بررسی میزان تاثیرگذاری دورههای آموزشی در تواناسازی کارکنانموضوع ماده 58 قانون مدیریت خدمات کشوری (مورد مطالعه: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی)
محورهای موضوعی : مدیریتخدیجه امین نژاد 1 , غلامرضا معمارزاده طهران 2 , محمد مبینی 3
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، گروه مدیریت، تهران، ایران
2 - دانشیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، گروه مدیریت، قزوین، ایران
3 - دانشجوی دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، گروه مدیریت، قزوین، ایران
کلید واژه: دوره های آموزش, تواناسازی کارکنان,
چکیده مقاله :
هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان تاثیرگذاری دوره های آموزشی در تواناسازی کارکنان بود. پژوهش حاضر از لحاظ نوع تحقیق کاربردی، هدف تحقیق توصیفی، روش اجرا میدانی و نوع داده ها کمی و در نهایت روش تحقیق پیمایشی می باشد. جامعة پژوهش کلیه کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بودند که تعداد آنها بعد از استعلام از اداره کارگزینی، 74 نفر به دست آمد. به دلیل محدود بودن جامعه، حجم نمونه برابر با جامعه آماری انتخاب شد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامة محقق ساختة 27 سؤالی بود. روایی پرسشنامه با بهره مندی از دیدگاههای 12 تن از خبرگان تایید شد و پایایی پرسشنامهها از طریق آلفای کرونباخ برابر 5/87 بدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (میانگین و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (رگرسیون چندگانه) استفاده شد. نتایج نشان داد عامل مجریان دوره بیشترین تاثیر را روی مهارت کارکنان دارد. زمان دوره های آموزشی تاثیر اندکی در مهارت کارکنان داشته ولی عامل فواصل تاثیری در مهارت کارکنان ندارد. عامل فواصل دوره بیشترین تاثیر را روی دانش کارکنان دارد. زمان دورهها تاثیر اندکی در دانش کارکنان دارد ولی مجریان دوره تاثیری بر دانش کارکنان ندارد. عامل مجریان دوره بیشترین تاثیر را روی نگرش کارکنان دارد. از آنجا که سطح معنی داری این متغیر از بین متغیرهای دیگر کمتر از 05/0 است، بنابراین می توان گفت که فقط عامل مجریان دوره تاثیر معنی داری بر نگرش کارکنان دارد و زمان و فواصل دوره های آموزشی تاثیری بر نگرش کارکنان ندارند.
The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of employee empowerment training periods. This is a descriptive study. Research Center for the research community experts, Housing and Urban Development that the number of inquiries from the personnel department, 74 respectively. Because of the limited sample size of the target population was chosen. To collect data, questionnaires of 27 questions were hidden. To analyze the data, descriptive statistics (mean and frequency) and inferential statistics (regression) was used. The results show that the enforcement of the greatest effect on employee skills training periods Dardzman little impact on employees 'skills, but the distance does not affect the employees' skills operating at the greatest impact on student employees. Time periods have little impact on knowledge, but knowledge does not affect the enforcement period. Enforcement agent has the greatest impact on employee attitudes