزایش یافته اسـت . بـنابراین در این راسـتا سازمان ها نیازمند توسعه‌ توانمندیهای‌ سازمانی در جهت ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا هستند. د چکیده کامل
    چکیده با توجه‌ به‌ تغییر و تحولات گسترده در زمینه های مـختلف کـسب وکـار، نیاز سازمان ها به‌ افزایش‌ سطح‌ کیفی محصولات و خدماتشان افزایش یافته اسـت . بـنابراین در این راسـتا سازمان ها نیازمند توسعه‌ توانمندیهای‌ سازمانی در جهت ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا هستند. در محیط‌ تجاری‌ امـروز مـدیران به منظور باقی ماندن در رقابت و ارائه مزایای مالی رضایت‌ بخش‌ به‌ صاحبان و سهامداران ، تـوجه زیادی بـه رفـع نیازهای مشتریان دارند. بازاریابی پدیده ای است که طی دهه های اخیر تغییرات بسیاری داشـته و هـم‌ زمان‌ این تغییرات بر پژوهش های صورت‌ گـرفته‌ در اینـ‌ حـوزه‌ اثرگذار‌ بوده است . امروزه بازاریابی‌ تنها یک کـارکرد در سـازمان یا مربوط به یک واحد خاص در سازمان نیست ، بلکه‌ کل‌ سازمان با مفهوم بازاریابی در ارتـباط‌ اسـت‌ . امروزه‌ بسیاری‌ از‌ فعالیت های بـازاریابی‌ کـه‌ به طـور مـعمول بـاید در واحد بازاریابی انجام گیرد میان کـارکردهای مـختلف سازمان مانند مدیریت منابع‌ انسانی‌، فروش‌ و مهندسی محصول توزیع شده است . این رویکـرد‌ مـنجر‌ به‌ موج‌ جدیدی‌ از‌ پژوهش ها در حـوزه بازاریابی شده است ، هـمچنین تـغییرات فناوری مانند ظهور اینترنت و وب در جـهت گـیری پژوهش های بازاریابی تأثیر به سزایی داشته است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارزیابی نقش گرایش به مد و محیط فروشگاه بر روی رفتار خرید تفننی مبتنی بر مد
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1398
    خرید تفننی یکی از جنبه‌های بسیار مهم رفتار مصرف‌کننده و یک مفهوم حیاتی در بازار است. به محض افزایش درآمد و توان خرید، خریدهای تفننی افزایش یافته و بصورت یک پدیده غالب در رفتار مصرف‌کننده نمایان می‌شود. طبق ادبیات موجود اگر مصرف‌کنندگان فقط به هنگام نیاز خرید کنند، اقتصا چکیده کامل
    خرید تفننی یکی از جنبه‌های بسیار مهم رفتار مصرف‌کننده و یک مفهوم حیاتی در بازار است. به محض افزایش درآمد و توان خرید، خریدهای تفننی افزایش یافته و بصورت یک پدیده غالب در رفتار مصرف‌کننده نمایان می‌شود. طبق ادبیات موجود اگر مصرف‌کنندگان فقط به هنگام نیاز خرید کنند، اقتصاد بازار با شکست مواجه می‌شود که این خود به وضوح اهمیت و نقش خرید تفننی در بازارهای مصرفی را نشان می‌دهد. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر گرایش به مد و محیط فروشگاه بر روی رفتار خرید تفننی مشتریان بود. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. این پرسشنامه ها در پاساژ یاس تهران توزیع و در نهایت تعداد 273 پرسشنامه برای پژوهش حاضر قابل استفاده بود. از مدل سازی معادلات ساختاری به منظور تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج نشان داد که گرایش به مد و محیط فروشگاه هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم و از طریق احساس مثبت بر روی رفتار خرید تفننی مشتریان تأثیرگذار هستند. پرونده مقاله