استراتژیهای پایدار برای رویدادهای ورزش دانشآموزی مبتنی بر منطق فازی
الموضوعات :داود لطفی سدهی 1 , محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری 2 , حسن فهیم دوین 3 , حسین پیمانی زاد 4
1 - دانشجوی دکتری مدیرت ورزشی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
2 - استادیارگروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
3 - دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
4 - دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
الکلمات المفتاحية: منطق فازی, ورزش دانشآموزی, استراتژی پایدار,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر باهدف استراتژیهای پایدار برای رویدادهای ورزش دانشآموزی مبتنی بر منطق فازی انجام شد. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ روش اجرا پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران ورزش دانشآموزی وزارت آموزشوپرورش، مدیران فدراسیون ورزش دانشآموزی، اساتید مدیریت ورزشی باسابقه پژوهش در ورزش دانشآموزی و مسئولان تربیتبدنی وزارت آموزشوپرورش میباشند که به روش گلوله برفی تا مرز اشباع بررسی شد. در بخش کمی شامل مدیران ورزش دانشآموزی وزارت آموزشوپرورش، مدیران و کارشناسان فدراسیون ورزش دانشگاهی، مدیران تربیتبدنی آموزشوپرورش استانها و مربیان و مسئولان تیمهای ورزشی دانشآموزی میباشند که درمجموع 425 نفر میباشند و بر اساس جدول مورگان تعداد 310 نفر بهعنوان نمونه آماری ارزیابی شد. برای گرداوری اطلاعات موردنیاز از ابزارهای مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و پرسشنامه جهت تدوین سناریوهای ورزش دانشآموزی استفاده شد. جهت تعیین روایی 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی نظرخواهی شد و تحلیل عاملی مورداستفاده قرار گرفت و پایایی ابزار با استفاده از روش الفای کرونباخ تعیین شد که برابر با 90/0 میباشد. یافتههای پژوهش نشان داد بر اساس منطق فازی حمایت مالی و تجهیزات اثرات متقابلی دارند و مهمترین ارکان توسعه رویدادهای ورزش دانشآموزی میباشند.