استراتژیهای پایدار برای رویدادهای ورزش دانشآموزی مبتنی بر منطق فازی
محورهای موضوعی : سایر موضوعات مرتبط با مدیریت ورزشیداود لطفی سدهی 1 , محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری 2 , حسن فهیم دوین 3 , حسین پیمانی زاد 4
1 - دانشجوی دکتری مدیرت ورزشی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
2 - استادیارگروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
3 - دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
4 - دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
کلید واژه: منطق فازی, ورزش دانشآموزی, استراتژی پایدار,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر باهدف استراتژیهای پایدار برای رویدادهای ورزش دانشآموزی مبتنی بر منطق فازی انجام شد. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ روش اجرا پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران ورزش دانشآموزی وزارت آموزشوپرورش، مدیران فدراسیون ورزش دانشآموزی، اساتید مدیریت ورزشی باسابقه پژوهش در ورزش دانشآموزی و مسئولان تربیتبدنی وزارت آموزشوپرورش میباشند که به روش گلوله برفی تا مرز اشباع بررسی شد. در بخش کمی شامل مدیران ورزش دانشآموزی وزارت آموزشوپرورش، مدیران و کارشناسان فدراسیون ورزش دانشگاهی، مدیران تربیتبدنی آموزشوپرورش استانها و مربیان و مسئولان تیمهای ورزشی دانشآموزی میباشند که درمجموع 425 نفر میباشند و بر اساس جدول مورگان تعداد 310 نفر بهعنوان نمونه آماری ارزیابی شد. برای گرداوری اطلاعات موردنیاز از ابزارهای مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و پرسشنامه جهت تدوین سناریوهای ورزش دانشآموزی استفاده شد. جهت تعیین روایی 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی نظرخواهی شد و تحلیل عاملی مورداستفاده قرار گرفت و پایایی ابزار با استفاده از روش الفای کرونباخ تعیین شد که برابر با 90/0 میباشد. یافتههای پژوهش نشان داد بر اساس منطق فازی حمایت مالی و تجهیزات اثرات متقابلی دارند و مهمترین ارکان توسعه رویدادهای ورزش دانشآموزی میباشند.
The present study was conducted with the aim of sustainable strategies for student sports events based on scenario planning. This research is an applied research in terms of purpose and survey in terms of implementation method. The statistical population of the research in the qualitative section includes the directors of student sports of the Ministry of Education, the directors of the Student Sports Federation, professors of sports management with research experience in student sports and the officials of physical education of the Ministry of Education. Checked out. In a small part include the directors of student sports of the Ministry of Education, directors and experts of the University Sports Federation, directors of physical education of the provinces and coaches and officials of student sports teams, which are 425 people in total and according to the table Morgan 310 people were evaluated as a statistical sample. To collect the required information, semi-structured interview tools with experts and a questionnaire were used to develop student sports scenarios. To determine the validity of 10 professors of sports management, a survey was conducted and factor analysis was used and the reliability of the instrument was determined using Cronbach's alpha method, which is equal to 0.90. Findings showed that based on fuzzy logic, financial support and equipment have reciprocal effects and are the most important pillars of the development of student sports events.