بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کیفیت کاری کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس
محورهای موضوعی : مدیریت منابع انسانی
1 - قصردشت- رحمت آباد- کوچه بیمارستان فرهمندفر- کوچه 7 شهید حسینی- مجتمع مهر و ماه واحد 19
کلید واژه: مدیریت دانش, کیفیت کاری, اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس,
چکیده مقاله :
هدف از پژوهش بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کیفیت کاری کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس است.روش تحقیقاین پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت گردآوری داده ها توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهشمتشکل از کلیه کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس به تعداد800نفرمی باشد. نمونه آماری مورداستفاده با فرمولکوکران 260نفرتعیین گردید. داده های موردنیاز پژوهش از طریق پرسشنامه های استاندارد مدیریت دانش بهات ( )2001وپرسشنامه کیفیت کاری از الگوی والتون ( )1975جمع آوری گردیده است. به منظور روایی پرسشنامه از نظر خبرگان که دراین زمینه روایی ظاهری مورد تایید قرارگرفته است. برای تایید پایایی پرسشنامه از آزمون الفای کرونباخ استفاده شده است.یافته ها نتایج نشان داد که مدیریت دانش بر کیفیت کاری کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس تاثیر مثبت ومعناداری دارد. ابعاد مدیریت دانش شامل کسب دانش،خلق دانش، کاربرد دانش ، انتقال دانش، ثبت دانش بر کیفیت کاریکارکنان تاثیر مثبت و معناداری دارد.نیجه آنکه می توان اذعان داشت که توجه ویژه به مدیریت دانش و تلاش جهت بهبودمستمر آن به عنوان یک مزیت رقابتی ، سازمان ها را جهت رسیدن به اهداف خود و سوق دادن به سمت افزایش ظرفیت هایکیفیت کاری سازمانی و بهبود فرایندهای جاری سازمان بیش از پیش موفق خواهد نمود
The goal of the research is to review the effect of Knowledge Management on Employees’ WorkQuality of Fars Technical General Education Dept.The Research is based on the Goal, Application andthe Descriptive- Correlation Data Mining Characteristic .Statistical Population of the research isincluding all Employees of the Fars Technical General Education Department in numbers of 800People.By the used Statistical Sample, 260 People were defined through the Cochran formula. Via theDistributed Standard Questionnaire of Bahat Knowledge Management (2001) and Work QualityQuestionnaire from Walton Method (1975) among these people, the Required Data has been gatheredfor the Research.In order to validate the Questionnaire, The professionals have approved the ApparentValidity in this regard, in terms of confirming the Questionnaire Reliability, the Cronbach’s alpha testwas used.The results indicate that the Knowledge Management is statistically significant and it hasPositive Effect and on Employees of the Fars Technical General Education Department. TheKnowledge Management Dimensions Management including Information’s Acquisition, Application,Transition and Registration is statistically significant and it has Positive Effect on the Employees’ WorkQuality of Fars Technical General Education Dept.Based on the finding of the Research it can beacknowledged that the Special Attention to Knowledge management and attempt for SustainableImprovement as a Competitive Advantage will make the organizations succeed more to approach theirown Goals and step to develop the Organizational Work Quality Capacity as well as promote theCurrent Processes of the Organization
_||_